et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
Aastate suhtes on mul muidugi palju halvem mälu kui krossifännil...
Kas Kocins Raadil koguni kolme katusega ühel võistlusel maha ei saanud? Ja kõik ühes kurvis. Esimesel korral läks start kordamisele, aga Kocins pani uuesti samas kohas katuse. Ja järgmisel sõidul jälle... Lätis olen ka vähemalt ühte Kocinsi katust näinud, ta oli nende peale ikka suurmeister.
Vainumetsa esimene katus oli tema esimesel hooajal Varstus esimesest mäest allaminekul.
Ja kas Leegiste ka selles kurvis veel üsna hiljuti katusel polnud? Või oli lihtsalt vallis kinni? Lisaks korraldas Leegiste midagi Tapal esimeses kurvis, aga enam ei mäleta, millega see lõppes - kas läks päris katusele või lõpetas kummide otsas.
Sel aastal pani samal mäel katuse veel Mario Muinast.
Kozlovskis on Varstus vähemalt korra üle võlli käinud (kõige tagumises kurvis, enne mäest allaminekut) ja edasi pannud.
Tiidebergi tempudest meenub veel Valga katus kusagil 1996-97 aastal, kui ta täiesti üksi pikalt ees sõites praktiliselt ainsa rajaäärse puu üles leidis ja mattis sinna ka oma esimese võimaliku meistrikulla.
2007 varstu sain mina oma katuse kätte (Mario Muinast)... Ja sponsorite sõidus nr. 19 sõitis Jaan Mäeots...kes peale seda ütles et see oli temale kuues katus... Aga tema viimane sõit oli 95 aasta kui ma ei eksi.
Tuhnisin tiba oma mälus ja videoarhiivis ning sain sellise järjestuse alates 2000a.Paistab,et parimad katusepanijad on siiski lätlased.Pjedestaal on nende käes:) 4x Feliks Kocins 2000a.Tartu Raadi (2x samas kurvis) 2001a.Valga (üle võlli ja edasi) 2002a.Varstu (pihlakatsoonis külili) 3x Dainis Leimanis 2000a.Tartu Raadi (korralik crasch B.Leimanise abiga) 2002a.Varstu juuni 2002a.Varstu okt.(üle võlli ja edasi) 3x Janis Kozlovskis 2001a.Valga (üle võlli ja edasi) 2002a.Valga (lõpetas kummuli kraavis) 2006a.Tamsalu (duell Tiidebergiga) 2x Andrus Tiideberg 2004a.Varstu (pihlakatsoonis) 2007a.Varstu (pihlakatsoonis crasch Sassiga) 2x Marek Leegiste 2003a.Varstu 2003a.Tamsalu 2x Igor Kelk 2005 Tääksi (kõige effektsem öhulend) 2007a.Hinsa (esimene katus sel rajal) 1x Bruno Leimanis 2002a.Valga (lõpetas samas kraavis,kus Kozlovskis) Ahti Paavel 2005a.Varstu (pihlakatsoonis) Rain Kelk 2006a.Varstu (pihlakatsoonis) Igor Korobov 2007a.Varstu (pihlakatsoonis) Margus Vainumets 2007a. Kehala proovikrossil külili Anti Viibur 2007a.Tamsalu (metsa vahel külili) Varstu 2007a.sponsorite sõidus korralik"võll"bagilt nr.19 (ei meenu,kes roolis oli) Lisaks on Varstus treening või ajasõitudes olnud lätlastelt veel 2 katust.Viimane neist oli igatahes Jansons.Oodatud on igasugu parandused-täiendused-kommentaarid sel teemal
kõigepealt navigatorile..oli vist marek legiste oma esimesl sõidul matsil kui keeras kummali rajaga tuvumisel...ja muintsile et arvatavasti on uusis yx staasikamaid katuse mehi...Kogulas 2 korda yle katuse ja yx kord kyllili ,tapal katus..vasalemmas sai sõiuduautoga mõned tiirud.....ning raudselt on neidtal veel agahetkel ei tule kõik meelde..
ikka juhtub
Autor: priittamm
09.02.2008 17:18
Mõned aastad tagasi ajas B. Leimanis oma veoka Tapal küllili, ning käsil oli rajaga tutvumine. Nii et ka meistid eksivad.
kas on sellist asja kuulda olnud et keegi olles täiesti üksi rajal treeningul ja ajab katusele? mina ühte juhust tean:D
katus
Autor: kõps
09.02.2008 10:45
ei oska kõvemate katusemeeste kohta midagi öelda aastatel 90 ja 2000 algus,aga viimase viie üks usinamaid on rünno,nii 51 kui 53 on tal külitsi olnud küll vähemalt.
olen kuulnud roosiku kohta niipalju et yhed on rääkinud et olex yx auto juures olnud olex täpselt sada.. ja teised räägivad et oli kõik koos baguidega kokku 120..ei tea...aga Olev Helü..hmm sai katuse roosikul aastal 96 finaali taga kurvis...mul on ka pilt kodus pisut katkisest autost:) jaja..Oli ikka vist tamsalu kross .aastat ei mäleta 99 või 00 miski sellist kui Sooniste pani katuse selle languse peal mis on seal suure maantee ääres..ja kuima ei exi siis oli isegi vist 2 tiiru..
A mis Roosiku osalejate arvu puutub, siis tõesti ei tea. 80ndate lõpp on statistika osas ikka väga nutune. Kavasid ei viitsinud enam keegi koostada, protokollid on kadunud...
Ja veel katusemeestest: üks staazhikamaid sõitjaid Olev Helü on ka hea käega mees. Mulle küll ei meenu, et ta upakil oleks olnud. Kummide otsas küll, aga külili pole vist viimasel kümnel aastal küll olnud.
Bagimeestest meenub Indrek Viibur, kes katust pole saanud. Soonistet ka nagu ei mäleta selliseid tempe tegemas. Tema sõitis muidugi juba 80ndate lõpus ja selle aja kohta mul mälu puudub. Ehk oskab ta ise sõna sekka öelda? Lätlane Ramats on Eestis vähem sõitnud, tema ka ei meenu kummuli olekus. Koslovskis on küll seda teinud ja päris efektsel viisil.
Jajahhh, mõni auto kohe on krutskeid täis. Sünnist saati:)) Kasvõi seesama, mis Lehole Varstus karuselli tegi ja nüüd lätlase Kilkutsi käes on. See peaks olema Tuusise Taivo esimene auto. Minuarust tegi Taivo oma esimese stardi Tapal ja see auto sai vaevalt 100 meetrit võistlust sõita, kui kohe kummuli läks. Teine kollanokk Mart oli kah muidugi asjapulgana osaline, sealt nende sõprus, tutvus ja loendamatud omavahelised plekilõhkumised alguse saidki:))
Tean ni palju et Leho sai omeesimesed ristsed matsil kui tuli korralik veeremine..ise ta veel ennes eda rääkis et pole 15 aasta jooskul katust saand..ja matsil tuli kohe mitu tiiru..
Katused
Autor: Kuits
08.02.2008 22:55
Pean ka kolm korda üle õla sülitama, aga pole ka kolme hooaja jooksul autot ratastelt maha murda suutnud:) See minu masin lihtsalt keeldus kummuli minemast, mul oli neid tundmisi et nüüd...nüüd kohe on minek ikka mitu-mitu korda, kül optimistlikust kiirusest, lõpetades kummivirnadesse sõimistega, aga ikka jäi ta püsti. Rixi on ta ka säästnud, ei tea ainult kui eeskujulikult ta Lehot teenis.
Kuna mulle on sydamelähedane roosiku siis ..Aivar ehk on sinul kuskil ajaloo ürikutes..palju on olnud kõige rohkem autosi roosikul...mul on kaks numbrit aga kumb neist õige ei tea..ehk oskad aidata..
Lisaks omalt poolt ,et Karuse sai "katuse mullaseks" ka Raadi rallikrossil 2001a juunis.Peasüüdlane oli vist Sinijärv,tema auto ka üsna segi ja pidi katkestama.Aga võibolla lükkas hoopis keegi kolmas.Hirmus tolmupilv oli ja mitu autot jäi sinna kurvi.Anti kordusstart siis käis külili Urmet Kender seda T.Tuusise abiga.
Mul pole muud seletust, kui et ma olen Silveriga rääkinud aiast ja aiaaugust. Minu edastatud faktid peaksid paika pidama. Samas ei usu ma, et Silver eksib. Seega võib olla nii, et me räägime Silveriga erinevatest võistlustest ja erinevatest autodest nr 50 (Silver seda fotot ise pole näinud. Ma ise küsisin, kuna tema kuuri taga seisab auto nr 50 vrakk, et kas oled Roosikul külili olnud. Ja tema siis rääkiski asjast, mida chupzic siin üle kordas). See 50, mida mina nägin ja pildistasin käis Roosikul külili viimases kurvis (selles, mis keeras välja stardisirgele, enne suurt mäge). Ja see auto läks ümber täitsa omal algatusel - juht võttis kurvi lihtsalt liiga optimistlikult. Nii et kaasaaitajaid polnud. Ilmselt räägime lihtsalt erinevatest aastatest ja erinevatest võistlustest ning nr 50 võis olla hoopis kellegi teise auto.
miskit ei klapi nyyd...olen terve elu elanud mõned ildid roosiku rajast ja syda ei andnud rahu ning helistasin silverile....ta ytles ka et oli aasta 95 ja Aivar Kender oli kyljeli Leho Laidvere kaasaabil....
Ma sõpradega ükskord, pea oli ka selline hea parajasti, filosofeerisin populaarse termini rool, tool, muhv jne kallal. See väljend, kui nüüd detailidesse süveneda, pole päris õige:) Rooli ja tooli vahele mahuvad kombe esimene külg, soolikad, natuke pussuhisu ja kombe tagumine külg. Nende organitega aga autut ei juhi. Veoka puhul peaks rääkima vist hoopis rooli ning peakaare ja tagumiste kaldtugede liitekoha vahele jääva mõttelise joone esimeses kolmandikus viibivast sõitja organist. Sõiduautode ja bagide puhul läheb täpse definitsiooni andmine pisut keerulisemaks, sest kindlat tugipunkti, kuhu tõmmata mõtteline joon roolist alates, pole. Muidugi saaks kasutada sinusoide ja paraboole, aga see läheks vist liiga keeruliseks:))))