et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
?
Autor: priittamm
06.02.2008 14:58
kunagi järve sõideti vist Porkuni rallisprindil, aga Värniku katust sealt ei mäleta.
Oligi Porkuni sprint. Järve sõitmiseks on seal väga hea koht, selline kaval S pika sirge lõpus ja täiesti järve kaldal. Värnik pani aga katuse Porkuni poest veidi edasi. Teoreetiliselt pole seal üldse raske koht, aga praktiliselt oli ta veidi eksinud, teeäärset nõlvakest riivanud ja päris uhke lennu teinud. Tee on seal kitsas ja kui veokas keset rada lapiti, siis möödumisvõimalust pole. Sestap sprint kakestatigi, kuniks veokas jälle ratastele saadi ja eest ära lükati.
katused
Autor: kõps
06.02.2008 23:03
kolm korda üle vasaku õla,pole veel katust saanud aga varstus on paar korda veerekese peal olnud küll. aga mehaanik on üheks sõiduks(varstu sügis 2007) rooli istunud ja sai auto finaali 100 meetriga külili. nii,et auto on selles suhtes korras,viga on vist rooli ja tabureti vahel:D
Ma sõpradega ükskord, pea oli ka selline hea parajasti, filosofeerisin populaarse termini rool, tool, muhv jne kallal. See väljend, kui nüüd detailidesse süveneda, pole päris õige:) Rooli ja tooli vahele mahuvad kombe esimene külg, soolikad, natuke pussuhisu ja kombe tagumine külg. Nende organitega aga autut ei juhi. Veoka puhul peaks rääkima vist hoopis rooli ning peakaare ja tagumiste kaldtugede liitekoha vahele jääva mõttelise joone esimeses kolmandikus viibivast sõitja organist. Sõiduautode ja bagide puhul läheb täpse definitsiooni andmine pisut keerulisemaks, sest kindlat tugipunkti, kuhu tõmmata mõtteline joon roolist alates, pole. Muidugi saaks kasutada sinusoide ja paraboole, aga see läheks vist liiga keeruliseks:))))
miskit ei klapi nyyd...olen terve elu elanud mõned ildid roosiku rajast ja syda ei andnud rahu ning helistasin silverile....ta ytles ka et oli aasta 95 ja Aivar Kender oli kyljeli Leho Laidvere kaasaabil....
Mul pole muud seletust, kui et ma olen Silveriga rääkinud aiast ja aiaaugust. Minu edastatud faktid peaksid paika pidama. Samas ei usu ma, et Silver eksib. Seega võib olla nii, et me räägime Silveriga erinevatest võistlustest ja erinevatest autodest nr 50 (Silver seda fotot ise pole näinud. Ma ise küsisin, kuna tema kuuri taga seisab auto nr 50 vrakk, et kas oled Roosikul külili olnud. Ja tema siis rääkiski asjast, mida chupzic siin üle kordas). See 50, mida mina nägin ja pildistasin käis Roosikul külili viimases kurvis (selles, mis keeras välja stardisirgele, enne suurt mäge). Ja see auto läks ümber täitsa omal algatusel - juht võttis kurvi lihtsalt liiga optimistlikult. Nii et kaasaaitajaid polnud. Ilmselt räägime lihtsalt erinevatest aastatest ja erinevatest võistlustest ning nr 50 võis olla hoopis kellegi teise auto.
Lisaks omalt poolt ,et Karuse sai "katuse mullaseks" ka Raadi rallikrossil 2001a juunis.Peasüüdlane oli vist Sinijärv,tema auto ka üsna segi ja pidi katkestama.Aga võibolla lükkas hoopis keegi kolmas.Hirmus tolmupilv oli ja mitu autot jäi sinna kurvi.Anti kordusstart siis käis külili Urmet Kender seda T.Tuusise abiga.
Kuna mulle on sydamelähedane roosiku siis ..Aivar ehk on sinul kuskil ajaloo ürikutes..palju on olnud kõige rohkem autosi roosikul...mul on kaks numbrit aga kumb neist õige ei tea..ehk oskad aidata..
Katused
Autor: Kuits
08.02.2008 22:55
Pean ka kolm korda üle õla sülitama, aga pole ka kolme hooaja jooksul autot ratastelt maha murda suutnud:) See minu masin lihtsalt keeldus kummuli minemast, mul oli neid tundmisi et nüüd...nüüd kohe on minek ikka mitu-mitu korda, kül optimistlikust kiirusest, lõpetades kummivirnadesse sõimistega, aga ikka jäi ta püsti. Rixi on ta ka säästnud, ei tea ainult kui eeskujulikult ta Lehot teenis.
Tean ni palju et Leho sai omeesimesed ristsed matsil kui tuli korralik veeremine..ise ta veel ennes eda rääkis et pole 15 aasta jooskul katust saand..ja matsil tuli kohe mitu tiiru..
Jajahhh, mõni auto kohe on krutskeid täis. Sünnist saati:)) Kasvõi seesama, mis Lehole Varstus karuselli tegi ja nüüd lätlase Kilkutsi käes on. See peaks olema Tuusise Taivo esimene auto. Minuarust tegi Taivo oma esimese stardi Tapal ja see auto sai vaevalt 100 meetrit võistlust sõita, kui kohe kummuli läks. Teine kollanokk Mart oli kah muidugi asjapulgana osaline, sealt nende sõprus, tutvus ja loendamatud omavahelised plekilõhkumised alguse saidki:))
A mis Roosiku osalejate arvu puutub, siis tõesti ei tea. 80ndate lõpp on statistika osas ikka väga nutune. Kavasid ei viitsinud enam keegi koostada, protokollid on kadunud...
Ja veel katusemeestest: üks staazhikamaid sõitjaid Olev Helü on ka hea käega mees. Mulle küll ei meenu, et ta upakil oleks olnud. Kummide otsas küll, aga külili pole vist viimasel kümnel aastal küll olnud.
Bagimeestest meenub Indrek Viibur, kes katust pole saanud. Soonistet ka nagu ei mäleta selliseid tempe tegemas. Tema sõitis muidugi juba 80ndate lõpus ja selle aja kohta mul mälu puudub. Ehk oskab ta ise sõna sekka öelda? Lätlane Ramats on Eestis vähem sõitnud, tema ka ei meenu kummuli olekus. Koslovskis on küll seda teinud ja päris efektsel viisil.
olen kuulnud roosiku kohta niipalju et yhed on rääkinud et olex yx auto juures olnud olex täpselt sada.. ja teised räägivad et oli kõik koos baguidega kokku 120..ei tea...aga Olev Helü..hmm sai katuse roosikul aastal 96 finaali taga kurvis...mul on ka pilt kodus pisut katkisest autost:) jaja..Oli ikka vist tamsalu kross .aastat ei mäleta 99 või 00 miski sellist kui Sooniste pani katuse selle languse peal mis on seal suure maantee ääres..ja kuima ei exi siis oli isegi vist 2 tiiru..
Aga kas keegi oskab öelda kes on kõige rohkem katuseid saanud bagides või veokates??? Oleks ka huvitav teada...
katus
Autor: kõps
09.02.2008 10:45
ei oska kõvemate katusemeeste kohta midagi öelda aastatel 90 ja 2000 algus,aga viimase viie üks usinamaid on rünno,nii 51 kui 53 on tal külitsi olnud küll vähemalt.
kõigepealt navigatorile..oli vist marek legiste oma esimesl sõidul matsil kui keeras kummali rajaga tuvumisel...ja muintsile et arvatavasti on uusis yx staasikamaid katuse mehi...Kogulas 2 korda yle katuse ja yx kord kyllili ,tapal katus..vasalemmas sai sõiuduautoga mõned tiirud.....ning raudselt on neidtal veel agahetkel ei tule kõik meelde..