Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
15. august 2011 14:25
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kalle Allik

Margus Vainumets lõpetas lõunanaabrite valitsemise

 Loe lisaks
Ükski üldliider ei saanud Matsil etapivõitu

Veobagide Balti meistrivõistlustel tegi noor tallinlane Margus Vainumets lõpuks seda, mida Eesti autokrossifännid olid tulutult oodanud õige mitu aastat – Eesti "krokodillimees" sai lõpuks kõigist lõunanaabritest jagu.

Pärast veobagide Balti meistrivõistluste kolmandat etappi, mis sõideti Võrumaal Matsi krossirajal 13. augustil, said huumorimeelega krossifännid koguni tõdeda, et Margus Vainumets rikkus võistluse jälle ära. Tõepoolest – veobagide GAZ 53 oodatud finaalis õigeks lahinguks ei läinudki, sest eestlane sõitis lätlastelt ja ülikogenud leedulaselt Audrius Pilipavičiuselt lihtsalt eest ära.

Tegelikult ei käinud asjad muidugi nii lihtsalt. Tormihoiatuse andis Vainumets teatavasti juba kuu aega tagasi eelmisel Balti meistrisarja etapil Hinsa rajal, kus ta istus Pilipavičiuse tagarattas kui takjas koera tagumikus, kuid mööda siiski ei pääsenud. Matsil tõestas Vainumets juba enne poolfinaale, et Hinsas toimunu ei olnud juhus – tema kvalifikatsiooniaeg oli ligi sekundi võrra parem kui Pilipavičiusel, teistest rääkimata.

Muide, nende nelja aasta jooksul, mis pärast taasiseseisvumisi on veobagide Balti meistrivõistlusi peetud, pole eestlased mitte kunagi kvalifikatsioonivõitu või isegi teist kohta saanud.

Mõlemad poolfinaalid võitis siiski Balti sarja seni vääramatu üldliider Audrius Pilipavičius. Eestlaste suurlootus Vainumets kaotas talle esimesel korral poole, teisel kahe sekundiga. Milles asi?

Vainumets: "Esimeses poolfinaalis jäin kohe stardis alles kolmandaks – ka lätlane Arnis Ramats lipsas mööda. Ma ei tea, sõbrad rääkisid, et lätlane tegi valestardi, kuid mina ei oska seda kommenteerida. Sain Arnisest küll mööda ja üritasin ka leedulase vastu, kuid ta sõitis tähelepanelikult ja kattis osavalt. Teises stardis pääses Pilipavičius jälle esimesena minema ning ühel möödumiskatsel oleksin ise pea-aegu näppu lõiganud – üritasin kurvi võtta nii seest kui võimalik, kuid sõitsin rattaga piirdevalli ja palju ei puudunud, et oleksin külili käinud."

Audrius Pilipavičius on tuntud väga hea startijana – tal on ülihea vaist ja reaktsioon, kuid mitte ainult see pole talle edu taganud. "Audriuse bagil on blokksild," selgitas Vainumets. "Lisaks on tal taga suure mustriga kõrged rehvid ning seetõttu saab ta kohalt kiiresti minema. Samas on rajal blokksild pigem tüliks kui kasuks – kurvides olen ma temast tunduvalt kiirem. Kuid nagu mainitud, on ta osav sõidumees ja kui kord juba ette pääseb, on temast väga raske mööduda."

Finaalis lõikas Pilipavičius aga näppu. Matsi raja stardisirge on lühike ja sellele järgneb kiire allamäge paremkurv. Leedulane sai küll Vainumetsa ees paarimeetrise edumaa, kuid ei suutnud sisekurvi püsima jääda ja tema bagi kandus kaugemasse rajaserva. Oma rolli võis mängida jutuks olnud blokksild – leedulase bagi polnud suurel kiirusel nii hästi juhitav kui Vainumetsa oma. Eestlane kasutas tekkinud võimaluse kohe ära ja pühkis kui marutuul esimeseks. Lisaks osutas Vainumetsale abikäe juba mainitud Ramats – ka tema sai stardikurvis Pilipavičiusest mööda ega mõelnudki viimasele enam teed anda!

Vainumets, kel nüüd vaba voli trajektoori valida, demonstreeris kui kiiresti ta tegelikult suudab sõita ja suurendas iga ringiga sekundi-paari võrra vahet. Pilipavičius andis aga poole sõidu peal alla – pusinud paar ringi Ramatsiga ning märganud, et vahepeal purunenud amortisaator on kogu ürituse lootusetuks muutnud, leppis ta kolmanda kohaga.

Kümne finaalringiga edestas Vainumets Pilipavičiust 48 sekundiga, lätlast Ramatsit pisut vähem. Neljanda koha punktid teenis sellelt etapilt lätlane Janis Kozlovskis, viiendaks jäi viimase vend Maris Kozlovskis.

Kuna teisel Eesti "krokodillimehel" Marek Kõbul on jalg jätkuvalt kipsis (selle lõhkus ta jalgpalli mängides), sai tema bagi roolis debüteerida kogenud veokamees Mait Mäesaar. Poolfinaalides Võrumaa mehel kiirust jätkus – Kozlovskistele hakkas ta kenasti vastu -kuid paraku ei lubanud tehnilised probleemid tal finaalis enam startida.

Balti meistrivõistluste (mitteametlik) tabeliseis näitab nüüd Audrius Pilipavičiusele 42 ning Arnis Ramatsile ja Margus Vainumetsale 34 punkti. Ülejäänute punktisumma on juba palju väiksem.

Jäänud on veel üks etapp – 28. augustil Lätis Smiltenes. Teoreetiliselt saab Vainumets tulla veel isegi Balti meistriks, kuid praktiliselt jagab ta Smiltenes Ramatsiga ilmselt hõbeda-pronksi. Nimelt on Balti meistrivõistlustel kasutusel lätlaste punktisüsteem – esikoht saab 15, teine 12, kolmas 10 jne punkti. Lisapunkti teenib kvalifikatsiooni võitja. Kui nüüd oletada, et Vainumets võidab Smiltenes nii kvalifikatsiooni kui ka finaali, saab ta kokku 50 punkti. Pilipavičiusel piisab selle summa ületamiseks kolmandast kohast, kuid mitte enam neljandast – viimasel juhul oleks tal samuti 50 punkti, kuid hooaja jooksul saavutatud kohtade võrdlemisel oleks eelis juba Vainumetsal.

Margus Vainumetsast sai veokafänn ja bagisõitja n-ö Tapa kambas. Oma esimese bagi ehitas ta juba siis, kui vanus veel võistlema ei lubanud. Pärast paari õpipoisiaastat tuli ta bagiklassis GAZ 51 ka Eesti meistriks. Aastal 2010 Vainumets ei võistelnud, vaid pühendus koos oma autoehitust õppinud venna Meelisega uue auto ehitusele, eesmärgiks just nimelt krokodill ehk GAZ 53 mootoriga bagi. Tänavuse hooaja Eesti meistrivõistluste esimeseks etapiks mehed autot veel valmis ei jõudnud, kuid suure tööga saadi hakkama Balti meistrisarja esimeseks etapiks. Nimetatud võistlus läks siiski veel aia taha – uhiuut mootorit tabas paar lapsehaigust.

"Poleks iial uskunud, et 51 ja 53 mootoriga bagidel on nii suur vahe," muljetas vahepeal Tapa tolmu jalgelt pühkinud ja Tallinnasse elama ning tööle asunud Vainumets. "Väiksel veobagil oli meil konkurents tihe ja nii mõnelgi korral sai sõidetud kolme-neljamehelises pundis. 53ga sõites piisab aga ühest Audrius Pilipavičiusest – selline kivi- ja kruusarahe käib näkku, et isegi läbi kiivri on valus. Igas sõidus läks prillide kaitsekile katki – tsiklimehed ju ometi sellist kilet kasutavad ja pole kuulnud, et see puruneks. Rooli taga on kordades rohkem rapsimist kui seda oli 51 bagil. Aga olen praeguseks juba kohanenud ning niimoodi, kui viimase etapi finaalis, pole ma krossisõitu varem veel nautinud! See oli ikka tõesti kaif!"
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia