Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
15. august 2011 15:20
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
 Foto: Kalle Allik

Ükski üldliider ei saanud Matsil etapivõitu

 Loe lisaks
Margus Vainumets lõpetas lõunanaabrite valitsemise

Eesti veoautokrossi meistrivõistlustel osalevad mehed on juba mitu hooaega järjest justkui kokku leppinud, et suve teises pooles võitku need, kel alguses kehvemini läks ning vastupidi.

Pärast Eesti veoautokrossi meistrivõisvõistluste viiendat etappi, mis toimus Matsi krossirajal 13. augustil, tuleb tõdeda, et ükski senine üldliider ei pälvinud etapivõitu. Hooaja lõpp tuleb seega taas põnev.
Veobagil GAZ 51 juhtis enne Matsit Margo Püks, kuid sel korral tuli tal leppida teise kohaga. Etapivõidu pälvis Lauri Leiten, kolmanda koha sai Marek Leegiste. Kuigi bagimehi on sel hooajal rajal vähe, pidas nimetatud kolmik finaalis omavahel ägeda lahingu. Liidrikohal said sõita kõik kolm ja kohti vahetati rohkem, kui mõnel halval vormelihooajal aasta jooksul kokku.

Püks jäi siiski kokkuvõttes liidriks, kuid tema vahe Leiteniga vähenes neljale punktile. Senine teine Indrek Viibur ei saanud Matsil tehniliste probleemide tõttu finaalis startida ja langes kolmandaks ning tema vahe neljandaks tõusnud Leegistega vähenes.

Veobagide GAZ 53 Balti meistrivõistlustel toimunust on pikemalt juttu eraldi artiklis. Mis selle klassi Eesti meistrivõistlustesse puutub, siis mehed on tabelis samad, kuid kahe sarja punktisüsteem on erinev ja lisaks ei toimunud hooaja esimesel sõidul, kus võistles küll vaid üks mees, paralleelarvestust.

Eesti meistrivõistlustel juhib leedulane Audrius Pilipavičius 41 punktiga. Lätlasel Arnis Ramatsil on 37 ja Margus Vainumetsal 36 punkti.

Veoautol GAZ 51/52 "ehmatas" oma kvalifikatsioonivõiduga konkurente kõigepealt lätlane Bruno Leimanis. Poolfinaalides mängisid aga esimest viiulit sarja senine teine-kolmas Olari Saarniit ja Ott Kevvai. Liider Marko Tiinas luuras konkurente tagapool.

Finaal algas õnnetult Saarniidule – saanud kelleltki konkurentidest auto nina pihta kõksu, kargas kapotikaas lahti ja niimoodi krossi sõita pole võimalik. Saarniit peatus boksis, kuid seal selgus, et vajalikud kronsteinid on puruks. Mehhaanikud tormasid täiendavaid kinnitusvahendeid otsima, Saarniit samal ajal rajale, et vaikselt kulgedes otsimisele kuluv aeg kasulikult ära kasutada. Teistkordsel boksipeatusel saadi tõrges kapotikaas küll lõpuks kinni, kuid rong ehk konkurendid olid selleks ajaks juba terve ringi võrra läinud. Nagu pärast selgus, polnud Saarniidu ja tema tiimi pingutused siiski asjatud.

Ott Kevvai oli vahepeal liidriks asunud ja suurendas vahemaad iga ringiga. Temast pole sõitu silmas pidades põhjust enam kirjutadagi, sest ühtegi intsidenti ta ei sattunud ning võitis kindlalt.

Sarja üldliider Tiinas oli end samal ajal sättinud teiseks ning kolmanda kuni viienda koha eest kemplesid Leimanis, Gunnar Orav ja Andris Jurcinš. Siis aga juhtus midagi Tiinase auto käigukastiga – kas eksis mees ise käiguvahetusega või pidanud raud lihtsalt valule vastu. Lasknud konkurendid mööda, jätkas Tiinas teosammul (teise käiguga) kihutamist. Miks? Aga seepärast, et vahepeal seisnud Saarniit oli ju ka veel rajal ning iga punkt on hooaja üldarvestust silmas pidades kulla hinnaga.

Lõpuprotokoll reastas mehed järjestusse Kevvai, Leimanis, Orav, Jurcinš, Raivis Lokmanis, Saarniit, Tiinas ja juba sõidu algfaasis katkestanud Birger Rasmussen.

Saarniidu ja Tiinase ebaõnn tähendas ühtlasi seda, et etapivõidu eest saadud 15 punkti toel rühkis Kevvai üldarvestuses Saarniidust mööda ja jõudis Tiinasele päris kandadele. Head medalilootused säilivad ka üldarvestuses neljandal kohal oleval Leimanisel.

Veoautol GAZ 53 pälvis etapivõidu Mikk Mäesaar, kes eelmisest osavõistlusest pidi kaitseväeteenistuse tõttu eemale jääma. Kuna aga senine liider Vaiko Samm oli teine, siis punktivahe suurt ei vähenenud ning Samm on rühib jätkuvalt kindlal sammul tiitlivõidu poole. Kolmanda koha sai kodurajal võistelnud Sigmar Tammemägi, kuid temal tänavu muid eesmärke polnudki, kui kahel kodusel võistlusel stardis olla. Seda, et pidevalt mitte võisteldes pisut rooste läheb, tõestas ta aga küll – esimeses poolfinaalis keeras ta auto külili, mida varem pole temaga vist juhtunudki.

Meistrivõistluste kolmanda koha nimel käib aga äge heitlus Viljar Kase ning Illimar Hirsniku vahel. Matsil oli Kask kaks kohta (ja kaks punkti) Hirsnikust parem, kusjuures viimasena nimetatu andis sellesse väikese sõiduveaga ka oma panuse. Pronksiheitlusse saab veel sekkuda ka Erko Sibul, kes oli Matsil neljas ja kiiruse poolest kahest nimetatust üle, kuid peab lõivu maksma ühe vahelejäänud etapi tõttu.

Mis saab aga veoautokrossi meistrivõistluste hooaja lõpust, pole veel sugugi selge. Päris kindel, et järgmine osavõistlus toimub Tamsalu Einjärve rajal 10. septembril. Esialgsete kavade kohaselt peaks pärast seda sõidetama veel kaks etappi, kuid üks neist jääb päris kindlasti ära, suure kahtluse all on ka teise toimumine. Kas sellele leitakse asendusvariant või etapp siiski ikka toimub, on hetkel ebaselge. Olukorra teeb keerulisemaks veel ka asjaolu, et viimasel etapil on punktid koefitsendiga 1,5. Kus ja millal konkreetselt kallemaid punkte siis jagatakse, peaks selguma lähiajal ja kindlasti jõuab info ka rally.ee leheküljele.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia