Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
06. november 2009 22:52
Loe kommentaare (83)
Trüki lehekülg
Metsateedele harrastajaid tuleval aastal võistlema ei lubata. Foto: Rando Aav

Rahvaspordi komitee asub reegleid karmistama

[b]Eesti Autospordi Liidu rahvaspordi komitee otsustas sel nädalal, et 2010. aastal karmistatakse paljusid seni rahvarallidel ja -sprintidel kehtinud reegleid. Eesmärgiks võetakse vigursõitude korraldus.[/b]

Rahvaspordi komitee tahab tuleval aastal asuda tegelema alale laiema kandepinna otsimisega. Eesmärgiks on võetud eeskätt vigursõidud. Komitee protokollis märgitakse, et plaanidesse kuulub uue sarja loomine, mille auhinnaks võiks olla osalemine treeningpäeval.

Samas leidis komitee poolt tänavu vastuseisu harrastajatest autosportlastele kavandatud treeningpäeva läbiviimine. "Rahvaspordi suund on siiski teine," rõhutas Eesti Autospordi Liidu peasekretär [b]Arno Sillat[/b] toona. Ametnike selgitustest sai siis välja lugeda, et hobikorras autospordiga tegelejail on sõidu harjutamine avalikuks liikluseks suletud ja kinnisel territooriumil keelatud.

Järgmisel aastal keerab komitee kraane veelgi rohkem kinni ka harjumuspäraseks saanud võistlustel. Üheks sihiks on rahvarallide formaadi muutmine, kus tulemused hakkavad sõltuma vaid vigursõidust ja muudest lisaülesannetest. Stenogrammi kasutamine on järgmisel aastal keelatud. Klassikalise rallikatse tüüpi lisakatsetel lubab komitee faktikohtunikel kiiruslegendi võistlejailt ära võtta.

Kiiruslikke lisakatseid ei lasta enam korraldada mujal, kui kinnistel territooriumidel või lagedatel platsidel. "Võistelda tohib põhimõtteliselt lagedal, et ei saaks otse puusse sõita ja et rada oleks võimalikult palju näha," selgitas komitee liige [b]Karmen Vesselov[/b]. "Võisteldakse kardi- ja ringradadel, krossiradadel ja lennuväljal," loetles ta.

Vesselov märkis, et võistlused, mille katsed on kavas korraldada mujal, kui eelpool loetletud kohtades, ei pruugi saada komitee kooskõlastust ning autospordi liidu sekretariaat neid ei registreeri. "Üldiselt küll jah," ütles Karmen Vesselov. "Oleneb kohast - metsa ei taha enam lasta. Ohutuse seisukohad on samad radade suhtes nii rallidel kui ka sprintidel. Tulemus hakkab kava järgi ikkagi sõltuma rohkem sõiduosavusest, eeskätt vigursõitudel."

"Eesmärk on, et igaüks võiks katsetada," põhjendas komitee liige. "Eesmärk on luua ala, kus auto võimsusel pole nii suurt rolli, kui osavusel. Tõsise spordiga alustamiseks on ikkagi ralli teine liiga, kross ja kart."

Karmen Vesselov lisas: "Kui neid asju otsustati, ei olnud ühelgi komitee liikmel vastuväiteid. Kõik nõustusid, et rahvasport on liiga kaugele läinud ideest."

[line][/line]
[url=http://eal.cma.ee/files/menu//2009110609554141.pdf]EAL rahvaspordi komitee koosoleku protokoll 3.11.2009[/url]
Artikli juurde
26.05.2024
Turu ümbruses said hoo üles Urmo Aava ja Janno Siitan
Artikli juurde
25.05.2024
Egon Kaur Lääneranniku ralli avapäeval kiireim eestlane
Artikli juurde
29.05.2024
Lancia naaseb rallisporti autoga Ypsilon Rally 4 HF
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
27.05.2024 09:59
RallyX 2024 Kouvola Finland (0)
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia