Kliki siia Kliki siia
Kuidas jälgisid Estonia rallit peamiselt?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
18. veebruar 2007 23:25
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Kuue liikmeline tiim 11-tonnise tuletõrjeautoga rallirajal

 Foto: Pille RussiLaupäeval vanatehnika entusiastide poolt sama ala huvilistele korraldatud talvisel võiduajamisel oli lisaks sõiduautodele ja tsiklitele rajal ka topeltkabiiniga tuletõrjeauto Mercedes-Benz L 1113.

"Meile tuli see auto kolm aastat tagasi omal jalal Norrast," ütleb MTÜ Järva-Jaani Tuletõrje Seltsi esindaja Tuve Kärner, kes seekordse uunikute talveralli läbis samas veomasinas koos tiimikaaslaste Ivar Kärneri, Janar Kärneri, Rein Roosioja, Maire Bluumi ning Aare Uustaliga.

Tuletõrjeautol, mille registrimass on 11 500 kilogrammi ja mille paak mahutab paaki 2,5 tonni vett, pakkus kuue liikmeline meeskond rallipublikule unustamatu elamuse, läbides mõne osa rajast külglibisemises ja sireenide huilates.

Tuve Kärner ütleb, et kitsastel ja libedatel teedel on kümmekond tonni kaaluva monstrumi juhtimine, mis kulutab saja kilomeetri läbimiseks keskeltläbi 27 liitrit diislikütust, omaette kunsttükk: "Veomasinale oli rada natuke raske, et graafikus püsida. Kitsad, kumerad ja libedad teed tegid olukorra keeruliseks. Talvekumme ei jaksa sellisele masinale ju osta." Ta lisab, et 1973. aastal Saksamaal valmistatud auto on siiski heade sõiduomadustega: "Vähemalt rooli- ja pidurivõimendi on sel olemas!"

MTÜ Järva-Jaani Tuletõrje Seltsi esindus osales uunikumide võidusõidul kolmandat aastat. "Üle-eelmisel aastal osalesime sama autoga, mis tänavu. Eelmisel aastal tuletõrje bussiga Mercedes-Benz O 309."

Tuve Kärner märgib, et sel aastal vanatehnikasõpradele mõeldud üritusel osalenud Järva-Jaani meeskonna liikmeist keegi autospordiga tegelenud ei ole, kuid rallisõiduga ollakse kuigivõrd kursis. "Mullu meie meeskonda kuulunud Vello Kolnes on väga palju aastaid tagasi sõitnud rallit GAZ 51-ga," ütleb ta.

Omalaadsetel võiduajamistel ajendas Kesk-Eestis paikneva tuletõrje seltsi esindust osalema võimalus mõnusalt aega veeta. "Meelde jäi sõbralik suhtumine ja ralli hea korraldus. Katsed olid kõik head. Suure autoga ja ilma naastrehvideta küll kiirust eriti arendada ei saanud, aga tähtis oli ju osavõtt!"

Kui Järva-Jaani Tuletõrje Seltsi rahvas võttis rallist osa vaid ühel tuletõrjeautol, siis Tuve Kärneri sõnul on eksponaatidena olemas veel täpselt poolsada isendit tuletõrjemasinaid. "Need on kas siis tuletõrjeautod, -haagised või tuletõrjemuuseumiga seotud sõidukid," täpsustab ta.

Kokku on seltsi juurde loodud Järva-Jaani vanatehnika varjupaigas 202 sõidukit ja haagist. Kärner ütleb, et ta tunneks suurt heameelt, kui kogu täieneks ka päris rallimasinatega. "Kui kellelgi peaks kunagi mittevajalikuks osutuma nõukogude päritolu ralliauto, siis selle annetamise üle oleks varjupaik eriti õnnelik. Ühe GAZ 51 ralliauto annetamise lubadus meil juba on."



Foto: Pille Russi
Artikli juurde
17.10.2020
Rallikrossi masinaklasse ootab ees nimereform
Artikli juurde
24.10.2020
Rallidebüüdi teinud kardipoistel jäi natuke finišist puudu
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
21.10.2020
Ahli rahvasprint 17.10.20 (0)
15.10.2020
Saaremaa ralli 9-10.10.20 (0)
12.10.2020
Saaremaa ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2020 00:33
Rallikrossi EMV 5. etapp, Kulbilohu (2)
14.10.2020 21:44
Saaremaa Rally 2020 (3)
20.09.2020 15:03
Raplamaa rahvaralli, 19.09.2020 (1)
15.09.2020 09:13
Superkross, auto24ring, 13.09.2020 (0)
13.09.2020 20:54
RALLIKROSS 2020 EMV 4.Etapp. Kehala (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia