Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: RaoulR 13.07.2014 15:53
Kuidas tundus äsja lõppenud Oti Pubi Rahvasprint? Loodan, et lugupeetud kaasvõistlejad ja korraldajad ning ka EAL ei pahanda, aga tahaksin teha veidi "konstruktiivset kriitikat".

Eelmise aasta võistlus oli täiesti super ja seetõtu olid ootused kõrged. Kuid juba rajaga tutvudes sa selgeks- midagi sarnast kahjuks sellel aastal kogeda ei saa. Kuigi lubati, et šikaane on vähe ja rada on mitmeksesine, siis nii see kahjuks ei olnud.

Kui kaks esimest kiiret kurvi põldude vahel olid veel suht nauditavad, siis edasi oli asi suht hull. peamiselt vaid lauged sirge sarnased kurvid ja šikaanid. Aga lootsin, et kurviline osa ootab alle ees. Kui ma rajaga tutvumisel metsa alla jõudsin, sain kohe aru, et täis gaasiga (isegi minu nõrga mootoriga Audiga) on siin sõita üliohtlik. Aga mis kõige olisisem: kuhu jäid mõnusad 2-3 käigu kurvid, mida saaks mõnuga külg-ees lasta? Selliseid sellel aastal kahjuks ei olnud. Ainuke tehnilisem koht rajal oli vasak mahapööre. Kõik muu oli peamiselt vaid kiirendusvõistlus. Kel võimu-see kiirem (ma ei ole kade :) ). Muidugi ma ei alahinda heade sõitjate oskusi, aga neid oskusi saaks tõestada ka tehnilisemal ja veidi aeglasemal rajal. Mõni kiire ja ohutu koht võib muidugi olla, nagu stardi järel oli.

Ja mis pudutab pealtvaatajaid, siis neile ei oldud sellel aasta nagu mõeldudki. Eelmise aasta "VIP" ala oli väga hea pealtvaatamise koht koos toitlustamisega ja kurvid olid seal väga ilusad. Miks sellel aastal teisiti tehti?

Ja nüüd mõtlemisels Eesti Autospordiliidule. Kirjutasin sellest juba talvel- keskmine kiirus 50 km/h ei taga ohutust. Ohutuse tagab ohutu rada sõltumata keskmisest kiirusest. Kuigi max kiirus jah, üle 120 km/h rahvaspordis üldjuhul ei peaks ulatuma. Ja selle keskmise kiiruse tagaajamise tõttu tehakse ÜLI AEGLASED šikaanid, kus kolmandal läbimisel tunned end TRAKTORISTINA. Minu jaoks see ei ole ralli. Kui keskmine kiirus ongi 50 ja on vähemalt ÜKS KURV METSA VAHEL, mida saab 120-ga sõita võivad tulemused olla fataalsed. Sõltumata keskmisest kiirusest. Kuidas EAL ja korraldaja seda ei mõista? Keskmine kiirus võiks olla vaba, šikaanid laugemad ja rada tehnilisem. Slaalom on üldse ajuvaba kahjuks.

Kaasvõistlejad, mida teie sellest arvate? Kirjutage.


OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: motonet 14.07.2014 23:54
Vastuseks mp-le ja teistele:
1. Meie tänavasöidu autodega ja sealt tulenevalt ei saa me kasutada turvakaari,turvapuure.korvistmeid,nelja ja enama kinnitusega rihmasid.
2. Köik vöistlurajad on valikult ohtlikud ja igavad näiteks VAO.RAPLA linn.KEILA linn.KÄRDLA linn. VASALEMMA.AUDRU ring.

SOOVITUS: Kui paned kiivri pähe ära viska möistust autost välja. ROOL JA PEEDALID on sinu juhtida.
KIIREL SÕIDUL JA KIHUTAMISEL on NAUDITAV VAHE.

KIIRESÕIT EI OLE MALEMÄNG .....
.

2 ettepanekut
Autor: mp 14.07.2014 20:29
Kaks ettepanekut:
Esiteks lubada uuesti rahvasprintidele osalema turvapuuriga masinad, nii nagu see oli lubatud kuni 2011 aastani ja samuti lubada turvakaare paigaldus tänavamasinatele, kui võistleja seda soovib. See kindlasti tõstab üldist ohutust ja võistleja saab ise otsustama, mis maani ta ohutuse tõstmisega soovib minna.

Teiseks pöörata rohkem tähelepanu raja valikul ja ettevalmistamisel, et rajal ei oleks nn. pimedaid kurve, millesse peaks võistleja sisenema kiirusega üle 100km/h. Eriti ei tohi selliseid kurve ääristada puud jms. Kui kiirused kipuvad enne pimedaid kurve suureks minema, siis see on just õige koht sikaanide tegemiseks.

Kiiruste piiramisega ei tohi üle pingutada, muidu kaob võistlejate huvi nn. slaalomradasid sõita. Arvan, et kui neid kahte ettepanekut rakendada, siis peaks üldine ohutusetase kindlasti tõusma. Üksikute juhtumite vastu ei saa keegi, nendest tuleb lihtsalt õppida tuleviku jaoks.

Otepää Rahvasprint
Autor: Marek74 14.07.2014 09:02
Osalesime oma abikaasaga Otepää rahvasprindil esimest aastat. Ootused olid suured. Rajaga tutvumisel ootused luhtusid. Puudusid kurvid, kus saaks 2 ja 3 käiguga mõnusalt julgelt sõita. Stardist minnes esimesed kurvid olid nauditavad aga edasi tundsime ennast ekstreemsportlastena. Teiseks ringiks tekkinud vaod olid ka ikka väga liiasti. Arvutasin meie keskmisi kiiruseid, minu oma 73 ..74km/h ja abikaasa oma 67...69km/h. Minu arust on seda palju arvestades asjaolu, et meie ei ole oma klasside kiiremad. 4WD kiiremate meeste kiirused olid 90km/h kanti. Tegu on siiski rahvaspordiga kus sõidavad erinevate oskustega võistlejad erinevate autodega. Keskmisest kiirusest olulisem on minu arvates kiiremate lõikude kiirused, mis ei tohiks minna üle 120km/h sirgel. Loodan, et korraldajad ja EAL arvestavad sellega. Tegu ikkagi hobisportlastega ja rohkem rõhku vaja panna raja valikul turvalisusele.

RS
Autor: Ladavfts1 13.07.2014 18:34
Asjaga täiesti nõus. Algus oli huvitav, kuid need šikaanid olid mõtetud ja olid teiseks läbimiseks muutunud juba jubedateks kraatriteks.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
14.05.2024
Veokate ja bagidega kihutati Raassilla rajal võidu
Artikli juurde
13.05.2024
Ott Tänak teenis Portugali MM-rallilt suurima punktiskoori
Artikli juurde
12.05.2024
Maiko Tamm ja Lucas Orav Rootsis poodiumil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia