Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. juuli 2011 19:15
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
D1A klassi finaalsõit. Foto: Triin Lõhmus

Päikeselõõsas käis tolmusel rajal tuline võidusõit

 Loe lisaks
Laupäevasel Põltsamaa rallikrossil stardib ligi 40 autot

Rohkem kui 30 võistlejat ja ligemale tuhat pealtvaatajat trotsis laupäevasel Põltsamaa rallikrossil tolmu ja palavust. Ilm oli erakordselt kuum ja tuule puudumise tõttu ka parajalt lämbe.

Kui juba hommikul vara ainult lühikeste pükstega mehaanikud leemendasid higist, siis mida pidid südapäeval tundma tulekindlasse pesusse ja paksu võidusõidukombinesooni riietatud võistlejad autodes, kus temperatuur 70 kraadi ümber.

Võistluse direktor Kaido Soolepp kinnitas, et viis kilomeetrit eemal tuli kõvasti vihma, kuid võistluspaigas säras suurema osa ajast päike: "Vihmapilved keerutasid ümber meie, mistõttu meil tuli tolmuga võidelda ja rada kasta. Alles õhtul läks pilve taha." Enne finaalsõite äike küll hirmutas, ent piirdus mõne üksiku piisaga, muutes ilmaolud talutavaks.

Võidusõit kulges sujuvalt ja ilma suuremate apsudeta. Korraldaja oli hoolitsenud pealtvaatajate meeleolu eest iga vooru vahel. "Langevarjurid ja hobuse ning auto võiduajamine köitsid pealtvaatajate tähelepanu," märkis Soolepp, kiites end korrektselt ülal pidanud pealtvaatajaskonda. Samuti ei olnud publikul igav vaadata võidusõitu, sest üsna igas sõidus oli nügimist või plekimõlkimist.

Kõige vägevama tembuga sai hakkama Denes Truu, kes keeras teise eelsõidu teisel ringil enda roolitud Ford Escort RS Cosworthi ilma kõrvalise abita katusele. Mees selgitas: "Auto läks lihtsalt lappama. Algul viskas ühtepidi ja siis teistpidi risti. Andri Õun ja Erki Koldits läksid ees ja neist oli paks tolm üleval. Kuigi jõudsin hoo maha pidurdada, sattusin valli otsa ja jäin katuse peale rippuma. Kui katus vastu maad oli, päästsin vööd lahti, kohtunikud olid selleks ajaks juba ukse lahti teinud ja ronisin välja."

Truu sõnas, et tegu oli oma lohakusega. "Midagi hullu ei juhtunud. Autol katuseplekk on lömmis ja klaas katki," lausus aastate pikkuse krossisõidu kogemusega võistleja, kellele see statistiliselt oli kuues "katus". "Kunagi noorteklassis olen kolm korda auto kummuli keeranud. Lisaks eelmisel aastal Peugeot' kahel korral - Soomes kiiruselt 160 km/h ja Ohekatkus."

Denes Truu lisas, et on väikesele intsidendile vaatamata oma sõiduga rahul. "Võistlus oli väga hea," kiitis ta. "Mina sain pidurdusjooned ilusti paika ja olen igati rahul."

Veelgi enam oli rahuloluks põhjust Sten Ojal, kes esimest korda D1 klassis neljarattaveolisel Mitsubishil võistelnuna alistas kõik konkurendid. Finaalsõidu stardikurvist läks Oja oma teed, olles ilmselgelt kõigist rivaalidest üle ning sai lõpuks võitjana kaela tammepärja.

Tema taga jagasid puid ja maid "vanad sõbrad" Pait Reiman ja Helmet Palm. Kuidas Raplamaa mees ka möödasõitu ei üritanud, tuli tal duellis Pait Reimaniga alla vanduda ning leppida kolmanda kohaga.

Pait Reiman ütles, et tunneb saavutatu üle heameelt: "Olen väga rahul. Sellise tehnikaga ülejäänutele konkurentsi pakkuda ja poodiumile saada - see on hea tulemus. Õnnestus kuidagi finaalis stardis Palmist ette saada ja positsiooni hoida." Palm lausus: "Kuus ringi oli vägevat andmist! Pait oli väga hea katja. Kuigi tundsin, et olen temast kiirem, mööda ta ei lasknud."

"Miks peakski võimsama autoga sõitja niisama mööda laskma," imestas Reiman, kes teises eelsõidu stardis Palmiga küljed kokku pani. "Võistlusmoment," märkis ta. Kaks ringi suutis ratta ventiili purunemise tõttu tühjenenud esirehviga Reiman sõitu juhtida, ent siis sai Oja temast vasakus kurvis mööda. Viimase ringi viimases paremkurvis libises Pait Reimani Mitsubishi Lancer risti ja mööda pääses ka Palm.

Igal juhul läks nii, et võistlusel teenisid kohtunikelt hoiatuse nii Reiman kui ka Palm. Pait Reiman oletas, et kohtunikud ei ole sõltumatud ega kõige pädevamad: "Nemad peaksid lähtuma sportlikust aspektist, mitte kellegi hinnangust."

"Hoiatusi anti hulga," tunnistas võistluse direktor Kaido Soolepp. "Stardikoridoris trajektoori muutmise eest, väljasurumise eest, tagant otsasõidu eest," loetles ta.

Rallikrossi komitee liige Mati Kask ütles, et sõitjate poolt tehtud märkused arutatakse läbi. Samuti nentis ta, et kolmandat võistlust järjest ilmnes tõepoolest puudujääke kohtunike töös: "Mina kohtunikutööd ei õigusta ja kindlasti oli kohtunikutöös puudujääke."

"Mina sel teemal ei vaidle," lausus meistrisarjas D1 klassis teisele kohale tõusnud Helmet Palm. "Lõpetasin sõidu kolme hulgas ja olen rahul. Üleolekut polnud meist kolmest kellelgi. Oja kasuks rääkis fakt, et ta on professionaalne rallikrossimees, tema eeliseks meie ees olid suuremad kogemused ning kodurada."

Meistrivõistluste liider Pait Reiman avaldas nördimust, et kohtunikud ei ole küllaldaselt kvalifitseeritud ja et järjekordselt tembutati. "Näiteks Oja oli ajasõidus parim ja võttis esimesena eelsõidus koha. Ta valis parempoolse ja Palm teisena vasakpoolse stardikoha. Mina võtsin kõige vasakpoolsema koha," rääkis ta. "Startides sain nina esimesena kurvi sisse, Palm keeras peale. Aga mulle tehti hoiatus, kuigi sõitsin otse!"

"Kolmandas sõidus valisid Palm ja Oja samad stardipositsioonid, niisamuti ka mina. Siis järsku lipuga mees tuli ütlema, et sina ei saa siit startida! Küsisin, et miks? Milles probleem? Öeldi, et siit läheb tee kokku... Ma ei viitsinud vaielda ja võtsin paremale poole Ojat. Selline käitumine see on nõme ja see ei ole sportlik," ei varjanud Reiman oma pahameelt.

Ametnike lohakas suhtumine võetud kohustustesse ilmnes eriti kõnekalt ERK 2000 klassi finaalsõidus, kus unustati nõutud ringide läbimise järel ruudulippu näidata. Võistlussõidud selles masinaklassis kujunesid siiski oodatult põnevaks. Kohal oli neli lätlast ja kolm eestlast.

Ainsana suutis külalisvõistlejatele tõsisemat vastupanu osutada tallinlane Silver Havamaa, kuid kolmandast kohast tal enamat püüda ei õnnestunud. "Kuigi mul õnnestus olla kiireim trennides ja ajasõidus, pidin ma finaalis alla andma Reinis Nitišsile ja Mārtiņš Porietisele," märkis Havamaa.

"Nitišsi ma tõenäoliselt ei olekski kätte saanud, aga Porietis ei ole võitmatu! Isegi sain temast korra mööda, aga kuna pidurivoolik purunes, siis oli võitlus temaga raskendatud. Nii sõitsin ma talle paar korda kergemalt ja ühe korra päris tõsiselt tagant sisse, kuna tavapärase kurvikiiruse ja trajektoori asemel otsustas ta viimase ringi viimases kurvis kiirust järsult vähendada ja katta. Nii toimuski pealtnäha väga jõhker otsasõit, mille tulemusena mõlemad autod kõvasti kannatada said," rääkis Hondat roolinud Silver Havamaa.

Kuna liikuda oli poolsada meetrit, siis mõlemad ületasid finišjoone ja said tulemuse kirja, kuid boksi toimetati mõlemad kõrvalist abi kasutades. Porietis oli arusaadavalt pärast sõitu väga tige. "Ta lasi žestid käiku," kommenteeris Havamaa ja jätkas: "kui ta oli kuulnud põhjust ja nägi, et mu auto piduripedaal on põhjas ja rattakoobas õline, siis ta rahunes ja me läksime sõbralikult lahku."

A-finaalis, kus startis viis meest, teenis seega võidupunktid Reinis Nitišs Mārtiņš Porietise ees. Eestlastest parimana oli Silver Havamaa kolmas. Alvar Kuusik finišeeris neljandana ja Priit Rebane viiendana.

Finaalsõidud olid põnevad teistestki masinaklassides. Võidušansid mängis RWD klassis otsustava sõidu eelviimasel ringil maha head kiirust näidanud lätlane Ilgonis Krūmiņš, kes parimalt positsioonilt startinuna rivaale kuni pirueti tegemiseni selja taga hoidis. Mööda pääsesid temale kuklasse hinganud meistrisarja liider Rommi Pukk, samuti Sten Suvemaa ja Kalmer Vaht. Külalisvõistleja osaks jäi neljas koht.

Kindlasti oli Rommi Pukk üks päevakangelasi, olles suutnud pakkuda tõsist konkurentsi Ilgonis Krūmiņšile ja sõiduilu publikule - kirss tordile oligi RWD klassivõit.

Division 1A klassi finaalis püüdis kodusel rajal võitu Arvo Kask, kuid sel korral rikkusid selle lõbu Janno Ligur ja Andre Kurg. Vaid 14-aastane Ligur läks finaalis kohe alguses oma teed. Tihe võitlus käis Kase ja Kure vahel viimaste meetriteni, kuid Kurg hoidis oma konkurendi ees ukse kenasti kinni.

"Start õnnestus vaatamata sellele, et startisin teise käiguga. Aga teises kurvis pidin gaasi maha laskma, kuna muidu oleks Liguri enda ette risti sõitnud. Edaspidi keskendusin ainult katmisele, sest ma teadsin, et mul on aeglasem auto, kui tagant tulijatel," kommenteeris Andre Kurg. "Ma ei sõitnud kiiresti, sest sõitsin katval trajektooril ja ei andnud teistele ühtki võimalust!"

Koha A-finaalis oli kindlustanud ka Tatjana Jelissejeva. Paraku viiendast kohast enamat Lada Samaral sõitnud külalisvõistlejal seekord loota polnud, sest lisaks eelmainituile edestas teda ka Sander Palmiste.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia