Kliki siia Kliki siia
Kas 2021. aasta autoralli MM-sarjas pakkus põnevust?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
17. oktoober 2009 21:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Kristjan Peegel - Delvis Tõkke Subaru Imprezal. Foto: Rando Aav

Peegel jõudis märjal betoonil esimese sprindivõiduni

 Loe lisaks
Imre Karu esmakordselt ja võitjana poodiumil

Laupäeval, 17. oktoobril Läänemaal toimunud Addinol - Kiltsi rahvasprindil sai parima tulemuse kirja neljarattaveolisel Subarul koos kaardilugeja Delvis Tõkkega võistelnud Kristjan Peegel.

4WD klassis osales kokku viis võistluspaari. Kui veel enne starti võis favoriidiks pidada Raplamaa mehi Helmet Palmi ja Manivald Kasepõldu, siis juba avavoorus tõestasid Kristjan Peegel ning Delvis Tõkke, et nad on arvestatavad pretendendid võidukarikale.

Nii esimese kui teise vooru läbisid konkurentidest kiiremini Peegel - Tõkke. Kolmandas sõidus edestasid neid mõne sekundilise eduga Palm - Kasepõld, kuid võit kuulus kokkuvõttes 3,75 sekundilise paremusega Subarul sõitnud ekipaažile.

"Võit tuli suht-koht üllatusena. Ei lootnud, ega osanud arvestada," tunnistas Kristjan Peegel. Milles seisnes esmakordselt sprindivõistlusel esikoha teeninud võistleja edu võti? "Ilmselt olid selleks rehvid," oletas ta. "Sai viisakas rehvivalik tehtud ja otsustatud sliki kasuks. See pidas märjal betoonil päris hästi ja tundus üsna super. Sõideti muidugi erinevate rehvidega. Vaatasin, et ka kruusarehvidega."

Kruusarehvid oli velgedele pannud ka teistkordselt neljarattaveolise autoga rahvasprindil võistlustulle astunud Raik-Karl Aarma. "Mina sõitsin kruusarehvidega, sest slikki polnud proovida. Arvan, et võis rahule jääda, kuna mõnes kohas oli lahtist killustikku ja mulda. Parem tulemus jäi pigem kogemuse taha kinni."

Talvisel säästusprindil Raplas esmakordselt 4WD autoga võistelnud Aarma lausus, et kui toona "istus kätte" Alex Raadiku Mitsubishi Lancer Evo 9 üsna hästi, siis Subaruga kohanemine võttis aega. "Tundus, et nüüd oli natuke keerulisem sõita. See ei sobinud mulle nii hästi, kui Evo, kuna Impreza jõud tuleb alles kõrgetel pööretel välja. Selle taha jäi sõit, et päris sina-peale ei saanud autoga," rääkis vaid 15 minutit enne võistlust Subarut proovida saanud Raplamaa võistleja, kes kokkuvõttes pidi leppima 4WD klassi kolmanda kohaga.

Raik-Karl Aarma - Taavi Silt kaotasid nobedamatele konkurentidele tublisti aega - selles oli oma osa ka mõnel sõiduveal. "Hoo pealt legendi kirjutada ei jõudnud ja tegu oli rohkem otsimisega, et kuhu keerata. Esimene kord läks küll sassi. Teine sõit juba klappis ja kolmas tuli päris ladusalt, kuid siis tuli sõiduviga sisse. Üks kurv läks pikaks ja saime tünnile pihta. Tünn lendas väga kauge kaarega metsa," rääkis Aarma, põhjendades seda asjaoluga, et auto pidamine oli harjumatu.

Kuigi Aarma sai võistluselt kõige pisema karika, hindas ta võidetud auhindu päris heaks. "Täitsa meeldiv üle pika aja," kiitis ta.

"Mina jäin samuti nii auhindade, kui ka võistlusega rahule," rääkis Kristjan Peegel. "Väga positiivsed muljed on. Koos kaardilugejaga sõitmine meeldis eriti. Nii pikka rada meelde ei jäta, lugeja aitas väga palju. Tema koostas kiiruslegendi, ehk et tegi hea kodutöö. See oli meil suht-koht täpne - skeemi järgi oli hea teha. See andis meile natuke juurde, et kaardilugeja on kohalik ja teab lennuvälja omapära."

Peegel polnud kitsi kiitma ka Addinoli toel toimunud rahvasprindi korraldust: "Väga hea korraldus oli. Võistlustrassi üldpikkus kolme vooru peale oli väga hea. See 12 kilomeetrit oli sinna tuleku üks olulisemaid põhjuseid. Võrreldes muude sprintidega sai päris pikalt sõita."

Helmet Palm tunnistas, et kuigi võit jäi sel korral püüdmatuks, õnnestus tal viimases voorus välja sõita päeva parim aeg üldarvestuses (4 minutit 12,41 sekundit). "Kõik oli meeldiv, aga algul ei saanud hästi rajast aru. Pettunud ma ei ole, pigem vastupidi - olen õnnelik, et sõitsin parima aja."
Artikli juurde
12.01.2022
Eesti Autospordi Liit tunnustas teenekaid autosporditegelasi
Artikli juurde
14.01.2022
Emil Lindholm asus liidriks, Egon Kaur neljas
Artikli juurde
16.01.2022
Kaur ja Simm lõpetasid Lapimaa ralli teise kohaga
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.11.2021
Saaremaa ralli 2021 (0)
12.11.2021
Klubi Allik Racing 2021 (0)
12.11.2021
Hiiumaa rahvaralli 5-6.11.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.01.2022 17:51
Arctic Lapland Rally 2022 (0)
16.01.2022 23:47
Tarvastu Karikas, 15.01.22 (2)
09.01.2022 19:48
Piiroja Karikas, 8.01.2022 (2)
03.01.2022 09:18
Vidzemes Talvekarikas 2021/2022 Lati (1)
20.12.2021 18:19
Noored Roolis, Kulbilohu 19.12.21 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia