Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
27. mai 2008 14:34
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Ruusmann Bauskas eestlastest parimana seitsmes

 Loe lisaks
Euroopa autokrossi meistrisari jätkub Läti etapiga

 Foto: Erakogu
Nädalavahetusel toimusid Bauskas Euroopa autokrossi meistrivõistlused, kus osales kokku kümne riigi võistlejaid. Konkurents oli võrdlemisi tihe, kuna rajal käisid paljud tippsõitjad.

Seda, et võistlus kujuneb pingeliseks, sai näha juba ajasõitudes. Vaid valitsev Euroopa meister tšehh Ladislav Hanak oli teistest veidi rohkem üle. Tema parim ringiaeg oli 0,648 sekundit parem teise aja saavutanud läti esisõitja Janis Boksi omast.

11. aja saanud Kawasaki ZX-14 mootoriga bagil võistlev eestlane Maido Ruusmann jäi tšehhile alla 2,280 sekundit. Nissani mootoriga bagil sõitnud Aivo Allik oli üheksateistkümnes ning esimesel võistluspäeval võistlusmasina siduriprobleemide käes vaevelnud Kristjan Rajamäe 21. Tema jaoks oli see ühtlasi esimene võistlus uue mootoriga bagil. Varem VW 1,6 jõuallikat kasutanud Rajamäe paigutas raami vahele Ruusmanni eelmise aasta Kawasaki ZX-12R mootori.

Kuna võistlejaid oli D3A klassis kokku 21, tuli eelsõidud pidada kolmes grupis nii, et korraga oli rajal 7 sõitjat. Oma grupis tuli esimeses eelsõidus Ruusmann kolmandaks. Alliku bagi käigukastil jäi sisse neljas käik ning eestlane tuli pärast esimest ringi rajalt maha. Rajamäe bagi kimbutanud siduririke polnud kuhugi kadunud ning ka tema katkestas sõidu pärast esimest ringi jäädes oma sõidus kaasmaalase ees kuuendaks.

Pühapäevaks said mehaanikud Alliku auto taas võistluskorda. Ka Rajamäel õnnestus ühe sama mootorit kasutava läti sõitja käest sidurit laenata ning bagi probleemivabalt sõitma saada. Eelsõitude teises voorus lõpetasid nii Allik kui ka Rajamäe oma etteaste viienda kohaga. Seekord tabas tehniline ebaõnn Ruusmanni. Stardis purunes esirattaid vedav kett ning alles jäi vaid tagavedu. Kuna tagaveolisena pole see võistlusmasin just kõige kiirem, pidi ta leppima oma sõidu seitsmenda kohaga. See läks õnneks, et hulk aega paari meetri pikkuselt taga lohisev kett kuhugi kinni ei kiilunud ning masinale suuremat kahju ei tekitanud.

Napilt jõuti Ruusmanni bagile kolmandaks eelsõitude vooruks teine kett peale panna. See tasus end ilmselgelt ära oma sõidu teise koha näol. Allik ja Rajamäe olid vastavalt kolmas ja kuues.

Tänu suhteliselt headele eelsõitude tulemustele sai Ruusmann kaheksanda asetusega otse A-finaali. Allik ja Rajamäe pidid oma kohad välja võitlema B-finaalis, kus kaks paremat A-finaali pääsesid. Tihedas konkurentsis peetud sõidus olid Allik ja Rajamäe vastavalt kuues ja seitsmes, edestades isegi sõiduvea teinud Janis Boksi. Etapi kokkuvõttes tõi see neile vastavalt 14. ja 15. koha.

A-finaali stardirivis ainsa Baltimaade esindajana olnud Ruusmanni lootuse paremate kohtade pärast võidelda rikkus kokkupõrge esimeses kurvis end ootamatult risti keeranud tšehhi Vit Nosalekiga. Eestlasel õnnestus küll erinevalt Nosalekist edasi sõita, kuid parema külje esimesed õõtshoovad olid tugevalt deformeerunud ning ripnesid vaid imekombel kumbki ühe poldi otsas. All lopendava esirattaga õnnestus küll lõpuni sõita, kuid õiget tempot polnud enam võimalik arendada ja nii jäi laeks tänu teiste katkestamisele seitsmes koht.

"Polegi nii tähtis, kas oleks koha või paari võrra eespool lõpetanud, aga oleks tahtnud finaalis lihtsalt lõpuni veeremise asemel korralikult võidu sõita. Kokkuvõttes võib siiski rahule jääda, sest võrreldes eelmise aastaga on progress olemas," kommenteeris eelmise aasta üheksanda koha nüüd seitsmenda vastu vahetanud Ruusmann ise.

Etapi võitis tšehh Hanak kaasmaalase Ondrej Musili ja hollandlase Chris Waldschmidti ees.

Division 1 arvestuses võitis venelane Aleksandr Kvashnin Renault Cliol. Teine oli Škoda Fabial sõitnud tšehh Vaclav Fejfar ja kolmas Mitsubishi Lanceril võistelnud ungarlane Tamas Karai.

Division 3 klassi võit läks tšehh Petr Turekile. Veel mahtusid poodiumile tema rahvuskaaslane Jaroslav Hosek ning Glenn Van Rosmalen Hollandist.

Järgmine eurosarja sõit toimub 28.–29. juunil Saksamaal Seelowis. Ka eestlased peavad plaani seal osaleda, kuid veel enne on tulekul 15. juunil toimuv Balti meistrivõistluste teine etapp kodumaal Tääksi krossirajal.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia