Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
13. juuli 2004 9:27
Tagasi
Trüki lehekülg

Kehala rahvasprindile registreerimine kogub hoogu

Kommentaare lisatud: 48

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
kuju, 13.07.2004 10:41
ei tea küll miks selline uudis pannakse, tegemist ju rahvaspordiga, nt Taalis see nädalavahetus ju rallikross , mis rahvale palju atraktiivsem vaadata kui nt rahvasprint. Imelik et rahvasporti haibitakse palju rohke kui ikka õiget võidusõitu, kus meestel ikka raha ja aega mitmeid kordi rohkem kulutatud, aga jah eks tegijad ise teavad keda "lakuvad". PS mul pole midagi rahvaralli ja sprindi vastu aga see lihtsalt natuke imelik kui rahvaspordist koguaaeg juttu tehakse isegi siis kui pole millegist kirjutada. Taali krossile nt Karuse ennast kirja pannud ERK klassis, mis kindlast lisab kogu meistrivõistlustele küllaga põnevust, kuna mehel enam tiitlivõitjaks pole võimalik tulla aga samas võib küllaga kaarte segada ja põnevust tekitada.

puukuju, 13.07.2004 11:07
njaa, su jutus on iva sees...

to kuju, 13.07.2004 11:21
eks sellised asjad ole ikka korraldajate kõrvade vahel kinni - kui on huvi oma võistlust või mida iganes promoda siis peab sellega vaeva nägema ka ikka. Rahvaspordi ürituste korraldajad on enivei juba teist aastat selles vallas nn. "suure spordi" tegelastele silmad ette andnud - kõige ehedam näide ehk 2003 aasta hooaja lõpetamised Opium club vs Amigo - ühes kohas anti üle emotsioone ja väljateenitud karikaid ja teine oli emotsioonivaba üritus kus 200eegu eest sai natuke nänni... no comments

kuju, 13.07.2004 11:53
njahh, kahjuks ta nii on, aga Opiumis vähemalt viin voolas 200 eegu eest (irw), aga ok ja veel nt RS ralli stardinimekiri peaaegu paigas, võibolla on veel kedagi lisandumas aga tänaseks kirjas 3 WRCd ja kõik "põdrad".

margus, 13.07.2004 13:14
To kuju:
Ei ole sinuga kuidagi nõus, et rahvaspordi võidusõidud polegi mingid päris võistlused. On küll ja muide sõitjad on kah tugevad tegijad, mida näitab juba paljude rahvasportlaste esinemine päris rallidel. Nimesid vast praegu mainima ei hakka, kui oled vähegi autospordiga kursis, siis tead neid mehi isegi.
Teiseks argumendiks oleks vast see, et ei ole need rahvaralli autod midagi nii viletsad, julgen väita, et paljud käivad tunduvalt paremini edasi kui rallikrossi autod, ning rahvaspordi autod peavad ka palju rohkem vastu pidama, et võistlustel (rahvaralli) lõpuni kestma. Teatavasti ilma töö ja rahata need omadused ei tule kusagilt. Müts maha meeste ees, kes leiavad aega, tahtmist ja raha, et rahvaspordi autosid ehitada- üleval pidada ning nendega ka võidu sõita.
Kolmandaks, ei keela ka keegi "päris" autospordi üritusi promoda. Kõige lihtsam on viriseda, võta aga ise kätte ja promo üritusi, mitte ära oota, et keegi seda sinu eest tegema tuleks.
Kui "päris"-autospordi võistlusi ei reklaamita siis ei ole see kellegi teise süü, kui korraldajate enda. Täiesti alusetu on tuua vastuväiteks raha- aja nappus. Võistluste korraldamine on ühteviisi kallis nii "päris" võidusõitudel kui ka rahvaspordi ürituste korraldamisel.
Nii, et ikka enne mõtle kui mingeid kommentaare lendu paiskama hakkad!

he, 13.07.2004 14:52
Margusel täiesti õigus, üritust promoma ei tule mitte keegi. Mõttetu on istuda ja oodata, et keegi sinu võistlust märkab, ega ikka ei märka küll.

PriitV, 13.07.2004 14:58
Kuju.
See promomise pool on Sulle juba ilusti vastatud. Lisaks on, kuigi kahjuks, rahvaspordis mingitki põnevust, ootamatust, pinget, taset. Eesti "päris" autospordist hakkab see vaikselt kaduma. JA muuseas, võistlejakaart ei tee veel sportlaseks. Tase on nii alla käinud, et inimesed ei viitsi seda "päris" sporti enam vaadata. Ja SUUR osa selles allakäigus on nende võistluste korraldajatel. Aga see pole hetke teema:)
Teine asi on raha. Eesti KÕIGE KALLIM autosport on Off-Road ja see on juba ka Sinu mõistete järgi sellest aastatst "päris" sport. Teine uus "päris" sport on dragracing. Just lõppes Suvesõit Kõpus ja seal osalenud autode koguväärtus ja nende ehitamisele kulunud aeg on suurusjärgus terve Eesti autoralli hooaja jagu.
Promo poolelt saab näha 24.07. Rockrace Pärnus vs. RS-ralli. Ma arvan, et ei teki kahtlust, kus on juba praegu suurem promo taga ja vist ka suuremad rahad. Üks on arenev vaatemänguline ala, teine krampides tõmblev ala, kahjuks:( Ja rahvusvaheline tase on seekord tugevalt Rockrace'i kasuks.
BTW, ei taha kuulda hala, et sirgjooneline autosport pole autosport. On ja igasugusest mikihiirerallist kordi vanem. See aasta on Eesti rekordi 80. aastapäev kilomeetrisõidul.

puukuju, 13.07.2004 15:17
priidu jutus ma nüüd küll natukene kahtlen...

PriitV, 13.07.2004 15:30
Kujule paar rahalist mõtlemisainet.
Et tulla OMC'l esimeseks, peab ületama 2,2 miljonit maksnud Porsche tulemuse.
Et saada kilomeetrisõidul uueks Eesti rekordi omanikuks, tuleb ehitada 250 000 maksnud Suprat kolm aastat ehk auto maksumus võib hetkel olla suurusjärgus 500 000 krooni. Samas hinna suurusjärgus on ka Krumi BMW. Nendega Tapal Porschele vastu ei saadud.
Et tulla EORK aastaarvestuses esimeseks TR1 ehk spetsiaalis, peaks investeerima samuti vähemalt 500 000 krooni ja lisaks omama meeletut võistluskogemust. See siis kõik autost sõidukuludeni.
Et võita Rockrace'il D-klass, peaks autol olema vähemalt 1200 Hj ehk auto maksaks samuti pool miljonit. Lisaks tuleb sõita osata. Saapolaga võidu sõitmise hinda ei julge pakkuda, kuhugi miljoni kanti läheb see summa.

Aga palju maksavad rallikrossi, superkrossi või E-rühma autod?
Kas Sa tead, palju maksab Warni vints või meetrised mudarehvid? Palju maksavad dragslickid? Palju maksab nn"kitsas" tagasild või Lenco käigukast? Ja kas Sa tead, kaua on mõned tiimid omi võistlusautosid ehitanud(aastates)? Kõik see on väga suhteline. Ei saa enam ammu öelda, et ralli või ringrada on see ainus ja õige. Maailm muutub ja raha(loe potensiaalsete sponsorite omanikud) on istunud vähe teistsugustesse autodesse. Loe kokku, mitu suure väga rikka firma omanikku või tegevjuhti sõidab off-roadi. Ja leia valem, kuidas saaks näiteks autoralli olla Sakule eriti kasulik turunduspartner (inimesed-pealtvaatajad Võrumaa metsades laiali).
Täpselt samamoodi toimib kogu rahvasport, mis veel siiani ka sellist nime kannab.

PriitV, 13.07.2004 15:42
Puukuju, off-road tänasel Eesti ehk kogu Euroopa(ja ka Venemaa) tipptasemel, mida siiski enamus meie TR1 autod on, maksab ikka kohutavalt palju. TR2 ja TR3 on pisut odavamad, kuid selle võrra on autosid jälle rohkem. Kui pisutki omada aimu esiotsa meeste kuludest, siis ei teki, vähemalt minul, mingit tahtmist nendega uneski võistelda. Ja arva ise, palju maksab üks Ladoga Trophy'l käimine või Vepski Lesi läbisõitmine. Poolteist nädalat Venemaal. See pole kolmepäevane külaralli. Pool milli on TR1 "entry level". Muidugi saab ka odavamalt, kuid siis ei ole sa mitte mingi valemiga konkurentsis. Võib ju 100 000 eest korraliku Volvo C303 osta, kasutada tema oma vintsi, GPS maksab 2900, läpakat ei kasuta vaid Regio atlast(100 krooni). Aga parima juhiga koos ideaalse orienteerumisega sõidad parimal juhul kohtadele 5-6. Ja seda siis, kui tuliterad originaalrehvid all on. Kalliks, väga kalliks on see sport läinud:(

kuju, 13.07.2004 15:48
to margus
aga kust selline väljend et rahvaralliautod liiguvad paremini kui rallikrossiautod, esiteks see nii ei ole, kuna mõtle ise peaga rallikrossi autod aetud nö "viimase peale" ja kui seda sama on tehtud ka tänavasõiduautoga mis liigub ka pidevalt tänaval siis see asi küll kuidagi tõene olla ei saa. Vastupidavusest rääkides, lihtne näide - võta raamat Paide ralli 2000 või teisenimega ralliraamat, seal väga ilusti ühes lõigus öeldud et rallikrossis esitataavad nõuded(ma ei pea silmas teh.tingimusi vaid just vastupidavust) on veelgi suuremad kui autorallis- rahvarallist pole siinkohal mõtet rääkidagi. Rahvarallis on ka loomulikult autosi mis vastavad juba E rühma nõuetele ja neid ei saa enam nimetada rahvaralli autodeks, on nii? Need autod sõitu pärisrallit ja kõik. Ja see väide et rahvaralli autod(mõned) käivad krossi omadest paremini - kommenteerija on tehnikaalal võhik, keda huvitavad ainult spoilerid ja sportsumpa.

To PriitV
Offroad ja kiirendusvõistlused, las need olla, piisab sellest kui rally.ee leht ongi ainult rahvaralli/sprindi juttu täis. Offroadi vastu pole mul midagi, sest see mind lihtsalt ei huvita, aga selles et kiirendusvõistlus vs ralli, jääb peale rockrace, seda vb sellepärast et sinna lendab kohal hunnik rullnokkasi ja muiduasjamehi. See kes läheb eelistab rockracet RS rallile ....
ok promomise kohapealt peab muidugi iga korraldaja ise ennast reklaamima jne aga lihtne soovitus rahvarallile teha ka oma koduleht, siis see lihtsalt ei ärritaks kuna ei vaataks sinna. Aga kui tahad autospordist midagi lugeda tuleb aint rahvasport ja rahvasport.


kuju, 13.07.2004 15:52
to priitv

saad aru vapsee ei huvita palju maksab mingi kiirendusvõistluse Porche vms, sest sellega saad ainult hetkelise "kaifi" kiirenduse, mis pole võrreldav autoralliga 30 km kruusateed metsavahel, kurvide trampliinide kraavide ja muuga. Mõtle ise nüüd natuke. Aga kui hinnad võrdluseks tõid siis võrdle neid WRC auto omadega kui tahad ja mõtle edasi.

urueesel, 13.07.2004 15:53
to kuju Esmalt sinu väide, rallikrossi autod aetud nö "viimase peale" ja on paremad rahvarallis võistlevaist autodest. Ehk vaevud läbi lugema tehnilised tingimused? Elementaarne võrdlus kasvõi kõri piiramisega - rahvarallis on see vaba!
Ja mis puutub sellesse, et soovitad teha rahvarallile eraldi lehekülg... oled sa mõelnud ka, kust see raha võetakse? Või mis alusel vigised siinsete uudiste peale, mis rahvasporti puudutavad? Oled sa kellelegi maksnud, et siit ainult autoralliuudiseid lugeda?

Kallekas, 13.07.2004 15:55
Palun ärge solvuge keegi, sest solvamine ei ole mul hetkeksi kavas, aga ütlen vaid oma arvamuse.
Siinpool varem näiteks toodud kiirendus. Minu jaoks on see rohkem kekutajate "sport". Läheb vaja vaid raha, et tulla parimaks ja ok reaktsiooniaeg peab ka paigas olema. Ülejäänu teeb juba tehnika. Eks selles asi ongi, et rallidel/krossidel on nii vähe osalejaid, sest leitakse, et minu oskused ei võimalda võitjaks tulla ja sõidetakse alasid, kus saab lüüa rahapakiga. On eestistki näiteid, kus rallit sõidab inimesi, kel on palju pappi, aga oskused jätavad soovida - nende jaoks ongi tegelikult rahvalralli, kus harjutada. Mis mind köidab rallide, krosside jms juures ongi see, et esile tulevad oskused - sul võib olla hirmkiire auto, aga kui sõita ei oska, siis pähe saad anyway.

kuju, 13.07.2004 16:01
to urueesel

võrdle 2wd ja 4wd eraldi. Ja kui rahvaralliauto teh.tingimused vastavad on sellised et nende autodega on võimalik rallikrossi ja autoralli masinatega kasvõi võrdselt sõita siis pole need ju rahvaralliautod??!!

NB! Kallekal vähemalt õige jutt.

aivar, 13.07.2004 16:18
mida te nüüd lambist ja ilma põhjuseta jaurama hakkasite? närvid läbi või puberteet möllab? ühele meeldib Meie Mees, teisele Vanilla Ninja ja minule näiteks Janis Joplin - ega see veel üht teisest halvemaks ega paremaks tee.
mina küll ei arva, et üks (auto)sport teisest spordim oleks. ja rally.ee kirjutab minu arust kõigist aladest, mis ta endale kajastada on võtnud, piisavalt (kes veel ei tea, siis on ju olemas ka "tütarfirma" ringrada.ee). mina olen näiteks endale võtnud kohustuse vabal tahtel ja ilma mingit tasu saamata aeg-ajalt siia midagi kribida (artikleid ma mõtlen) ja soovitan ka teistel ärksamatel tegelastel seda teha. ei maksa kohe kisama pista, kui üht või teist uudist ja fotot kohe peale võistluse lõppu ei ole - võib olla pole kaastööline üldse võistlusel käinud, võib-olla pole ta veel Saaremaalt või Varstust veel koju jõudnud. ja kui üks rally.ee eestvedajaist ise rahvarallidest osa võtab, siis on loomulik, et ta RR-ist teab/oskab rohkem kirjutada kui näiteks veobagidest.
rally.ee kontaktandmed on kõik siin lehel olemas, minu nimel klikkides satute ka otse minu e-mailile. kui kellelgi on uudist pakkuda, võtke julgelt ühendust. (seda on muide ka tehtud ja päris palju uudiseid on rally.ee-le sattunud just tänu vihjetele).
rohkem tolerantsust ja rahulikku meelt, sõbrad.

PriitV, 13.07.2004 16:28
Pagan, suure hurraa'ga sai asjad valetpidi pandud, Sry!, mudafännid:) TR1 ehk vana originaal, TR2 ehk vana standard ja TR3 ehk vana spetsiaal. Vat sedapidi siis.

Täiesti lambist ja suht meelevaldne arvustus eelmise nädalavahetuse võistlusautode maksumusest. Kuid iga klassi keskmine on suhteliselt tõepärane, sisaldades mitte ainult autot, vaid kogu selle tiimi eksistentsi kulusid.
29200 000 + 16350 000 + 10500 000 = 5,8+5.6+5,0 = 16.4 miljonit krooni. Reaalselt on see number suurem, sest sõidab "odavamates" klassides mitmeid uusi kalleid maastureid. Kui nii võtta, siis on see üks uus tipp-WRC(kunagi Fordi puhul räägiti miljonist eurost). Aga mitu superkrossi autot või E-rühma rallikat selle eest saab? Selle eest saab lausa 8 uut väga korralikku Euroopas ehitatud B2000 võistlusautot. Vanasti off-roadi polnud ja nii neid muude võistlusalade autosid tekkis ja oli. Aga eks ole ka raha ja autospordihuvilistega "mateeria jäävuse seadus". Seda on mingi hulk ja täna jaguneb ta tunduvalt rohkema hulga alade vahel. Lisaks siia siis dragracingu ja rahvaspordi rahad, mis on kindlasti umbes samas suurusjärgus. "Keskmine" rahvaralligi auto maksab 100 000 aga stardis on neid ju 130(ehk 13 miljonit) ja osad jäävad uksetaha.
Siis on veel mingi hulk neid, kes ainult sprinte sõidavad ehk veel miljon-kaks juurde.
Vähemalt 10 miljonit võib veel kiirendajate-kiiresti sõitjate arvele kanda, kui reaalsed igapäevaautod välja jätta a'la seesama Porsche.

Mis meil siis kokku tuleb: 16,4+13+2+10= 41,4 miljonit. Päris räige raha selles nn "rahvaspordis" ja seda vaid autode hinnas. Pane juurde kogu korralduskulude summa, muud kulud ja pealtvaatajate poolt tekitatav käive piletite ja söögi-joogi näol. See on ju kõik see raha, mis k

Margus, 13.07.2004 16:36
To kuju:
Kulla mees, tule kunagi ja vaata kuidas rahvaralli autod edasi käivad.
Antud kommentaarides näitad just sa ise võhiklikkust üles.
Võin sulle saladuskatte all öelda, et olen ise sõitnud rallikrossi, rahvasprinte ja -rahvarallisid. Seetõttu võin sulle vabalt väita, et rahvasportlaste autod nõuiavad tunduvalt rohkem aega ja vahendeid, kui rallikrossi autod.
Võta heaks, või pane pahaks, aga raamatutest teooriat ammutades jääd sa kahjuks tegelikust elust maha.

kuju, 13.07.2004 16:45
to Margus

võibolla ongi asi selles et ma raamatuid ei uuri ja teoorias nõrk olen, räägin seda mida näinud olen. Point on selles, et kui rahvaralli autod võidavad/on paremad nt E rühma autodest(ma ei mõtle Subaru, Mitsu) siis kas see on odav rahvasport?? Kui sa oled krossi sõitnud ja nt rahvarallit, siis peaksid ju hästi teadma kuhu raha panna ja mida eedasi teha? Kas tahad väita et nt rahvaralli pakub rallikrossist suuremat naudingut, kahtlen.

mihkel, 13.07.2004 16:48
ainult rahaga ei tee suurt midagi

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia