et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
Võistlus millest jutt oli"Tamsalu karikas 99" (02.10.99)Peale Pilve rajalt mahavõtmist ja Karuse tehnika lagunemist võttis esikoha Jaan Villak teine ja kolmas vennad Kuusid. Üks tähelepanek:Aasta 2002 august Tapa autokross.Sellesama autoga(Pilve)sõitis siis Mait Mäesaar ja sai "katuse"tegemisega omanimelise kurvi.Siis aga kohtunike silm nii terav(või kuri)ei olnud ja alles peale finishit oli näha,et ohukaar puruks.
Kui mu mälu väga ei peta, siis käis Mäesaar Tapal kõnealusel võistlusel üle kuudi viimasel ringil, kukkus ratastele ja tuli omal jalal üle joone; isegi koht suurt ei muutunud. Kaar võis olla puruks jah, aga poleks saanudki teist varem maha võtta.
Ok, ma siis lahkel loal esitan veel ühe. Veokamehed peavad oma teises elus kõikvõimalikke ameteid. Mõned aastad tagasi tekitas tublisti elevust Tiit Toots, kes teenis mõnda aega leiba meremehena (praegu on ta vist vallavanem, kui ma midagi segamini ei aja). Tiidul on järeltulija: ka tänavustest tabelitest leiab võistleja, kelle töökoht laeval. Kes?
aasta oli ..hmm täpselt ei mäleta 97/98 saarema kross...gaz 51 finaalis tekkis paras pundar kõik trbikonnas koos,aga kaksk meest tagant reast startides pääsesid puhtalt...sõitsid mitu ringi aga kumbki ei lõpetanud omal jalal ...kes olid need mehed ja mix ei lõpetanud.?
Äkki oli aasta 1999 Kogula kross.GAZ 51 finaali tropist pääsesid esimestena minema Värnik ja Liukanen. Liuks aga lükkas Värnikut nii,et teine pidi korraliku "katuse"üle elama.Liukaneni autol hüppas kapott üles peale seda trügimist. Tagantpoolt lähenev Karuse ilmselt nägi olukorda ja tegi Liuksile sama-saatis põllule Värniku kõrvale. Võitis Allan Karuse,teine Ivo Ligi,kolmas Ahti Niitvähi.
kui siin keegi märkis et Tiit Toots teenis leiba laeval ja sõitis krossi siis ka see aasta lisandus 51 bagi sõitjate rivisse noormees, kes teenib leiba laeval töötades. ja järgmiseks aastaks on ehitamisel bagi mida hakkab juhtima mees kes tööl olles juhib laeva!
Navigator & muints.Te olete viimase küsimuse praktiliselt ära vastanud-ainult nimi on puudu.Kes on siis see meremehest bagisõitja? Mardo , Mario või keegi kolmas? Huvitav teada. Ja uut veokakrossi teemalist küsimust ka.
Kuna ma töötan mere peal siis ma pakun, et nimi on Mario Muinast, aga vb Aivar mõtles tõesti kedagi kolmandat... Küsimus oleks siis selline, et kes oli 51 bagide Eesti meister aastal 1992?
Ei mõelnud ma kedagi kolmandat, Mariot mõtlesin jah. Litsentsipabereid täites jäi selline huvitav asjaolu silma. Nii et Mario küsimus õhus: kes oli 92. aastal veobagide meister.
ma kahtlustasin seda vastust ilma sorimatagi:) Mario ja Mardo Mäeots ehk Jaani poeg ju sõbrad, hakkasid alles äsja sõitma. aga Mario: kas ma sain kommentaaridest õigesti aru ja teie kambast tuleb veel üks bagi juurde?