Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
OTEPÄÄ rahvasprint 07.2014
Autor: RaoulR 13.07.2014 15:53
Kuidas tundus äsja lõppenud Oti Pubi Rahvasprint? Loodan, et lugupeetud kaasvõistlejad ja korraldajad ning ka EAL ei pahanda, aga tahaksin teha veidi "konstruktiivset kriitikat".

Eelmise aasta võistlus oli täiesti super ja seetõtu olid ootused kõrged. Kuid juba rajaga tutvudes sa selgeks- midagi sarnast kahjuks sellel aastal kogeda ei saa. Kuigi lubati, et šikaane on vähe ja rada on mitmeksesine, siis nii see kahjuks ei olnud.

Kui kaks esimest kiiret kurvi põldude vahel olid veel suht nauditavad, siis edasi oli asi suht hull. peamiselt vaid lauged sirge sarnased kurvid ja šikaanid. Aga lootsin, et kurviline osa ootab alle ees. Kui ma rajaga tutvumisel metsa alla jõudsin, sain kohe aru, et täis gaasiga (isegi minu nõrga mootoriga Audiga) on siin sõita üliohtlik. Aga mis kõige olisisem: kuhu jäid mõnusad 2-3 käigu kurvid, mida saaks mõnuga külg-ees lasta? Selliseid sellel aastal kahjuks ei olnud. Ainuke tehnilisem koht rajal oli vasak mahapööre. Kõik muu oli peamiselt vaid kiirendusvõistlus. Kel võimu-see kiirem (ma ei ole kade :) ). Muidugi ma ei alahinda heade sõitjate oskusi, aga neid oskusi saaks tõestada ka tehnilisemal ja veidi aeglasemal rajal. Mõni kiire ja ohutu koht võib muidugi olla, nagu stardi järel oli.

Ja mis pudutab pealtvaatajaid, siis neile ei oldud sellel aasta nagu mõeldudki. Eelmise aasta "VIP" ala oli väga hea pealtvaatamise koht koos toitlustamisega ja kurvid olid seal väga ilusad. Miks sellel aastal teisiti tehti?

Ja nüüd mõtlemisels Eesti Autospordiliidule. Kirjutasin sellest juba talvel- keskmine kiirus 50 km/h ei taga ohutust. Ohutuse tagab ohutu rada sõltumata keskmisest kiirusest. Kuigi max kiirus jah, üle 120 km/h rahvaspordis üldjuhul ei peaks ulatuma. Ja selle keskmise kiiruse tagaajamise tõttu tehakse ÜLI AEGLASED šikaanid, kus kolmandal läbimisel tunned end TRAKTORISTINA. Minu jaoks see ei ole ralli. Kui keskmine kiirus ongi 50 ja on vähemalt ÜKS KURV METSA VAHEL, mida saab 120-ga sõita võivad tulemused olla fataalsed. Sõltumata keskmisest kiirusest. Kuidas EAL ja korraldaja seda ei mõista? Keskmine kiirus võiks olla vaba, šikaanid laugemad ja rada tehnilisem. Slaalom on üldse ajuvaba kahjuks.

Kaasvõistlejad, mida teie sellest arvate? Kirjutage.


to:RaoulR
Autor: Raiks 28.07.2014 16:20
Miks sa arvad, et teistel ei vasta. Head ajad ei tule mitte masina suurest võimsusest vaid eeskätt sellest, kui palju sõiduvigu tehakse, õige trajektoor, õige pidurdusmaa ja veidi julgust. Võitjad ei tee tavaliselt ühtegi viga, taga pool olijad ei saa tihti aga üldse aru, et nad vigu teevad. Lisaks osa inimesi raatsib osta uusi rehve ja teeb õigeid valikuid - osa vaatab kuidas midagi alla saab või ei tea segudest ega rõhkudest midagi. Võimsuse ja kaalu suhe on küll oluline, kuid rahvaspordi formaadis kindlasti mitte primaarne. Eesotsas sõitajad on tavaliselt suuremate kogemustega ja oskavad erinevates oludes kõike seda arvestada. Lihtsalt võimsusest pole mingit kasu, kui pidamist pole või tagumik teelt väljas sõidetakse jne. jne. Sinu poolt arvatud võimsusi autodel kindlasti ole, kui just keegi ise mingeid dünograafikuid endale ei joonista.

ala vajab muutuseid
Autor: Priit P 28.07.2014 22:47
Nagu siin eelnevalt on juba öeldud on probleeme mitmeid:
1: rahvaspordikomitee on suhteliselt apaatne - sisulist tegevust ei toimu
2: Need masinad mis täna võidu sõidavad ei ole tänavasõidu autod - algsest rehvaspordi ideest on asjad väga kaugele valesse suunda läinud.
3: kes tahab kihutada siis peab investeerima E rühma autosse ja suurde rallisse siirduma
4: Keskmisest kiirusest 50 või isegi 60km/h ei ole mõttet rääkida kui kohati on hoog 140 puude vahel ilma turvapuurita autoga
5: See et sõitja ise valib kiiruse vastavalt oma ohutundele - siis peaks ajavõtmise ära lõpetama võistlusel - siis see toimiks...võibolla :)

Ühesõnaga oleks vaja teha kardinaalseid muudatusi antud alal - paljudele see kindlasti ei meeldiks kuid mina näen et samamoodi enam edasi minna ei tohi.

Vaja on muutusi
Autor: Raiks 29.07.2014 08:50
Olen ka seda meelt, et ala vajab muutusi. Kiidetakse korraldajaid, aga osad nendest teevad rahvasporti 80-100km/h keskmise kiirusega radasid, imelik arusaamine! Selles, et võistlejad tahavad võita ja selle nimel tehnikat nõuete piiri peal arendavad, pole midagi imelikku ja see ei kao kunagi. Või siis tõesti ohutuse tõstmiseks lubada turvapuuride ja kaartega masinad rajale, äkki ainult turvakaar. Viimane võistlus näitas ka seda, et kui tehniline ebaselgetes asjades tõmblema hakkab, siis minnakse ülekohtuseks ja ega see ala arengule kasuks ei tule.
Rajad olgu kekmise kiirusega kuni 70km/h ja pool ohutuse küsimusest läheb kohe ise paika. Kus maani tehniliste küsimustega minna tuleb EAL-l lõppude lõpuks ära otsustada ja kõigile teatavaks teha. Sinnamaani tuleb leppida selle olukorraga mis aastatega tekkinud on.

Rs
Autor: Ladavfts1 31.07.2014 13:59
Aga miks ei ole rahvasprindis lubatud kaardilugeja kõrval? Otepääl ja Saaremaal oleks hea harjutamine olnud.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia