olen huvitaud siis osalema kas siis rahvarallidega vms :) olen ise 17a. kohe hakkan lube tegema.. j aoleks tõsine huvi alustada autospordiga... et milline oleks nagu kõige parem variant.. ja mis oleks umbes kulutused ? rahvaspordi nõuded on mul enam vähem peas :P
Autovaliku osas on nii, et sõida saab iga autoga. Kui aga raha vähevõitu, tuleks valida auto, mida odav osta, mille jupid on odavad, mis kestab hästi ja millele on ja tuuning/performance osasid vabalt saada.
Golf II on hea näide sellisest autost. Tegemist on väga populaarse autoga, mida on maailmas ringi veeremas miljoneid. Seetõttu on ka tema varuosad väga odavad ja alati saadaval. Samuti on Golfe kasutatud väga palju erinevates mootorispordi sarjades, milles tulenevalt on saada ka väga palju erinevaid performance detaile. Just seetõttu, et kõiki neid juppe saab toota väga suurtes kogustes, on nende hinnad väga odavad.
Väga populaarsed on rahvaspordis ka Honda Civicu erinevad mudelid. Miks? Põhiliselt mootorite pärast ilmselt. Nimelt on Civicute peal suhteliselt võimsad mootorid, samal ajal on auto ise suht kerge ja räägitakse, et ka vastupidav. Hondade osas rohkem eriti sõna võtta ei tahaks, sest sellisel juhul oleks enamus kuuldud juttude edasirääkimine ja oletamine. Parem las räägib mõni hondameees ise oma kogemustest.
Hondadest veel nii palju, et kui õnnestub kätte saada mõni 1.6 vtec mootoriga isend, siis kilovatte peaks seal olema 118, kui ma ei eksi. 1.6 vtec mootoriga honda on ilmselt kõige võimsam saadaolev auto, millega rahvaspordi väikses klassis osaleda saab. Selliseid on aga suht vähe liikumas, hinnad pole just eriti odavad. Mis siis saab, kui selline mootor remonti vajab, ei taha eriti oletada, kuid vaevalt see eriti odav on.
Mistsubishi Colte näeb ka päris palju rahvaspordis, järelikult saab sellega sõita küll ja hooldus ilmselt väga kallis pole, vastasel juhul ei oleks neid stardis nii palju.
Aga parema meelega laseks siin sõna võtta nendel, kell
tänud :) sellest oli palju abi :) aga mis te arvate ntx mitsu coldist ?? selle hind jääks ka umbes 5k piiresse.. olen testi sõitu teinud ja meeldib väga selle jäikus ja pidamine on hea. ja golf II mul õue peal vedeleb :P aga pole päris minu :D aga annaks sebida :)
...seda koos auto ostu, transpordi ja ööbimiskulude, osavõtu tasude ja kõige muuga. Rehvideks olid mingid suvalised odavad autoga kaasa saadud rehvid. Ja mina olin tulemusega väga rahul. Iga järgmine ralli on aga auto ja juppide võrra odavam, makstes ainult ööbimise(vajadusel), osavõtu ja transpordi, peaks kulud jääma tänase seisuga kuhugi 2-3 tuhande kanti rahvaralli kohta, kui sa just esikohta püüdma ei lähe.
Tulemus: üldarvestuses 29/70, oma klass 7/17
Kui ma oleks ostnud auto mis maksab üle 20k, ostnud mitu jooksu rehve/velgi veel 20k eest, ja igast muud pudi-padi, siis saaksin eelarve, mis on 4-5x suurem. Kas sellest ka minu koht oluliselt paraneks? Võimalik, et veidi tõesti. Kas ma oleks valmis ka nii palju rohkem kulutama? Kindlasti mitte.
Kui eesmärgiks on rallispordiga algust teha ja sellega ka edaspidi tegeleda ning rahvaralli on vaid hüppelauaks, siis jah, tasub osta veidi parem auto, mille saaks hiljem ümber ehitada sportralli jaoks.
Kui aga eesmärgiks on lihtsalt meelt lahutada ja võtta rahvasporti vaid lõbusa ajaviitena, siis ei ole mõtet kõige kallimat ja kiiremat lahendust taga ajada.
Auto tuleb ka valida selline, mida hooldada jõuab. Igasugused eksootikad võiks välja jätta, kui just rahakott puuga seljas pole.
Golf 2 on auto osas hea valik. Väga lihtne ja lollikindel. Kui valida 1.8(või 1.6 kui väiksesse klassi on soov minna) 8v pritsega mootor, siis peaks hoolduskulud olema suht miinimumi lähedal.
Aga miks kohe maksimumi peale minna ja kulutada 50+ tuhat? Maitse saab suhu ka palju odavamalt. Ning ka tulemuse saab kirja suht odavalt. Hiljem saab vaikselt asja edasi arendada.
Näitena toon Saaremaa Rahvaralli 2008 eelarve:
Auto (VW Golf 2 GT 91a) - 4000 krooni Ei olnud ideaalses korras auto, kuid sõitev. Ülevaatus-kindlustus olid olemas. Kaks jooksu rehve anti kah kaasa. Suht ok diil. Otsisin pigem lihtsalt asendusautot, kuid antud auto sobis hästi ka rahvaspordiks.
Vahetasin ära hunniku juppe, sealhulgas: Radiaator, veepump, õli, filtrid, plokikaane tihend (igaks juhuks), piduriklotsid, tagumised supportid, küünlad, jagaja kaas, rootor ja veel nipet-näpet väiksemaid asju. Töö sai kõik ise tehtud, ei midaig keerulist. Jupid väga odavad. Sai ka ostetud kindluse mõttes uued õõtshoovad, roolivardad, sharniirid, rattalaagrid, kuid siiani pole neid veel vahetanud, ootavad oma järge. Kõik kokku: ~4000 krooni.
Rahvaralli osavõtutasu: 1000 krooni
Sõit saaremaale ja tagasi, kütus: kes seda nüüd mäletab... praam ja bens kokku võis kuhugi 1000 lähedale tulla.
Ööbimine kahele: ~500
Söök/jook/muud kulud: kuni 500
Rehvid: 0 krooni, olid autoga kaasas, mingid Nankangi super hüper talverehvid 175/70 R13 :D Pidamine nendega suht kehv.
Täitsa nullist alustades lisandub veel: Võistlejakaart: viimati oli 650 krooni, kehtib ühe aasta (aasta, nagu 2009, mitte 365 päeva ostuhetkest) Kiiver: 600-1000 krooni eest on erinevaid kiivreid müügil küll, mis rahvaralli nõuetele vastavad. Tulekustuti/esmaabi karp/ohukolmnurk: ~500, saab igast autopoest ja supermarketist.
Võttes asja kokku, läks Saaremaa Rahvaralli mulle maksma umbes 10 000 krooni, seda koo
Eelarve tuleks ushteliselt mahukas kui ei ole olemas veel ei autot ega varustust. Odavaim konkurentsivõimeline auto peaks olema VW Golf II GTI mille normaalse isendi peaks leidma kuskil 20k eest. Sinna juurde veel auto hooldus korralik ja vajadusel mõningad paremad detailid nagu piduriklotsid näiteks ja paremal juhul vedrustus. Siis veel auto turvavarustus ehk siis tulekustuti ( 500-800kr koos lisa metallkinnitustega kui ma õigesti mäletan.), esmaabikarp, ohukolmnurk. Siis kindlasti kiiver, Sparco Club on soodsaim variant u. 1500kr-se väljaminekuga. Ja no pisividinaid kindlasti veel, oleneb kui säästuprogrammi peal oled. Siis on osalustasud mis on suhteliselt suured, vastavalt võistlusest ning sinna lisandub hulganisti kütust kuna rallil seda ikka kulub usinasti. Rehvid ja veljed on muidugi üks suurim väljamineku allikaid, Ise hakkasime tegelema aasta tagasi ja praegu on garaazis 17 jooksu rehve ja 9 jooksu velgi (no meil muidugi on 2 autot ning palju ämbrisse astumisi rehvidega, ning trenni jaoks peavad ju olema teised rehvid :p ). Üldjuhul peaks hakkama saama paari jooksuga, soovitavalt erinevatel velgedel. Rehvid peavad muidugi olema suhteliselt viimasel tasemel, et ei jääks endale võimalust süüdistada rehve kui tulemust ei tule :P Aga no siit on veel palju asju puudu ja see on puhtalt minu arvamuse kohane.