Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
06. november 2013 5:36
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
Karl Martin Volver - Cristen Laos ralli teisel kiiruskatsel. Foto: Rando Aav

Sõidu liidrid ajatrahvide tõttu poodiumile ei pääsenud

 Loe lisaks
Eestlased osalevad Lätis Nīca-Rucava minirallil

Nīca-Rucava minirallil jahtisid kuni 1,6-liitrise mootoriga autode klassis esikohta Karl Martin Volver - Cristen Laos ning võimsamate kaherattaveoliste klassis oli sama eesmärk mitmel meie võistluspaaril.

Klassis 1600 pakkusid lõunanaabritele konkurentsi Karl Martin Volver - Cristen Laos. Hondal võistelnud eestlased tegid libedail kruusateedel ja Rude kardirajal sedavõrd nobedat sõitu, et klassivõit olnuks kindel, kui nende ajale ei olnuks lisatud viimasesse ajavõtu kontrollpunkti varem sisenemise eest kuute trahviminutit. Seejuures oli kolmelt katselt lisatud neile kokku 50 trahvisekundit šikaani koonuste nihutamise eest. Kokkuvõttes jäi nende osaks 12. koht.

Võistlejate esindaja Heiki Volver möönis, et sellest jäi mõru maik, et võidukarikat ei õnnestunud koju tuua. "Šikaanidest saadud karistused oleksid ka vaieldavad. Külg ees kraavis käia šikaani juures ja selle eest 30 karistussekundit teenida... kas see on õiglane? Ilmselt poisid kusagil aga vigu tegid," arutles ta. "See on siiski positiivne, et nägime ära, et oleme seal konkurentsivõimelised."

Viimasesse kontrollpunkti sisenes lubatust varem hulgaliselt võistlejaid, kellele kõigile märgiti seetõttu karistuseks minut iga varem sisenetud minuti eest. Seejuures avaldasid võistlejad rahulolematust, kuna ülesõiduaeg ajakaardilt puudus. Rahvusvahelise autoliidu FIA regionaalse rallispordi regulatsioonide lisa ütleb aga üheselt, et vastav aeg peab olema ajakaardile märgitud.

Sarnase ajakaristuse tõttu jäid esikohast ilma klassis 1600+ võistelnud Karel Tölp - Priit Guljajev, kes eelmisel minirallil Lätis saavutasid klassivõidu. "See praegune punktideta jäämine võttis ära hetkel hooaja kolmanda koha Lätis," nentis 7 karistusminutit saanud Tölp. Honda Integral võistelnud mees lausus, et viimasesse kontrollpunkti siseneti ideaalajast varem, kuna just sel hetkel ei olnud tema ees teisi võistlejaid, kelle tegutsemisest saanuks lähtuda.

Karel Tölp märkis, et kui veel hiljaaegu oli tal plaan uuel hooajal osaleda nii Eesti rahvaralli karikasarjas ning Läti miniralli karikavõistlustel, siis sellises valguses võib ta lõunanaabrite juures võistlemisest loobuda. "Hetkel ongi kõige olulisem välja mõelda järgmise aasta plaanid ja eelarve," lisas ta.

Kui Karel Tölp - Priit Guljajev sihtisid klassivõitu ning suutsid katsetel hoida selleks sobilikku tempot, pidasid nende selja taga omavahel duelli Sander Sepp - Raigo Reimal (Renault Clio) ning Marko Kukuškin - Delvis Tõkke (BMW 320i). Neil meestel oli kaalul Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja võit kaherattaveoliste autode arvestusgrupis - seega sai otsustavaks asjaolu, kumb neist finišeerib eespool.

Sepp ja Reimal alustasid võistlust väga heas tempos. "Esimesel ringil oli tempo täitsa okei. Teine ja neljas katse olid väga head. Kolmandal katsel tuli kahjuks tagurdada, ühe šikaani pidurdusmaa oli liiga lidrine, ei saanud pidama. Pärast esimest ringi oli Tölbiga vahe väga väikene, tõotas tulla hea lahing," rääkis Sepp. "Teine ring kahjuks polnud meile väga soosiv. Kui me hiljem startinutena ükskord rajale saime, oli vihma juba kaua tulnud ning see oli muutnud katsed palju libedamaks. Aga noh sellega asi ei piirdunud - eelviimasel katsel läks hädakorras korda tehtud käigukast ka laiali, alles jäid ainult teine, neljas ja viies käik. Hea, et üldse lõpuni saime."

"Lõpuks võtsid bemmid tänu ilmale ja käigukasti rikkele aja tagasi ning mulle määratud trahvid kukutasid mind poodiumilt," nentis Sepp, kelle teiseks eesmärgiks oli poodiumikoht masinaklassis 1600+. "Ma parem ei hakka trahvide osas suud lahti tegema ning üldse nende ajalise korralduse üle. Mitmed kiired sõitjad jäid selle ebaselge süsteemi pärast oma kohtadest ilma, kaasaarvatud mina. Mul selles osas vedas, et ei saanud nii suuri trahve, kui näiteks Volver või Tölp. Koonuste eest jagati ka trahve nii, kuidas aga heaks arvati. Need, kes lasid kogu šikaani otseks, said 10-20 sekundit, kuigi pole šikaani üldse läbinud. Meie puutusime ainult koonuse küljes olevat linti, tagurdasime, pole koonust puutunud ega pikali ajanud, aga trahv pandi kirja."

"Kui sellised "pisi-pisi" jamad välja jätta, oli väga mõnus sõita," lisas Sander Sepp. Sama kinnitas Marko Kukuškin: "Katsed olid põnevad! Kiirus, šikaanid, tee laius - kõik oli mõnus."

Kukuškin ütles, et eriti nauditav oli sõita kruusakatsetel. "Pärast seda, kui vihmaks läks, muutus jamaks. Aga enne seda oli vägev. Esimene ring oli jube hea. Kardirada oli paha meile, sest rehv oli halb. Teine ring oli siis niimoodi, et rehvid olid asfaldi peal ära põletatud libedaks ja siis läksime sopa peale. Rehvidel seejärel eriliselt enam pidamist ei olnud."

Kukuškin märkis, et lakkamatult sadanud vihm tegelikkuses sõitu kuigivõrd keerulisemaks ei muutnud, aga ei olnud võimalik sõita nii, nagu soovinuks. "Pidamine kadus ära, pidurdamised läksid pikaks, keeramine oli viivisega, minema ei lähe... Teisel läbimisel oli hullem veel. Pidi hoidma autot teel. Pidurdada ei saanud, mõnuga sõita ei saanud. Nagu talvine sõit."

Ajakaristuste kohta ütles Marko Kukuškin: "Tüüpiline Läti. Krossisõitjad kardavad seda. Sama siin. Pannakse üks preemia ikka kuskil juurde, kus midagi ei puudutanud. Üks karistus on teada, mis mul läks endal pikaks. Mäletasin, et üks viimane pikk kurv enne viimast šikaani, kus sai tulla eelmisel läbimisel neljas piirajas, siis panin varem viienda ära ja võtsin mõnuga, aga jäi pidurdusmaad väheks ja siis libisesin ise kurikasse."

Kuna tulemustest ilmus ametlikule teadetetahvlile vähemalt neli erinevat varianti, seejuures erinevate ajakaristustega, ei olnud Sander Sepp - Raigo Reimal päris kindlad, missuguseks jääb nende lõplik koht. Juhtus siiski nii, et eestlased kolme sekka ei mahtunud. Klassis 1600+ osutusid 9 kavas olnud kiiruskatse järel võitjaiks Raivis Garoza - Uldis Fjodorovs (BMW 323ti Compact) ajaga 15:48,7. Teise tulemuse said kirja Jānis Strazdiņš - Aldis Strazdiņš (BMW 318ti Compact) ning kolmandad olid Armands Bite - Jānis Kalējs (BMW 325). Sander Sepp - Raigo Reimal pidid ikkagi leppima neljanda kohaga, seejuures jäi neid viimasest poodiumikohast lahutama 3,3 sekundit. Marko Kukuškin - Delvis Tõkke olid viiendad, kaotust kaasmaalastele 1,1 sekundit. Karel Tölp - Priit Guljajev pidid leppima 19. kohaga.

Klassis 1600 võitsid Māris Druva - Viktors Ellers (Toyota Corolla) ning 4WD klassis osutusid võitjaiks Mārcis Aizkalns - Edgars Būčiņš (Mitsubishi Lancer Evo 9).

Vaata videot

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia