et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
Sel ajal,kui vastust välja mõeldakse küsiks ühe mänguvälise küsimuse.Selge siis see,et "nõuka"ajal pidid krossiveokad olema tehn.korras,paberid korras,ülevaatus jne.kõik ornungis olema.Kas need autod sõitsid siis ainult krossi (mõni võistlus aastas) ja seisid ülejäänud aja või leiti neile ka mingit muud rakendust ? Samas oleks üsna koomiline vaatepilt,kui auto millel ohukaared peal võistlusnumbrid küljes sõidaks ringi mingi põhu,silo või sitahunnik peal :) Kuidas siis ikka olid lood nende asjadega tol ajal ? Äkki oskab keegi kommentaarida.
ei oska teiste kohta öelda, aga üks enda kogemus on küll. väga võimalik, et heade meeste autod olid ikka ainult autokrossiks ja lahjemate meeste autud tegid vahelduseks tööd kah. mina sõitsin oma esimesed meetrid autoroolis igastahes krossi veokaga. kuulus ühe sugulase sõbrale (sõitjat ei suuda praegu isegi meenutada) ja see auto sõidutati maale vanaema juurde kindla eesmärgiga heinu vedada. seda ka tehti. aasta oli kusagil 80ndate ringis, auto nummer midagi 300-ga (võimalik, et 309), tegelt peaks nüüd tagantjärgi välja uurima, kelle autoga tegu:). see auto oli vanaema juures heinal ikka rida aega, igatahes sain ma juhtimise päris selgeks ja käisin selle krossikaga isegi poes leiva järel. hirmus uhke tunne oli küll roolis istuda:)
... tundub, et see auto oli paras saan. igatahes mäkke, mis praegu nii väga mägi ei tundu, ta igatahes kolmandaga ja tühjana üles ei läinud. käiguvahetus oli minul kui algajal autujuhil toona hirmus raske ülesanne ja ma lihtsameelsena arvasin, et küll ta üles läheb. aga ei läind, tagurpidi veeresin alla.
Ega siis nõuka ajal ainult mõne võistlusega aastas ei piirdutud. Minu andmetel toimusid krossid ikka igal kuul, lisaks sõideti ka veokaga rallisid. Nii et meestel tegevust jätkus.
Palju neid võistlusi siis nõuka ajal oli ? Olen uurinud 70-ndate krossikavasid.Seal kirjas,et meistrivõistluse etappe oli kolm,millest kaks paremat läksid arvesse.See tähendab,et meister selgus 2-e parema etapi kogusummana.Radasid mainitud samuti kolm (Viljandi,Kulbilohu ja Tamsalu) Samas olen ise ka kuulnud võistlustest Roosikul,Priipalus jne. Kahju,et toonased võistlejad ise ei taha siin foorumis osaleda.Oleks väga huvitav nende endi kommentaare ja muljeid lugeda.
Tean Tiidu saavutustest niipalju.1998 Roosikult etapivõit.Kokkuvõttes 1998a.eesti meister veobagidel. 1999 Tapalt etapivõit.Kokkuvõttes 1999a.eesti meister veobagidel. 2000 Tamsalust etapivõit. Kokkuvõttes 3 koht veobagidel.2001a.Võit Varstu esimesel võistlusel (ei olnud MV) 2002 disklaff Varstu võistluselt (poksimise eest D.Leimanisega) 2003-2004 ei olnud etapivõite. 2005 Tapal etapivõit (üksi omas klassis punkte ei antud) Varstu etapi võit. 2006 etapivõidud Varstu,Tamsalu,Tapa,Tapa2. Nii,et sain kokku 9 etapivõitu + Varstu esimene võistlus. Ja kolmekordne eesti meister .kaks korda siis veobagidel 51 ja viimane 53 ehk"krokodel" Kui miskit valesti äkki john 53 parandab siis vead.
15 ei ole õige vastus. Annan vihje juurde: praegu oleks Eesti meistrikate etapi korraldaja päris rahul, kui kohal oleks nii palju võistlejaid, kui oli eestlasi 1979. aastal Rjazanis.
pakun et 26 lugesin oma diplomilt aga võibolla jäi mõni karikas teise taha täpselt ei tea.aga kus kaugel see Rjazanisi rada asub et kõik mudkui räägivad sellest kas seal praegu ka mingeid krosse peetakse minu vana pole küll sellest rääkinud peaks ise küsima
Kõik veokahuvilised talvepuhkusele läind või? Viimane MV Tääksis oli ju kõige osavõtjaterohkem.Siit tuleb siis küsimus.Milline oli aga kõige osavõtjatevaesem võistlus veokakrossis viimastel aastatel ? Palju oli võistlejaid (51 ja 53 klassis)ning,kes oli võistluse kommentaator? Kuna küsimus lähiminevikust siis tahaks teada 3-e asja. 1.mis võistlus ? 2.palju oli võistlejaid? 3.kes oli kommentaator?
Pakuks vastuseid krossifänni küsimustele, kindlasti panen puusse aga proovida ju ikka võib
1.mis võistlus? Tääksi talv 2005 (19 veebruar 2005) 2.palju oli võistlejaid? Klassis GAZ51/52 5 võistlejat ja klassis GAZ 53 6 võistlejat, kokku seega 11 osalejat
paistab, et minu küsimusele Rjazan 79 ei taheta või ei osata vastata. Minu andmeil on vastuseks: 37(!) osalejat Eestist. ja võrdluseks siis vastus krossifänni küsimusele. 1) aastat ei mäleta, umbes 2002 või 2003. Osalejaid 3 - Kalju, Kõps ja Olvik. Võistlus - Elva raja "proovivõistlus". Kommentaator - kõige huvitavam sellest küsimusest - minu mäletamist mööda Kuldar Sikk:) ja hästi sai oma ametis hakkama.
Tegu siis jah Elva Kulbilohu rajaga. Kommentaator oli Kuldar Sikk. Aivar valis aga Elva võistlustest kõige "osavõtjaterohkema"välja.Esi... kolm võistlejat.Kaks üritust on aga samal rajal veel olnud 2003 veb. Kalju Parker 53-l ja Kaidar Metsla 51-l ning sama aasta mais Kalju Parker 53-l ja Marek Kõbu 51-l Aivar esita uus küsimus.(37 osalejat eestist Rjazanis pani küll kukalt sügama,palju neid võistlejaid siis üldse kokku oli?)
no paneks siis veel vanemast ajast. Jüri Treimuthi nimi on läbi käinud, aga ikka ja jälle pole ta sobinud. Küsin siis tema kohta fakti, millele netist otsides isegi vastuse leiab: kui veoautokross 80ndate alguses ära keelati, siis Treimuth, nagu enamus veokamehi, oma harrastusest ei loobunud ja jätkas. Millises klassis?
!!!
Autor: huraa
12.11.2006 15:37
Krt, sellest oli alles aasta alguses autolehes ka juttu!! Aga mitte ei tule meelde! Peab mine autolehti sobrama!
Selle veoautode krossi ajutise keelamisega on muide üks väike segadus. Päris kindlasti keelati kross ära mingi Moskva kõrge ametniku käskkirjaga 1980. EAL-i võitjate nimekirjast (samast, millele viitas Raini25) loeb ka seda välja. Aga äsja sattus minu kätte vimpel - vene ajal tehti neid peaaegu igaks autokrossiks - kannab kirjet Tamsalu ja 1981. On kolm varianti: kas Tamsalu mehed astusid partei ja valitsuse karmist käsust üle ja korraldasid veoautokrossi vaatamata karmile keelule; või trükiti vimpel varem valmis ja krossi tegelikult polnud; või on vimpel oma veoauto ZIL pildiga keskel lihtsalt natukene eksitav - kross toimus tegelikult veobagidele ja sellele klassile, kus ka Treimuth sõitis, veoautosid seal enam ei olnud.