Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
26. november 2015 14:28
Loe kommentaare (16)
Trüki lehekülg
Aivo Rahu. Foto: Rando Aav

Rahvarallide korraldajad võistluste läbiviimise osas kahtleval seisukohal

 Loe lisaks
Võistlustrehvide kasutamisele tõmmatakse kriips peale

«Jälgin murega taas üleskerkinud diskussiooni rahvaspordist»

[b]2015. aastal toimus Eestis viis rahvarallit, millest neli kuulus Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste arvestusse. Tuleval hooajal ilmselt karikasarja või rallisid üldse sellisel kujul enam ei ole, nendivad organisaatorid.[/b]

Vastavalt uuele reeglistikule ei lubata tuleval aastal võistelda sportrehvidega. See seab võistluste korraldajad küsimuse ette, kas riskida ralli korraldamisega, kui osalejate arv drastiliselt väheneb.

Hiljaaegu viisid rahvarallide korraldajad läbi küsitluse, kus paluti sõitjatelt teavet, kas nad on valmis osalema rahvarallidel ka järgmisel aastal. Küsitlusele vastas 49 võistlejat. Neist 3 olid kindlalt vastu, et ei sõida enam, kui kavandatavad rehvireeglid jõustuvad. 44 võistlejat vastas, et sõidavad ning kaks oli kõhkleval seisukohal.

"Kahju, et vastanute arv nii väike oli. Tundub, et ülejäänud, kes tänaseni sõitsid, on loobunud sellest spordialast," sõnas Tapa rahvaralli eestvedaja [b]Aivo Rahu[/b]. Ta märkis, et rallikorraldajad kaotasid kindlustunde, kuna osavõtjate arvu ei ole võimalik prognoosida. "Sellest tulenevalt ei ole tänaseni keegi teinud avaldust ralli korraldamise kohta," ütles ta.

Rahu tõi näite, et kui ralli korraldada, peaks osavõtjate arv olema 60, et kuidagi majanduslikult ots-otsaga kokku tulla: "Kui osavõtjate arv on 40, siis saab maksimaalselt olema üks kiiruskatse ja ülejäänu on täpsussõit postide vahel. Lihtsalt ei tule rahadega välja! Vaja ju teed koristada, turvad ja rajaelemendid, kiirabid jne."

"Järgmisest aastast läheb korraldamine veelgi kallimaks, kuna politsei nõuab suletud teedele sulgemise plaani, mis koostatud litsentseeritud ettevõtte poolt. Igale suletud ristmikule on vaja litsentseeritud ja politsei poolt aktsepteeritud liikluskorraldajat. See nõue oli tegelikult juba sel aastal, aga vallad läksid sellest mööda oma avaliku ürituse korraldamise seadusega. Tean, et enam selles asjas vastu ei tulda."

"Ehk siis lühidalt, kõik läheb kallimaks ja sõda EAL-i ning sõitjate vahel on tekitanud olukorra, kus järgmisel aastal ei toimu ühtegi karikaetappi. Kurb, et sellisele populaarsust koguvale spordialale on nüüd tõmmatud kriips alla. Spordiala, millest on välja kasvanud mitmed nimekad autosportlased Eestis, on hääbumas."
Artikli juurde
26.05.2024
Turu ümbruses said hoo üles Urmo Aava ja Janno Siitan
Artikli juurde
25.05.2024
Egon Kaur Lääneranniku ralli avapäeval kiireim eestlane
Artikli juurde
29.05.2024
Lancia naaseb rallisporti autoga Ypsilon Rally 4 HF
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
27.05.2024 09:59
RallyX 2024 Kouvola Finland (0)
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia