Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
10. juuni 2014 0:24
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Antti Kangro jahib võitusid tuliuue Mitsubishiga

Äsjase Lääne-Eesti rahvaralli kolmanda kohaga lõpetanud Antti Kangro ütleb, et plaanib läinud aasta lõpul soetatud uue autoga tänavu rahvarallidel ja -sprintidel asuda võitusid jahtima.

Mõne aasta eest võistles Antti Kangro rahvaspordivõistlustel kollase Mitsubishi Lancer Evo seitsmega, saavutades korduvalt kõrgeid kohti. Viimasel paaril aastal ta aktiivselt võidu sõitnud ei ole, ent nüüd plaanib mulk konkurentide elu rahvarallidel ja valitud sprindietappidel kibedaks teha. "Sel hooajal on plaan sõita kaasa vähemalt kõik rahvarallid, mida kahjuks tundub, et toimub suhteliselt vähe. Kõikidel sprintidel ei kavatse sõita, aga mõnel valitud etapil stardin kindlasti. Esialgu õpin autot tundma ning tuletan meelde, kuidas kiiresti sõita, aga üldiselt on seatud kõrge eesmärk. Tahan võistelda iga ralli võidu nimel," räägib 23-aastane autosportlane.

Miks Kangro mõne aasta eest aga aktiivsest võidusõidust tagasi tõmbus? "Eelmine auto oli meie jaoks moraalselt vananenud ning arvan, et oli õige aeg edasi liikuda. Tundus sobilik hetk teha väike paus. Päris tagasi ei tõmbunud tegelikult kordagi, sest talvistel võistlustel proovisime koos isa Avo ja vend Argoga kätt soojas hoida ja võistelda, kuid kahjuks selle jaoks soetatud tehnikat tabasid korduvalt tehnilised probleemid, mis rikkusid mõlemad talvised hooajad," selgitab ta.

Mulgimaa meestel sündis seejärel idee, et soetada endile uus auto, et rivaalidega ka kruusateedel rinda pista. "Kui ikka pisik on sees, siis on keeruline eemale hoida," põhjendab Antti Kangro. "Meil rahvaspordis 4WD klassis on niivõrd tore ja mõnus seltskond, et kahju oli sellest ringist väljas olla. Uue auto soetamise mõte oli sees juba pikemat aega ning eelmise aasta lõpus sai otsus vastu võetud, et teeme ära, kuna levivad jutud, et Mitsubishi kavatseb selliste autode tootmise lähiajal lõpetada. See tundus umbes nagu viimase võimalusena," jätkab ta. "Kuna meil oli eelmise autoga juba halb kogemus ees, et soetada kellegi vana auto, mida peab algselt kohe rohkem remontima, kui on võimalik sõita. Siis sai otsustatud, et ostame auto, mis on täiesti uus ning kõigil juppidel on algselt "0 katsekilomeetrit". Seega saigi soetatud Mitsubishi Lancer Evo X RS. Aga kuna tegu on meie eelnevatest autodest täiesti teistsuguse sõidukiga, siis esialgu on mõte võimalikult palju sõita ning õppida autot tundma. Alguses võtab harjumine omajagu aega, enne kui saab selgeks, kuidas selle autoga üldse kiiresti sõita."

Et autoga kohaneda ja ühtlasi saada uusi kogemusi, tegi Antti Kangro kaasa Harju ralli, mille võistlusrada läbides ilutsesid tema kaheliitrise turbomootoriga Evo kümnel VIP-kirjad. "Harju ralli VIP-i sõitmine oli väga hea kogemus! Tahaks selle võimaluse eest tänada ralli korraldajaid, eesotsas Janno Hertiga, tänu kellele selline võimalus tekkis," sõnab Kangro. Ta märgib, et sai Eesti meistrivõistluste arvestusse kuulunud rallilt väärtusliku kogemuse kiiruslegendi koostamiseks. "Seal me ei võistelnud ning täitsime rohkem turvaauto rolli, mis tähendas, et mingit piiripeal sõitmist ei olnud, kuid katsete läbisõitmine andis väga hea kogemuse ning täiendavaid "rajakilomeetreid"."

Lääne-Eesti rahvaralliks oli seega Antti Kangro "käsi soe". Antti Kangro ja Avo Kangro lõpetasid Läänemaal sõidetud ralli üldarvestuse kolmanda kohaga. "Kuna siiski esimene rahvaralli üle pika aja ja uue autoga, siis võib igati rahul olla," sõnab roolimees. "See ralli andis positiivse enesetunde, et suudame konkurentidele järjest enam kandadele astuda. Hea oli üle väga pika aja rahvarallil stardis olla. Katsed olid väga põnevad ja nauditavad."

"Ralli algas meile suhteliselt sündmusterikkalt, kui esimesel katsete läbimisel kaks korda täiesti rajalt välja sõitsime. Läksime kurvidesse liiga suure hooga sisse. Õnneks väga palju aega nende sündmustega ei kaotanud ning pärast esimest ringi olime siiski esikolmikus ning konkurentsis. Kui välja arvata need paar tünnipuute karistust, mis meile hiljem lisati ja millest me ise teadlikud ei olnud, siis sai terve päev sõidetud Gert Aasmäega sekund-sekundis. Just sellisest pingelisest võistlusmomendist olen puudust tundnud!"

Ta lisab, et konkurents on väga tugev ning kiiremad mehed sõidavad kõik sekund-sekundis: "Iga väiksem viga võib tähendada mitme koha kaotamist. Hetkel 4WD klassis tundub, et on ca 6-7 meeskonda, kes kõik on võimelised võidu peale sõitma. Seekord kahjuks kõik kiired konkurendid stardis ei olnud, aga ma usun, et tulevastel rahvarallidel võib näha väga põnevaid heitlusi, kus iga kümnendik on arvel."


Fotod: Rando Aav
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia