Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
05. juuni 2005 3:58
Loe kommentaare (52)
Trüki lehekülg

Kolmas Viru autoralli leidis üsna ootamatu lõpu

 Loe lisaks
Eesti autoralli MV punktiseis pärast 2005. aasta 4. etappi

Margus Murakas: Sõitsime Viru rallil omas tempos

Viru ralli liidritena jätkavad Murakas - Ojamäe

Viru ralli avapäeva lõpetas liidrina Margus Murakas

Murakas libises kahe kiiruskatsega Saluril eest

Jaanimäe RT sõitjail jäi ralli mootoririkke tõttu pooleli

Murakas - Ojamäe haarasid Viru rallil liidriohjad

Viru ralli avakatse võitsid Priit Saluri - Indrek Lepp

Marko Virkoja - Jaan Põldsepp Honda Civicul. Foto: Mihkel Mändla
Kuigi Viru ralli paremusjärjestus, peale N2 klassi, näis paar katset enne lõppu selge olevat, oskasid mehed tulemused pea peale pöörata. Võitjapaari esikohta teiste seiklused siiski ei puudutanud.

Ootamatused algasid 10. lisakatsel, kus aega ei saanud kirja A5 klassi liidrid Arvo Ojaperv ja Mart Ojaperv. Mehed "oskasid" niimoodi ära kaduda, et nende õnnetust ei märganud isegi järgnevalt rajale pääsenud rallipaarid. "Mina silmanurgast siiski nägin, et nad olid kaugel soos," lausus Ojapervedest hiljem startinud ja lõpuks väikese A-rühma võidu saanud Riivo Pappel.

Ojapervede võistlusautol pääsesid lahti esiratta tikkpoldid. Nende Nissan Almera kaotas juhitavuse ja lendas nii kaugele rajalt välja, et konkurentidel oli seda raske märgata.

Võistluste sekretariaat hakkas juba tulemusi kokku arvutama, kui äkki levis kuuldus, mis peagi ka ametliku kinnituse sai. Absaluutarvestuse teist kohta ja N-rühma liidripositsiooni hoidnud soomlased Teemu Laatunen - Pettri Lantta, kes muide olid ralli liidrite Margus Murakase ja Aare Ojamäe ees võitnud isegi päeva esimese kiiruskatse, olid hakkama saanud millegi ootamatuga. Nimelt sisenes põhjanaabrite rallipaar eelviimasesse ajakontrollpunkti ettenähtust kaks minutit varem ja teenis selle eest kaks trahviminutit! Kogenud mehed elasid läbi tavatu eksimuse, mis langetas nad absoluutarvestuse viiendaks ja klassi kolmandaks.

Võttes arvesse karistusminutid, selgus, et Viru ralli võitjapaari Murakas - Ojamäe järel said absoluutarvestuse teise koha ja klassi E10 võidu Ago Ahu - Kalle Ahu. Kolmas koht läks lõpuks venelastele Aleksander Dorossinskile - Dmitri Jeremejevile (ühtlasi N3 klassi võit) ning neljas Kert Uusile - Žilvinas Sakalauskasele (N3 teine).

Laatunen - Lantta jäid alles viiendaks ning oma klassi kolmandaks.
"Ei ole mingit õigustust - loll viga," oli Teemu Laatunen nukker, kuid ei saatnud vähemalt avalikult oma kaardilugeja suunas mitte ühtki kriitikanoolt. Petri Lantta, teadjate sõnul 20 aastat autorallit sõitnud mees, oli näost kahvatu ega soovinud anda mitte ühtki kommentaari.

"Tegelikult võitsid N-rühma soomlased," jäi klassivõitja Dorossinski tagasihoidlikuks. "Aga sellised on reeglid ja neist tuleb kinni pidada."

Samal ajal tuli ärevaid sõnumeid ka ralli viimaselt, 12. katselt. Vinni lisakatse katkestati ja rajale sõitis kiirabiauto, sest N2 klassis rahulikult kolmandal kohal sõitnud Timo Vaarmann - Kristo Kallas olid ühel trampliinil eksinud ja auto metsa alla maandanud. Hirmul olid siiski liiga suured silmad - võistlejad pääsesid suuremate vigastusteta ja peagi võis katse jätkuda.

Sõna otseses mõttes viimasel meetril selgus N2 klassi võitja. Aigar Pärs - Tarmo Sergo suutsid viimasel 7,3 kilomeetri pikkusel katsel tagasi sõita 7,6-sekundilise kaotuse ning nii pidid klassiliidrid Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (fotol) lõppkokkuvõttes vastu võtma 0,2 sekundilise kaotuse!

"Sõita ei oska," kommenteeris Virkoja ralliraadiole antud lühiintervjuus oma kaotust. Seevastu Pärsi - Sergo rõõmuhuilged jõudsid läbi raadio paljudeni. Lisaks veel üks detail: võitjate Honda Civicu Tarmo Sergo poolse ukse lukk oli katki ja ekipaaži kaardilugeja sisenes-väljus kogu teise võistluspäeva autosse küljeaknast.

Klassis E7 võtsid ülikindla võidu Kristo Puusepp - Külvar Mand. Teisel lisakatsel klassi liidripositsiooni haaranud rallipaar ei vääratanud kordagi ja edestas oma klassi teist kohta ligi kolme minutiga. Omajagu aitas sellele kaasa ka lähimate konkurentide isa ja poja Kauri katkestamine käigukasti rikke tõttu ülesõidul 11. katsele.

E8 klassis võidutsesid VW Golfil sõitnud Ott Tänak - Hanno Lõpp. Lõpetas võistluse selles rahvuslikus masinaklassis kolm ekipaaži, neist viimasena avapäeval katkestanud, ent siis superally süsteemiga rajale naasnud Rainer Aus - Toomas Kasak. Kaotasid Ladal võistelnud mehed klassivõitjale 27 minutit.

Veokatel möödusid Jaanus Ligur - Aivar Kender teisel päeval Marco Leest - Rein Jõessarest. Viimastel purunes päeva esimesel katsel rehv ja teist katset tuli sõita erinevate suuruste rehvidega, mis masina juhitavusele muidugi hästi ei mõjunud.

Erinevalt avapäevast oli Viru ralli teisel päeval palju katkestamisi avariide tõttu. Otsa tegid lahti venelased Andrei Matjuhin - Svetlana Kozlova Riistamäe katsel, maandudes katusele. Sama katse jäi viimaseks Ats Remmelgule - Andres Koitlale, kes olid selleks hetkeks tõusnud oma rühma teiseks. Esmakordselt N-rühma autol sõitev Remmelg seikles rajaäärse majapidaja iluaias - Ivar Raidamilt renditud Mitsubishi Lancer Evo 6 purustas betoonist ja mulda täis lillevaasi ning jäi sellele kõikuma.

Riistamäe katse oli tibutava vihma tõttu väga libe ja lisaks kahele nimetatule katkestasid seal väljasõidu tõttu veel Priit Pettai - Aren Põder (E10), Endel Kraas - Mait Mättik (E7) ning veokamehed Priit Liblik - Riivo Mesila.

Aravuse (kümnes) lisakatse oleks äärepealt saatuslikuks saanud Gunnar Tammele - Kalev Kuzminile (A6). Mehed keerasid katse viimases kurvis oma Subaru Impreza katusele, kuid pealtvaatajate abil saadi auto taas ratastele ning võistlus võis jätkuda. Sündmus jäädvustati ka mitmele videolindile ning juba järgmise Sae kiiruskatse stardis oli see konkurentidel eesotsas Aare Ojamäega üle vaadatud ning Tamme sõbralik aasimine võis alata, sest uperpall tulenes mehe sulaselgest sõiduveast ehk liigsest kiirustamisest.

Ladal kihutanud Imre Kuusel ja Tarmo Kaseorul Aravusel nii hästi ei läinud. Nende auto rammis posti ja pealtnägijate kinnitusel maandus lõpuks tiigis. Samuti katkestasid selle katse väljasõidu tõttu esmakordselt Fordil võistelnud Janek Minkovski - Kalvo Kalmu ning tehniliste probleemide tõttu Haiti Arendi - Erik Sei ning Lembit Soe - Ahto Pihlas.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia