Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
01. juuni 2012 21:43
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Balti karikasarja liidrid ihaldavad teiselt etapilt võitu

 Loe lisaks
Teine etapp pingestas tabeliseisu Balti karikasarjas

Lääne-Eesti rahvaralli võitsid Are Uurimäe ja Tanel Paut

2012. a Balti rahvaralli KV punktid pärast 2. etappi

Laupäeval toimub teine Lääne-Eesti rahvaralli

Peeter Tammoja asub Balti karikasarja võitu jahtima BMW-ga

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste teiselt etapilt loodavad kõik liidrid maksimaalselt head tulemust, et kindlustada karikasarja võit enne agustikuus Lätis peetavat finaalvõistlust.

4WD autode arvestusgrupis on karikavõistluste liider Aiko Aigro, kellest seitsme punkti kaugusele jääb Gert Aasmäe. Kolmandal kohal on enne 2. juunil Läänemaal sõidetavat teist etappi Helmet Palm. Järgnevad Kaido Saul, Peeter Tsuker ja Jaan Tammor.

Teoreetiliselt võib Aigro karikavõistlused võita, kui tal õnnestub Statoil Lazerway Lääne-Eesti rahvarallil ülejäänud konkurendid alistada ja teenida seeläbi taaskord võidupunktid. Kas see Tartumaa mehel õnnestub? "Et mis? Kas Aikol on šansse? Ikka on. Kas laseme tal võita? Ei lase," kommenteerib hooaja avavõistlusest kõrvale jäänud, ent nüüd Balti karikavõistluste punkte jahtima asuv Rain Rannala. "Nagu sellel aastal kombeks, siis on konkurents väga tihe ning esikoha küsijaid on mitmeid. Aga niisama ei lähe keegi sõitma, kaasa arvatud meie. Loodame siiski seista poodiumi kõrgeimal astmel," lisab Rannala.

Aiko Aigro ütleb, et peab kõige kõvemateks vastasteks just Rain Rannalat ja Gert Aasmäed, samuti Jaan Tammorit. "Jaan on kruusal kiire olnud," märgib karikasarja liider. Kuigi hooaja esimeselt võistluselt Jaan Tammor loodetud punktisaaki ei kogunud, on praegu veel reaalne võiduvõimalus nii temal kui ka kõigil ülejäänud konkurentidel. Oma võidušansse ei ole maha matnud ka mullune Balti karikasarja võitja Helmet Palm.

"Mina usun, et tuleb kõva lahing," ütleb Palm, kes veel mõne nädala eest ei olnud kindel, kas teisel etapil osaleb. "Tõetera selles on, et rallikrossi ja muude sõitude tõttu on võistlusgraafik väga tihedaks läinud. Aga vaatasin, et Balti karikasarjas olen praegu kolme hulgas, siis mõtlesin, et ikka prooviks!" Raplamaa mees lisab, et tõenäoliselt saavutab edu Läänemaal see meeskond, kel on rohkem õnne. Konkurentidega võrrelduna ta enda suuremaid võistluskogemusi nooremate ees üle ei hinda ja lausub, et noored sõidumehed on väga tugevad vastased.

Aiko Aigro sõnul tagab suurema edu oskus läbida šikaane. "Ega puutega neid kiiremini läbida ei saa. Tuleb puhtalt sõita. Mida vähem takistuste pihta minna, seda parem. Hoogu tuleb õigel hetkel maha timmida," märgib ta.

Kuna seekord stardivad neljarattaveolised autod võistlejaterivi lõpus, saab neist esimestel olema keerulisem teel püsida. Miks? Aigro selgitab: "Rööbas on selleks ajaks kindlasti ees ja ilmselgelt mitte meie autode jaoks. Arvan, et viis autot vähemalt meist sõidab alles 4WD trajektoori ette. Seega saab meil olema raske, sest teistsugune rööbas on algul kurvides sees."

Tõenäoliselt kõige magusamal hetkel saavad rajale SU klassi võistluspaarid, kellest esimesena stardivad Rainer Meus - Elari Jallajas. Nende VAZ 21073 saab kandma küljenumbrit 14.

Autoekspert Balti karikavõistluste avaetapilt maksimumpunktid noppinud Rainer Meus ütleb, et otseselt ühtegi trumpi tal laupäevaseks ralliks tagataskus ei ole. Siiski möönab tartlane, et sõiduki mootorit on vahepealsel perioodil veidi järele aidatud. "Mootorit oleme veidi teinud. See on nüüd sutsu paremini käima hakanud," kinnitab ta. "Üritame anda endast maksimumi. Loodaks head kohta! Taktikat ei tee ja ei vaata ainult head kohta Balti karikasarja arvestuses, vaid läheme SU klassi üldvõidule välja."

Tabeliliidrile proovib kodustel teedel kuklasse hingata Madis Kruusma, kes avaetapil pidi tunnistama konkurendi paremust, teenides seega kontosse vaid teise koha punktid. Kas Läänemaa mehel õnnestub favoriit alistada? Võimalik, et mitte, kuna tema võistlusmasina nõrgaks kohaks on just jõuallikas. "Auto süda on nõrk," kuuldub selgituseks. Pealegi ei saa maha kanda mullugi Balti karikasarjas osalenud Ruslan Pleshanovit, kellel erinevalt rivaalidest roolida Moskvitš. Ja Kruusma edu Pleshanovi ees on kõigest kolm punkti.

Kaherattaveoliste autode grupis asub liidrina starti Eero Brecher, kel on kindel soov karikasarja võit kindlustada Eestis. "Vaim on selleks valmis," kinnitab mees ise. "Ma arvan, et Lääne-Eesti rahvarallil läheb meil täitsa hästi, kuigi teistel on võimsamad autod. Mul on Volkswagenil tavaline 1,8-liitrine mootor. Kehalas oli näha, et sellega väga vastu ei saa. Aga ma annan endast parima." Brecher märgib, et kui ilm püsib jätkuvalt vihmane, on tal mõningad eelised: "Kui sajab, siis väikesed eelised on, sest rada on libedam."

"Ootan võitu," kinntiab 2WD grupi liider Eero Brecher võistluse eelõhtul. "Taktika on selline, et Balti karikasari tuleb ära võita. Kaherattaveoliste üldarvestuses vast ei saa esimeseks, aga see ei ole ka põhieesmärk. Siht on kindlustada Balti karikavõistluste võit!"

Kahtlemata läheb samasuguste mõtetega võistlusele Peeter Tammoja. Tal on konkurendist küll 7 punkti vähem, kuid tahtmist ja võidujanu seevastu küllaga. "Tuleb anda endast sada protsenti ja ma teen seda," lubab Tammoja, kes mõne aja eest oma võistlusauto Kehalas treeningsõidul puruks sõitis, kuid selle kiiresti uue kere peale valmis ehitas. "Auto on lahinguks valmis," kinnitab ta.

Ilmselgelt ei lähe võidumõtetest madalamate plaanidega starti ka Janno Nuiamäe, kes avavõistluselt teenis vaid kolmanda koha punktid, kuid loodab oma positsiooni kindlasti parandada. Talviselt etapilt neljanda koha punktid teeninud Konstantin Vedennikov jätab selle võistluse aga vahele, sest ta osaleb samal ajal Kaunases toimuval ringrajavõistlusel. "Selle tõttu me Lääne-Eesti rahvarallil ei stardi. See on õnneks ainuke kattuv etapp," kommenteerib Konstantin Vedennikovi kaardilugeja Darja Antonova.

Kuna kolmest etapist läheb tänavu Balti karikasarjas arvesse kaks, on kõigil võistlejatel võidušansid säilinud. Neil, kel huvi selle võistlussarja punkte teenida, kuid kes ei registreerinud end punktisaajaiks avavõistlusel, on võimalik täita osavõtuavaldus Lääne-Eesti rahvaralli eel mandaadis.

Statoil Lazerway lääne-Eesti rahvarallile antakse start Linnamäelt 2. juunil kell 11.30. Päeva jooksul läbivad võistlejad ühtekokku 150 kilomeetrit, millest kaheksal kiiruskatsel 24,2 kilomeetrit.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia