Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
03. oktoober 2005 2:32
Tagasi
Trüki lehekülg

Veokamehed sportisid Tapal kõrvuni mudas

Kommentaare lisatud: 155

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 |
 
mihkel, 26.10.2005 11:31
Õigust räägite. Lihtsalt kas se nii traagiline ongi kui kiirem mees tahapoole satub. Kõige kindlam on sõita ennast ajasõidus esimeseks ja edasi poolfinaal võita. poolfinaalis üks koht eespool olla tähendab finaalis 2 kohta paremat stardikohta. St. poolfinaalis tuleb ka ikka täiega anda. Kuidas veokatele teete mul teg. ükspuha (olen väikse bagi mees) kuid selline süsteem tegelikult suht huvitav.

aivar, 26.10.2005 11:30
me räägime vist natukene erinevatest asjadest. ehk siis mõistetega pole asjad korras. mõeldud on seda, et 1. ja 2. poolfinaali võitjate kontrollaegu (ehk neid, mis sõideti hommikul üksinda ajasõidus) võrreldakse finaali stardikohtade jagamisel. samuti võrreldakse II kohtade kontrollaegu omavahel, III kohtade aegu omavahel jne. poolfinaali aegadel pole mingit tähtsust, loeb koht. Mõte on selles, et kui näiteks esimeses poolfinaalis sõidavad ajasõidu 1. ja 3. mees omavahel kokku ja katkestavad ning võidu saab näiteks ajasõidu 5. mees, siis finaalis oleks esimese stardikoha valiku õigus teise poolfinaali võitjal, kes meie hüpoteetilises näites sai ajasõidus (hommikuses üksinda tehtud kontrollsõidus) 2. koha.
poolfinaalide I ja II kohtadega polegi tegelikult väga suurt muret, ebavõrdsus tekib poolfinaalides III koha saanud meeste vahel - esimese poolfinaali kolmas saab koha teatavasti teise stardiritta, teise poolfinaali kolmas aga kolmadasse. Kõpsi konkreetse näite puhul oli temal Tamsalus 6. kontrollaeg, Leimanisel 7. või koguni 9. Leimanis sõitis esimeses poolfinaalis, aga ees lagunes keegi ära ja ta oli kolmas. Vaatamata oma tegelikult kehvemale hommikusele kontrollajale oli tal Kõpsi ees finaalis valikuõigus - tema sai teise ritta, Kõps kolmandasse. Sellist olukorda püüamegi muuta ja teha täienduse, et poolfinaalides võrdse koha saavutanud meeste võrdluses võetakse arvesse hommikune kontrollaeg, mitte see, kummas poolfinaalis sa sõitsid. Ma loodan, et nüüd lõpuks sai arusaadav (ja et juhendisse läheb, kui muudatus heaks kinnitatakse, samuti arusaadavalt)

oll, 26.10.2005 11:06
krossis käib võitlus kohtadele mitte ajale ja kontrollsõidus on võimalik üksi sõita aga mees-mehe võistluses võivad olla tulemused hoopis teised. Kui hakata aegu poolfinaalis võrdlema võiks ju sattuda ka teise poolfinaali teine mees näiteks esimesse stardiritta finaalis,kuna tal oli esimese poolfinaali võitjast parem aeg!

aivar to mihkel, 26.10.2005 10:30
see täiendus, millest me siin räägime, muudab ajasõidu kaalukuse pigem suuremaks kui väiksemaks. praeguse olukorra (see on sama, mida sa ise tutvustasid ja mis ka lätis kasutusel on) miinuseks on asjaolu, et nõrgema kontrollajaga mehed võivad juhuste tahtel saada stardis paremaid positsioone. kui ajasõidu võitja juhtub poolfinaalis katkestama, saab selles poolfinaalis esikoha näiteks ajasõidu 3. mees. ning praeguste reeglite järgi on stardikoha valikuõigus temal, mitte 2 poolfinaali võitnud sõitjal, kes lõpetas ajasõidu 2. kohaga.

Kuits, 25.10.2005 21:24
Mihkel...see varjant mida Sa siin pakud ongi pregu ju kasutusel..?!
Aga Aivarile auto müügi kohta niipalju, et pregu on plaane mitmeid ja kõik edasine sõltubki sellest kas saan auto müüdud või rendile antud.

mihkel, 25.10.2005 20:42
päris võrdne ei ole võidusõit kunagi

mihkel, 25.10.2005 20:40
põhimõtteliselt sul õigus. Kuid reegel muudaks asja lihtsamaks ja ka põnevamaks. Lisaks on siis vaja juba ajasõidus täiega panna sest kõige kindlam moodus saada kiiremasse poolfinaali on ajasõit võita. (tegemist lihtsalt ühe ettepanekuga mis näit läti autokrossis toimib)

kõps, 25.10.2005 18:11
veel mihklile!alati ei pruugi ju esimene poolfinaal olla kiirem,rajal juhtub kõike. õige oleks nagu aivar pakkus- vörreldakse poolfinaalide esimesi omavahel,teisi omavahel jne!

kõps, 25.10.2005 18:07
to mihkel! loe veel kord nn "kõpsi tamsalu" juhtum läbi,sa vist ei saanud pointile pihta.toon näite:kui sa oleksid 2 poolfinaalis võitja näiteks 10 seki parema ajaga kui esimese poolfinaali võitja,siis miks peab 1 poolfinaali võitja olema stardikoha valikul eelistatud.kusjuures tavaliselt on 1 poolfinaali mehed niigi eelistatud,sest mida sõit edasi,seda hullemaks ja aeglasemaks rada läheb(eriti varstu).kas sulle ei tunduks ebaõiglane kui sul on aeg parem,aga pead startima rida tagapool? või oled alati nõus oma stardikoha vabatahtlikult konkurendile andma?

mihkel, 25.10.2005 17:36
Peale ajasõittu pole enam mingit ajavõrdlust vaja. Stardikohta saab enne valida alati kiirema poolfinaali vastav koht. St. esimeses poolfinaalis ajasõidu 1-3-5 jne. teine poolfinaal 2-4-6 jne. finaalis valib esimesena esimese pllofinaali esimene, järgmisena teise poolfinaali esimene, siis esimese poolfinaali teine jne.

oll, 25.10.2005 09:52
2-2-2 stardiga pikeneb stardirivi ainult ühe reaga ja krossis on ikka põhiline kohapeale sõit,sest aeg paneb paika ainult poolfinaali kohad.Ka jääb ruumi kõigil ridadel võrdselt,sest suuremjagu troppe algab teisest reast ja esimene rida pääsebki minema.

aivar, 25.10.2005 09:19
lugesin oma üle-eelmise postituse üle ja sain ise ka aru, et natukene segaselt väljenusin. ajavõrdluste juttu ma mõtlen.
idee on selles, et poolfinaalide kohad jäävad ikka olulisteks edasi. ajavõrdlust kasutatakse I ja II poolfinaali 1. kohtade vahel, 2. kohtade vahel, 3. kohtade vahel jne. oma poolfinaali võitja on kindlasti esireas, kuid kas 1. või 2. valikuga - see sõltub ajasõidu kontrollajast.

aivar, 25.10.2005 09:11
veel üks asi tuli meelde: kas mitte täiendada üldjuhendit klausliga, et radadel, kus kontrollaeg kipub tulema alla 1 minuti, sõidetaks finaali pikemalt kui 12 ringi. ma mõtlen eeskätt Tääksit ja ka Taalit, kui see etapp peaks veokate kalendrisse ilmuma. Taalis olid bagimeeste ringiajad eelmisel aastal alla 50 sekundi ja 12-ringilise finaaliga ei saanud mõni mees nahkagi soojaks. järsku oleks mõistlik lisada juhendisse punkt, et kui näiteks poolte (või kolmandiku või mis iganes) võistlejate kontrollaeg on alla 1 minuti, vältab finaalsõit 14 ringi?
ps: Kuits, mis värk see sinu auto müügiga on? ehitad uut või? räägi ausalt välja - muidu helistan ja panen su pärast jutu ja laulu sisse:))

aivar, 25.10.2005 08:54
stardikorra muutmine 2-2-2-2-2-2 või siis 3-2-3-2-2 ei taha hästi välja tulla. esimesel juhul tekiks 6 rida ja sellega oleks probleeme nii Varstus kui ka näiteks Tapal, kus viimane rida hakkaks selgelt allamäge startima. Lisaks läheb rivi liiga pikaks. 3-2-3 puhul, nagu Kuits märkis, tekib kindlasti Varstus jama. kuigi: ega keegi ei käsi ju kolmandal asetusel esiritta kohta valida, valigu siis teise rea koht, kui ta seda paremaks peab. aga Varstu stardisirge on niigi liiga lühike, tegelikult, kui väga täpselt jälgida, siis enamik mehi ei pea varstus sellest 30-meetri sirgelt sõitmise nõudest kinni. sel lihtsal põhjusel, et roheline 30 meetri lipp asub juba sisuliselt esimeses kurvis.
ma arvan, et stardikorralduse 2-3-2 jne muutmisel pole erilist mõtet, aga ajavõrdluse kasutamine käib küll asja ette. teoreetiliselt võib ju praegu tekkida olukord, kus esimeses pf-s laguneb näiteks kaks kiiremat meest ära ja esimese asetuse ning kohavaliku õiguse saab alles ajasõitude 5. või 7. mees, kes ajasõitude 2. ja teise poolfinaali sõitjale võis kaotada juba 5-6 sekundit. tagapool, eriti poolfinaalide 3. kohtade puhul läheb asi eriti ebavõrdseks, nagu Kõpsiga Tamsalus ka juhtus.

Kuits, 25.10.2005 08:25
...Stardijärjekord võiks olla ka 3-2-3-2, nagu seda kasutatakse igal pool sõiduautodel...samas nõuaks see mõne stardiala ümber tegemist, nagu nt Matsil, kui vasakust eest kõige vasakust äärest startida on juba teisest reast paremalt startijal tuntav eelis...aga kaaluda tasub kõiki varjante.

oll, 24.10.2005 19:25
üldjuhendis võiks hoopiski muuta stardi paigutust,praeguse 2-3-2-3-2 asemel 2-2-2-2, siis ei teki aegadega probleeme ja kõrvuti stardivad esimese ja teise poolfinaali esikoht,teisest reast teised kohad jne.

kõps, 24.10.2005 18:31
kommentaariks nn "kõpsi tamsalu" juhtumile,et kõik aru saaks kus point. mul oli nii ajasõit kui ka oma poolfinaali sõidu aeg parem leimanisest.mõlemad olime omas poolfinaalis kolmandad,aga stardijärjekorra valikul oli leimanis eelistatud kuna startis 1.poolfinaalis,mis pidi olema eelistatud grupp. praktikas tähendas see seda,et leimanis startis finaalis teisest reast,mina kolmandast. to taavi:ära loodagi,et ma nii lihtsalt hooaja vahele jätan!

aivar, 24.10.2005 12:09
üleskutse, et pange nn valupunktid kirja ja andke komitee-meestele teada, on igati mõistlik.
pakkusin Luhtheinale kaalumiseks veel etappide N-1 süsteemi. nimelt on paljud mehed avaldanud arvamust, et see asi tuleks ära lõpetada ja kõik sõidud peaksid arvesse minema. avaldage arvamust - soovitavalt ära tuntavate nimedega.
samuti palusin arutada bagi-teemat. sedasama suvi läbi väldanud vaidlust, et millal ja kuidas klassid kokku panna ja millal mitte. et peaks asjad konkreetselt üldjuhendisse kirjutama, muidu iga peakohtunik teeb nagu heaks arvab. pakkusin omalt poolt välja mitu võimalikku varianti. üks neist oleks selline, et kui klassid lähevadki kokku, siis starditakse lainetena: 53 vennad ees, 51 10-15 sekundit hiljem. ja et finaal sõidetagu igal juhul eraldi, olgu siis ühes klassis kasvõi 2 autot ainult. kui bagimehed teema vastu rohkem huvi tunnevad, siis kontakteergugu Luhtheinagu või minu pärast kirjutagu ka minu mailile aivar@kuulutaja.ee

aivar, 24.10.2005 12:01
rehvilugu on mullegi üllatuseks. ega neid tehnilisi kogu aeg ju ei loe ja kui loedki, siis ei hakka kõik pisiasjad alati silma. igatahes paar aastat tagasi oli kirjas selline lause: "Libisemisvastaste vahendite kasutamine keelatud" või midagi sellist. see lause pidi siis lisaks naastude keelamisele välistama ka ketid. aga kuna rallimeeste soovil läksid nende jaoks rehvid vabaks, siis ilmselt ümberkirjutamiste järel jäid tehnilistesse mitmeti mõistetavused sisse. igatahes võib praegusest sõnastusest tõepoolest nii lubamise kui ka keelamise välja lugeda. loodetavasti parandatakse tekst üheti mõistetavaks ning selle, et naastud on veokakrossis keelatud, loeb sealt edaspidi selgelt välja. aitäh igatahes teema tõstatamise eest - üks vaidlusküsimus talvel vähem.
tegin Luhtheinale mõned kirjalikud ettepanekud neil teemadel, millest Tapal rääkisime ja ta lubas need arvesse võtta ning uute üldjuhendisse vastavad parandused teha.
lühidalt: 1) kui etapil osaleb klassis üks võistleja, siis ta punkte ei saa ehk see etapp ei lähe arvesse. 2) poolfinaalis mittestartinud võistleja saab viimase koha punktid + 5 nn karistuspunkti 3) üks võistleja võib ühel etapil osaleda mitmes võistlusklassis, tasudes iga eest eraldi osavõturaha 4) nn Kõpsi Tamsalu juhtum - edaspidi läheb finaali stardikohtade valimisel arvesse kontrollsõidu aeg. st, et mitte I poolfinaali võitja ei saa kohe valikuõigust, vaid I ja II pf võitjate kontrollaegu võrreldakse ning parima aja omanik valib.

Taavi, 23.10.2005 23:22
Kõps mis seletad sa pidid ju hooaja vahele jätma::D:D:D:D:D
et sul niikunii savi:Paga jh see tuleb ära muuta tõesti naastrehv pole lubatud vähemalt talvel mitte!aga oli kindlalt see juhendis see punkt,sest hooaja algul Kuits tutvustas mulle reegleid ja ise lugesin ja õppisin sealt neid...nii et ei tea.Aga äkki paneb Aivar paar tarka lauset vahepeal?
Teeme jh juhendi selgeks ära,pärast mega jama koos...

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 |
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia