Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
15. juuli 2003 1:30
Loe kommentaare (15)
Trüki lehekülg

Viiendat hooaega toimuv Suveralli algab laupäeval

 Loe lisaks
Rahvaralli punktiseis pärast 2003. a 3. etappi

Suverallil purustati rekordeid

Karlis Betins: Autol on 280-hobujõudu

Jaan Mölder: Rada oli väga hea

Suveralli võitsid Margus Remmak - Margus Kiiver

Ekipaaži Pukk - Kütimaa sõit lõppes võsas

Homme algab Vasalemmas Suveralli

Suveralli 2003 lisakatsete kirjeldused

 Foto: Ilmar Aavik
Laupäeval, 19. juulil antakse Vasalemmas start Suverallile, mis tähistab oma esimest väikest juubelit. Võistluse korraldaja sõnul on eeltööd suuremas osas tehtud ja järjekorras viies sõit saab alata.

Suverallide ajalugu ulatub aastasse 1999, kui Muuga sadamast anti start toona vaid noorteralli meistrivõistluste sarja kuuluvasse Noorte Suverallile 1999. Võistlejaid oli siis stardis seitse, kuid seda pingelisem võitlus käis esikoha nimel. Rallirada läbis Üksnurmet, Vasalemmat, Männikut ja õhtuks oldi Muuga sadamas tagasi.

Ralli võitjateks tulid Mitsubishi Coldil võistelnud Kert Uus koos Jaan Melsasega. Rallil oli kasutusel ka null-auto, mille roolis Raul Kulgevee ja kaardilugeja kohal esimese osa rallist Dea Martinjonis Kroonikast ning ralli teisel poolel Janika Sillamaa. Sellest sai Suveralli traditsiooni, et null autodes osalevad alati tuntud inimesed, kes autospordiga pole varem kokku puutunud.

Aastal 2000 oli rada avatud ka rahvaralli sõitjatele. Starti tuli üle kolmekümne sõitja, kes kõik pidid taas tunnistama noore Kert Uusi paremust. Nullautoks oli seekord spetsiaalettevalmistusega Toyota Celica 4WD Turbo, roolis mitmekordne noorteralli Eesti meister Raul Kulgevee, kaarti lugemas TV3 ekraanilt tuttav Sirje Eesmaa.

Aastal 2001 püsis stardipaik muutumatuna – Muuga sadam võõrustas taas rahvarallureid, keda startis üle viiekümne ekipaaži. Ralli ise õigustas oma nime – üle 30 kraadi kuuma polnud just kõige lihtsam sõitjatele, ega ka korraldajatele. Sõit toimus suunal Kuusalu-Kehra-Voose-Muuga. Ralli sai ka oma esimese katuse – Ivo Tsetõrkin vajus väikese hoo pealt katusele ja oli sunnitud võistluse katkestama. Kohe järgmisel katsel tabas korraldajaid taas halb üllatus – suure kuumaga ütlesid üles kellade tablood, mille pärast jäi ära viies katse. Nullautodes said rallimõnusid nautida Pearu Paulus, Margus Kiiver ja Sigrid Hartmann.

Ralli võitjateks tulid Eero Nõgene Urmas Kibur Subaru Imprezal, võites teist kohta vaid 0,3 sekundiga.

2002. aastal muutus ralli keskus. Muuga sadama asemel anti start Vasalemma rallikrossi rajalt, tingituna Kuusalu ümbruses eelmisel sügisel vaadatud teede halvast olukorrast, ning materjali oli ralli tegemiseks radade näol suhteliselt raske juurde leida.

Esmakordselt oli Eestis toimuv rahvaralli Läti sama sarja MV etapp. Osavõtjaid tuli rajale 87, mis oli omamoodi rekordiks. Kogu ralli kohta võib öelda, et seekord õnnestus sõit nii, nagu korraldajad olid seda ette näinud.

Ralli üldvõit läks Kert Uusile, kes osales EAL-i eriloal 4WD sportautoga. Rahvarallis said esikoha taas Eero Nõgene – Urmas Kibur. Ralli magnetiks kujunes 4-kilometri pikkune Vasalemma katse, mida sõitjad läbisid kolm korda. Nii mõnelgi võistlejal olid katse lõpus käed sõlmes ja pisar silmas – tegemist oli tõsise väänamisega.

Null-autodes olid sedakorda Eda-Ines Etti ja Margus Kiiver.
Peale rallit sai korraldustiimiga tõsiselt mõeldud järgmise aasta suhtes – kas leiame motivatsiooni ja vahendeid, et sõitu korraldada, ning tänaseks võime öelda – rada on paigas ja suurem osa eeltööst tehtud.

Tänavu toimuva võistluse korraldus on alanud oluliselt varem, kui eelmistel aastatel, ning loodame, et suudame seekord pakkuda uut kvaliteeti. Kogu rada kulgeb juba tuttavatel teedel, lisandunud on Jõgisoo katse ning Jaanimäe on saanud kaks korda pikemaks.

Et saada täit mõnu ja ralli-fiilingut, on korraldajad organiseerinud kohale stardikellade süsteemid, mis kasutusel ka Eesti autorallidel.
Reede õhtune testikatse ongi mõeldud kelladega tutvumiseks, tesikatsena kasutusel olev lõik ei ole laupäeval katsena kasutusel. Teekatteks asfalt.

Palve võistlejaile – kellel vähegi võimalik, tehke mandaat reedel ära, et laupäeva hommikul ei tekiks suuremat ummikut mandaati ja tehnilisse komisjoni.

Ralli toetajad: Ramirent, Stokker, Sign Systems, Mobil, BMW sõidutreening. Koostööpartnerid: Kuku raadio, Tehnikamaailm, Gravex Balti ja rally.ee online ralliajakiri.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia