Kliki siia Kliki siia
Kas oled sel aastal külastanud mõnd võistlust väljaspool Eestit?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
29. aprill 2007 0:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Kehtnas peetud sprindi võistlustrass lammutas autosid

 Loe lisaks
Rallisprindi teisel etapil saavutas võidu Priit Saluri

Aprilli lõpp tuleb sprindi meistrisarjas osalejaile tihe

Ratas David Sultanjantsi autolt eemaldumas. Foto: Rauno Kais
Esmakordselt Kehtnas peetud rallisprinti hindasid võistlejad väga heaks, kiites selle korraldust ja raja iseloomu. Kruusane pinnas aga ei kippunud üle poolesaja auto korduvale läbimisele vastu pidama.

Kehtna rallisprindi 5,2 kilomeetri pikkune võistlusrada oli võistlejate hinnangul põnev, kuid lagunes kolmandaks sõiduks juba sedavõrd, et auto säästmiseks tuli üleminekuid asfaldilt kruusale läbida ülima ettevaatlikkusega.

"Rada oli huvitav seetõttu, et oli kiiret ja aeglast osa," kiitis 2WD klassis osalenud David Sultanjants võistlustrassi valikut. Samas nentis Paide ASK ridades sõitev võistleja, et pinnase vaheldumine tähendas kruusarehvide suuremat kulumist: "Rehvidest oli küll kahju."

Teises voorus oli Sultanjants sunnitud võistluse üldse katkestama, kuna autol pudenes küljest esimene vasakpoolne ratas. "Seal oli kaks S-kurvi. Esimene neist asfaldile, seal murdis lahti. Ja siis kaks kurvi edasi oli samale poole kurv, kus murdis lõplikult ratta alt," selgitas Sultanjants. "Algul arvasin, et rehvipurunemine. Hiljem, kui pidurid kadusid, sain aru, mis juhtus."

Kolmandaks vooruks muutusid astangud kruusa- ja asfaldilõikude vahel märksa suuremaks. "Üleminekud olid 30-40 sentimeetrit - nagu äärekivid," sõnas 4WD klassis võistelnud Ago Ahu.

"Kahes esimeses voorus oli võistlusrada väga heas korras, kuid kolmandas sõidus tuli tekkinud aukude tõttu autot hoida. Algul olin ise toores, kuna pole ammu kruusal sõitnud. Viimases voorus oli seevastu autost kahju, ühe koha peal lasin gaasi maha - pilt oli nii räige. Rada muutus kohati läbimatuks. Viimases voorus tuli aps ka. Sõiduviga. Sinna see esikoht läks," tunnistas 4WD klassis Priit Saluri järel teise kohaga leppima pidanud Ago Ahu.

Tavaelus teemeistri ametit pidava Ago Ahu sõnul oli rada huvitav, kuid pinnas võidusõiduks kohati mitte kõige sobivam. "Korraldus oli igati hea! Kui samadel meestel plaan sprindietapp korraldada ka järgmisel aastal, tasuks küsida nõu mõnelt professionaalselt tee-ehitajalt. Et kruusasele-liivasele rajakattele kasvõi tuhka sisse segada. Siis peab paremini vastu," rääkis Ahu.

"Rada oli tehniliselt väga sarnane Tallinna ralli kiiruskatsetele ja väga kihvt," tunnustas Ago Ahu üritust. "Korraldus igatepidi tip-top. Kuigi esimene kord Kehtnas, oli näha, et professionaalselt juhitud üritus. Ei ühtki apsu. Pigem isegi võrreldes teiste võistlustega aktiivsem liikumine."

Tänavuse hooaja avaetapil võidu saavutanud Ago Ahut teisel osavõistlusel edestanud Priit Saluri sõnul oli rada hea ja vaheldusrikas. "Viimased kaks vooru olid muidugi teed pehmed ja läksid täitsa hukka lõpuks. Kui olnuks kõvem pinnas, siis võiks öelda, et super rada. Sprindile kohane, läbinähtavate kurvidega ja paraja pikkusega," kommenteeris tartlane. "Tahan korraldajaid kiita, oli mõnus võistlus - väga hästi organiseeritud ja sujus tõrgeteta. Jõudu korraldajatele!"

Teise vooru lõpuosas purunes Saluri autol vasak esirehv, samuti läks palju aega kaduma šikaanis, mille läbimiseks tuli tagurdada. "Seal läks hullult aega. Rehvi purunemise järel aga ei pööranud auto enam paremale. Sellest sain sellise kalendriga," kirjeldas ta sündmusi teises voorus, mille järel tuli oma paremus maksma panna kolmandas sõidus.

Sõit oli pingeline ja võit kergelt ei tulnud. "Ahu on Subaruga harjunud ja sõidab väga kõvasti! Näha, et autoga sina-peale saanud. Ja ega ta armu ei anna," kommenteeris Saluri konkurendi sõitu.
Artikli juurde
19.11.2017
Austraalias teisena finišeerinud Tänak lõpetas hooaja kolmanda kohaga (0), 511
Artikli juurde
19.11.2017
Autospordihooaja parimaid autasustatakse 7. detsembril (0), 317
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
19.11.2017
Austraalia ralli 2017 (0)
29.10.2017
Vasalemma rahvasprint 28.10.17 (0)
29.10.2017
Saaremaa ralli 13-14.10.17 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
23.11.2017 20:56
LadaSamara NukkVõll 270 OSTAN (0)
09.11.2017 20:52
Best of 2017 (1)
30.10.2017 16:21
Saaremaa ralli 2017 (18)
13.10.2017 14:42
Läänemaa Rahvaralli 2017 (1)
10.10.2017 01:41
Rally Liepāja 2017' (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia