Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
05. september 2003 14:40
Loe kommentaare (6)
Trüki lehekülg

Varstu krossirajal vahetavad start ja finiš kohad

 Loe lisaks
Kalle Allik pani veoautokrossi ajaloo kaante vahele

Missos algab autokrossi suvine hooaeg

Viljandis avatakse fotonäitus «Veoautokross läbi aegade»

Veoautokomitee esimees: veokakrossi hetkeseis on hea

Eesti veokakrossi meistrisarjal tänavu nimisponsor

Eesti veoautokrossi «isa» Tõnu Evert - 80

Veoautokross jätkus laua taga

Bagi kui lollakas

Veoautokrossi eelviimase etapi korraldaja Silver Tammemägi loodab 27. septembril näha Varstus taas vähemalt 3000-pealist publikut ja lubab sponsorite toel loosida piletiostnute vahel välja värviteleviisori.

Võistlejaid, kes hea ja parema saamiseks ei saa loota loosiõnnele, vaid kiirele sõidule, ootab Varstus ees muudatus, millest juba viimatisel Varstu võistlusel räägiti. Hansi talu maadel asuv krossirada ehitatakse omaniku poolt ringi ja stardikoridor ning finišisirge vahetavad omavahel kohad.

"See oli veoautokrossi komitee tahtmine," selgitas Silver Tammemägi. "Eks ta õige ole. Finišisirge läks autokrossi jaoks liiga kiireks, mõni mees käis eelmisel aastal isegi puu otsas. Samas on vana stardisirge lühike ja pidev üle raja käimine polnud ka hea."

Varstu krossirajal asusid boksid ja stardisirge raja sees. Sõidust maha tulnud autod pidid ootama kõikide konkurentide finišeerimist, et oma boksi pääseda. Ka oli raja sisse asja publikul ning teenindaval personalil - selline sebimine oli ohtlik ning ebamugav korraga.

"Vili on kõrvalt asuvalt põllult koristatud ja nüüd saab boksid sinna teha," rääkis Tammemägi, kes korraldajaameti kõrvalt jõuab olla veel krossisõitja, talupidaja ning tagatipuks veel politseinik Võru prefektuuris. "Muid ümberehitusi ei julge lubada, kuigi püüan. Vihm tegi palju pahandust - vesi uuristas mäenõlvu ning raja madalamatesse kohtadesse tuli kaevata kraave, muidu olnuks seal järv."

Võistlejate auhinnalaua lubas Tammemägi katta korralikult, mitte halvemini kui varasematel võistlustel. "Vasalemmas mõni õhkas, et kus on alles auhinnad," arutles ta. "Imestajad ilmselt ei tea, et veoautokrossi Tapa ja Varstu etappidel on alati korralik ja rahaliselt väärtuslik auhinnalaud olnud. Ei taha ka sel korral traditsiooni rikkuda."

Võistluste programmist puuduvad sel korral sõiduautod, kuivõrd päev hiljem peetakse Elvas Balti meistrivõistluste finaalsõidud. "Sõiduautod siiski nägemata ei jää - tulla on lubanud neli-viis romuralli autot, kes päeva lõpus oma lahingu maha peavad," ütles Varstu võistluse korraldaja.

Ametlik võistlusprogramm koosneb nelja masinaklassi startidest - veoautod GAZ 51/52 ning GAZ 53 ning samamoodi kahte klassi jaotatud veobagid.

"Külalisvõistlejate kohta täpsed andmed puuduvad, aga läti bagimehed lubasid küll tulla," lausus Tammemägi. "Tulla lubasid ka GAZ 53 mootoriga bagid. Koos eestlastega oli neid Valgas viis ja nende sõit oli päris põnev."

Kui veoautode GAZ 51/52 osas on märgata teatavat agooniat, siis rõõmu teeb asjaolu, et GAZ 53 klass hakkab järjest rohkem jalgu alla saama. Varstus on rajale tulemas veel üks uus auto ja kui kõik konkurendid kohal on, siis peaks selle klassi masinaid kogunema stardijoonele juba seitse.

Uueks tulijaks on võruke Mait Mäesaar, kes mullu võistles GAZ 51-ga. Noormehe isa Jaan Mäesaar rääkis, et valmib täiesti uus auto - 53-e mootorit ei tõsteta mõne vana masina peale ringi. "Auto on põhimõtteliselt valmis, Varstus oleme kohal," rääkis võidusõitja isa Vasalemma rallikrossil, kus ta veel pealtvaataja rollis oli. "Tean kindlalt, et Võrumaal on vähemalt üks 53 veel valmimas. Asi seisab minu taga - minult on ohukaared tellitud, aga ma pole neid veel valmis jõudnud."

Mitu võrukesest krossimeest on siinkirjutajale kinnitanud, et kõnealuse autoga hakkab võistlema Peeter Tarikas, kes oli viis-kuus aastat tagasi kõva sõidumees GAZ 51-l.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia