Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
15. mai 2006 20:25
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg

Marco Leed tabanud ebaõnn viis Jaanus Liguri võiduni

 Loe lisaks
Remmak plaanib sel hooajal rallirajale tuua Evo 9

E-rühma sõitjad pidasid ülesõite pikkadeks

Jaanus Murakas sportralli debüüdiga rahul

Egon Kaur: Konkurendid olid seekord väga kiired!

Tallinna rallil valitsesid saarlased masinaklassis E8

Rauam ja Kraag Tallinna rallil kiireimad eestlased

Märtini näpunäidetest oli kasu, kuid rehvid vedasid alt

Sebastian Lindholm võitis Tallinna ralli viiendat korda

E11 klassi võitjapaar läbimas Tallinna ralli kolmandal kiiruskatset. Foto: Rando Aav
Tallinna ralli kolmandast kiiruskatsest, kui võistlust alustasid ka veoautod, haaras E11 klassis liidriohjad Marco Lee. Paraku tuli valitseval rallimeistril esikoht loovutada Jaanus Ligurile.

Kuigi avakatsest alates tõusid E11 klassi liidriks Marco Lee - Rein Jõessar, nurjas meeste katsevõitude seeria võistluspäeva keskel purunenud generaator. Rapla meeste ligi 30-sekundiline edu kadus, kui probleemide tekkides tempo alla võeti ning katse starti hilinemise eest lisandus ajaline karistus. Liidrikohale kerkisid seejärel Jaanus Ligur - Aivar Kender.

"Ülesõidul lagunes Lee autol generaatori korpus või kronstein," selgitas Ligur. "Kaheksas-üheksas katse sõitis ta ilma generaatori ja veepumbata. Ta hoidis tagasi, et mootorit säästa. Aga see on GAZ-i eripära, et kannatab ka ilma veepumbata sõita, sest tekib iseeneslik tsirkulatsioon. Kui vesi sees on, ei juhtu midagi. See Lee päästis. Kui mootor ei oleks niisugust asja võimaldanud, olnuks tema ralli lõppenud."

"Nad panid pärast kolmandat ringi veepumba ja väntvõlli otse ja sõitsid ilna genekata," hoidis Ligur end pearivaali tegemistega ralli ajal kursis. "Teadsime, et ta jäi katse starti hiljaks, kuna üritas süsteemi töökorda seada. Ta läks riski peale välja."

"Ma ei teadnud, et auto ilma ventika rihmata ka sõidab. Katse peal plaanisime katkestamist, võtsime hoo alla, aga vaatasime, et mootor soojaks ei lähe. Kolm katset sõitsime rahulikult, siis hakkasime uuesti peale tallama," rääkis Lee.

Marco Lee jätkas: "Võitma läksime!" Kuigi esikoht libises käest, olid punktid olulised ning nii pressiti viimase katse lõpuni, saades kümnest katsest parima aja kirja üheksal. "Saime teiseks tagasi sõita. Kui tiitlit taga ajada, on teise koha punktid paremad, kui katkestamine. Jaanus iga sõit meile ei anna seda võitu, see on üks, mis kindel," kommenteeris Lee.

"Meile langes võit sülle, seda näitavad katsete tulemused," ütles tänavuse Tallinna ralli veoautode masinaklassis võitnud Jaanus Ligur. "Tunded rallist on nii ja naa," jätkas ta, "tegelikult ei tekitanud see võistlus erilisi emotsioone. Lee oli kindlalt üle, kuid tal oli autoga tehnilisi probleeme."

Et Marco Lee ja Rein Jõessar marulist tempot arendasid, sellest andsid ajad tunnistust. "E-rühma sõidukad said meilt korduvalt sisse. Näiteks Tuurid olid meist iga katse peal ligi pool minutit aeglasemad. Oli hirm, et sõidame nad puruks," rääkis Lee.

Ärevaid momente oli Leel veelgi: "Üheksandal, Keava katsel tuli meile kuus pealtvaatajate autot vastu. Kahest autost sõitsime mööda. Tunnistan, et võttis käed värisema. Kohati oli kiirust 120-130 kilomeetrit tunnis ja küngaste taha ei näinud. Ma tulin ju niipalju hiljem starti - viimasel minutil läksin katsele, et ajalimiiti mahtuda. Turvaauto sõitis minu järgi." Ometi märgiti selleltki kiiruskatselt Leele ja Jõessarile parim aeg.

"Noores mehes on potentsiaali," ütles Jaanus Ligur konkurendi kohta. "Kokkuvõttes saab kaotustega rahul olla, sest võitsime. Ainult hing ei saa rahu, et viimasel katsel kaotasime 17 sekundit. Et on selline ülekaal, seda ei tahaks uskuda. Aga kui ajavõtt on correct, tuleb leppida."

"Katsed sobisid, ei olnud hullu," jätkas võitja. "Lõhkijooksmise probleeme ei olnud, et katsed oleksid kiired olnud. Auto ei jõudnud lihtsalt sirgetel nii palju minna. See oli harjumatu, et kui metsades sõita, tundub kiirus suur, lagedate vahel paistis, kiirust polnud. Tegelikult kiirust jagus, jooksis praktiliselt põhja välja. Kõrgel istudes tundus mulle sedasi."

Kui Jaanus Liguri GAZ 51A nii nobedalt ei liikunud, kui juht seda soovinuks, oli reaalselt ehk avakatsel, mil autol oli probleeme piduritega. "Pidurid olid peal kolmel rattal. Siis ei saavutanud vajalikku kiirust ja kiirendust - edaspidi kulusid pinged pidurites juba väiksemaks," selgitas ta. "Tegime uut täiustust, sest GAZ-il on pidurid valus probleem. See lahendus mul praegu aretusjärgus. Kelle peal sa ikka katsetad, kui Liguri auto peal!?"

Üheteistkümnest Tallinna rallil startinud veoautost jõudis finišisse üheksa. Ehk on järgmisel etapil E11 klassis sama hulk masinaid rajal?

"Mulle meeldis, et veokaid oli stardis omajagu ja et pikal ja raskel rallil katkestas neist ainult kaks," sõnas Ligur. "Elu on näidanud, et soomlased osalevad ainult Tallinna rallil, aga tore oleks, kui nad ka Rakveres stardiks. Samas on lisandumas Prukner ja Silde autole saab tulema uus mootor - tal on tõsised plaanid."

Nii Jaanus Ligur kui Marco Lee lubavad järgmiseks etapiks tõsiselt valmistuda. "Sel aastal tulevad veel konkurentsitihedad ja huvitavad võistlused," pakkus Ligur.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
11.09.2017
Kulbilohu rallikross 9.09.17 (0)
09.09.2017
Tapa autokross 09.09.2017 (0)
31.08.2017
Smiltene autokross 27.08.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
21.09.2017 10:52
Rahvaspordi komitee koosolek (0)
11.09.2017 19:50
Tapa autokross Sügis 2017 (0)
10.09.2017 09:20
Auto tagaosa madaldamine (BMW) (1)
09.09.2017 20:40
Varbola Rahvaralli 2017 (0)
08.09.2017 10:03
VIDEO: Tapa rahvaralli Uno Aava karikale 2017 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia