Kliki siia Kliki siia
Missugusele rallisarjale pöörad enim tähelepanu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
RexBo.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
rallikross 2012
Autor: meiz 12.01.2012 14:56
kas see aasta rallikross ka toimub? ei ole juhendit ega tehnilisi.
eelmine aasta vist tehti kõva pauk ära ja nüüd toss välja. liigutage end seal EAL-is krt võtaks.

osa 2.
Autor: PriitV 02.02.2012 17:45
Kui kogu probleem seisneb kellegi müüdavate rehvide eelistamises ja keegi tunenb enanst rahaliselt ülelastuna, siis mina olen ka monorehvi pooldaja autospordis. Leppige kokku mitme aasta peale ette, mis hooajal mis klass sõidab ühe tootja toodanguga, teine klas steis eomaga eeldusel, et osalejate arv klassides on sarnane; siis ka erinevate radade kasutamine, kui on vähegi võimalik siis kõigi kolme "erineva" ala koos võistlemine ühel päeval ja kurat milles probleem?
Ja tõesti, siis peab olema sõltumatu kohtunike komisjon, mis minu arust peaks EALis koosema kõigi erinevate alaliitude esindajatest, kes siis sõltumatult otsustavad, ka skeegi sõitis kellegile meelega sisse või ei. Saab sellest aru nii autoralli, ringrajaspordi, 4X4, kiirenduse, rahvaspordi kui kardi paberitega kohtunik.

Uraalikale
Autor: PriitV 02.02.2012 17:39
Seda kõike ma tean. Eriste tegi asja ära, nii lihtne see oligi. Ja on elujõuline. Aga-aga: selge on ka see, et kes tahab oma alaga profesionaalsemaks minna ja natukenegi ka rahvusvaheliselt tegutseda, peab superkrossi asemel rallikrossiga tegelema.
Seega võib praegu väita nii, et külakross on entry level, superkross oskuste omandamise koht ja rallikross siis see profesionaalne tase. Sama nagu rallis: küla"ralli", rahvaralli, autoralli.
Põhimõtteliselt peaks kõiki osapooli huvitama ni tipptaseme jätkusuutlikus kui sealne osalejaskonna rohkus aga ka teistpidi püramiidi kõige alumine ots. Alus on ju olemas: sadakond tõsisemat sõiduhuvilist. On olema ska rajad, korraldajad, isegi mingid hilinevad reeglid (mis tundub on EALi mõnede alakomiteede tüüphäda), pealtnäha absoluutselt adekvaatse diniemsed - aga näed, asi on kuidagitpidi pees.

To: PriitV
Autor: uraalikas 02.02.2012 13:28
Suures õhina tõttu ei paista loetu sisu alati olla arusaadav. Seetõttu kirjutan lihtlausetega uuesti:
Eriste LÕI omale kuuluva Superkrossi erasarja ISE 1994.aastal.
EAL juhatus ERASTAS Reinsalule Rallikrossi sarja koos komiteega 2011-2012.
Ja edusoovid värskele sarjaomanikule on siirad.

osa 2
Autor: PriitV 02.02.2012 12:16
Seega tuleb kogu krossihuviliste kaadril esiteks peegliss evaadata, siis kuivi arve uurida ja kambakesti maas istudes läbi mõelda, kuidas edasi? Täietsi arusaadavalt on kõigil tohutud majanduslikud huvid aga see peakski tähendama, et ärimehed suudavad omavahel pudrupoti ära jagada. Kui oled ärimees, pead olema Eesti konnatiigis piisavalt "amööbne" ja suutma ka teistele midagi jätta.

Vanatehnika"rallidega" oleme käinud suvel ja talvel kokku läbi KÕIK mandri-Eesti statsionaarsed krossirajatised v.a. Matsi rada ja Kehala. Ja eranditult KÕIK valdajad-omanikud-juhid-fännid on viimasepeal tegelased! Per inimene võiks ju kamba peale kokku väga tegija ala kokku tulla. Sõitjad on, rajad on, tahet paistab ka olevat (et ka Kulbilohu sai jälle heaks) - milles küsimus???

rallikross.ee lehelt
Autor: PriitV 02.02.2012 12:07
Ei saaks öelda, et mulle rallikross või üldse kross kui selline ei meeldiks. Vaatan igal võimalusel motorsi pealt aga... Kui Eesti MV lõplikus punktitabelis on 43 nime, nendest 5 on lapsed, 6 mitte-eestlased ja 21 nime sellised, keda võib lugeda "episoodilisteks" osalejateks, siis on tegu "marginaalse" autospordi alaga osaleja arvu kohalt.
OK, Div.1 on selge, see on puhas suund rahvusvahelisusele nagu autorallis N ja 1A ka rahvusvaheline.
Aga siis on miskises kommentaaris õelalt märgitud Eriste "erastatud" superkoross, kus on teist samapalju ja rohkemgi osalejaid, äkki oli 2011 erinevate klasside peale kokku 62? Kuid tegu on ikkagi täpselt sama alaga! Rääkige mis tahes, kross on kross, vääna neid reegleid kuidas tahes.
See teeb Eesti peale kokku sadakond autodega krossi kui distsipliini huvilist sõitjat kokku, osad on küll jah kattuvad nimed. Lisandub veel külakrosside kaader. See on nüüd see NUMBER, mille pealt uuesti alustada!

Autor: iff 02.02.2012 10:26
Rehvide kohta arvan, et jah, tegu on odava rehviga. Kuid rääkides sellest, kuidas meil peab FIA olema ja määrates siis monorehviks mitte-homologeeritud rehvi, siis levitame me ebatõdesid ja paneme võistleja olukorda, et väljapoole minnes peab ta ikkagi teised rehvid ostma. Aga need jälle käituvad teisiti, ning see tähendab, et võistleja seab ennast halvemasse positsiooni. DIV1A võib vabalt olla monorehviga, ei vaidle.
Praegu on üritatud olukorda välja mängida sellele, et kui mitte Maxxsport, siis Avon. Kui nii küsida, siis on loomulik, mida tahab tundlikuma rahakotiga võistleja. Aga võiks olla nii, et kes tahab odavat, võtab selle, kes paremat ja võimalused, võtab midagi muud. On ka Toyod ja Yokohamad ning veel hulk teisi, mis on hinnaklassilt küll grammike kallimad, kuid samas paremate omadustega.
Aga see on jälle minu arvamus, kui teised arvavad, et see on hea ja kõiki arendav, siis olgu nii. Kuid oma arvamuse võin ja julgen ma ikkagi alati välja öelda. Ja oma nime alt.

Ivo Uutar

kodanik Uutari mõttemaailm
Autor: iff 02.02.2012 10:12
Mis aga puutub minu müstilisse mõttemaailma, siis jah. Ma võitlesin tookord Standardi püsimajäämise eest. Ja ma olen senimaani seisukohal, et selline rahvuslik odav klass oleks vajalik. Vaadates möödunud hooaja DIV1A sõite ja teades muudatusi võistlejate tehnikas, siis käärid esimeste ja tagumiste vahel lähevad veelgi suuremaks. Ja mingil hetkel need tagumised kaovad. Sest kaob motivatsioon ja puuduvad võimalused. Ja tahtmata kellegile liiga teha, siis mitmel võistlejal oleks parem/targem sellises odavamas klassis osaleda. Ja Standard oli üpris tasavägine ja vaatemänguline võrreldes mõne muu klassiga.
Aga tol ajal toimus koosolek, kus hääletati Standardi üle. Jäi peale teine arvamus. Kui enamus nii arvab, siis olgu nii. Tuleb leppida tõsiasjaga, et maailmas on ka teisi arvamusi.
Mitte hakata komiteed selja taga laiali saatma.

rehvid
Autor: m6mm 02.02.2012 10:04
Pole nendel rehvidel häda midagi! Hinna ja kvaliteedi suhe on VÄGA hea. Miks just need rehvid, seda teab komitee, tõenäoliselt ei saanud sellise raha eest sellist kogust teistelt toetajatelt?! Vastupidamise poolest on tegemist tõeliselt pommikindla rehviga. Mina tulin tühja rehviga rajalt tagasi kolmel korral, kõikidel kordadel võtsin ise riski madala rehvirõhuga. Boksis puhusin kivid serva vahelt välja ja läks sama rehv uuesti sõitu. Terve hooaja peale kulus 6 rehvi ja kui üks rehv poleks avari tagajärjel katki läinud oleks tõenäoliselt 4 rehviga hakkama saanud. Mis puudutab sõidu omadusi, siis eelmisel aastal võideti just nende samade rehvidega mitmeid poodiumi kohti rahvarallidel, kus konkurentidel oli kasutada korralikud võistlusrehvid!

Tervitades
Imre Karu

to kaaliants jätkub.
Autor: iff 02.02.2012 09:51
Oletame, et sul Kaaliants (või noh, sinuga seotud piloodil) tekib ühel võistlusel situatsioon ühe teatud sinist värvi tiimi sportlasega. Ja sa oled üdini kindel, et sul oli õigus. Aga õigus antakse teisele poolele (Mis iganes põhjusel: kohtunikud eksivad, või neid mõjutatakse (ka seda juhtus eelmisel hooajal, olin ise kõrval) ja sa ei lepi sellega, siis kuhu sa pöördud? Komiteesse, kus on samad inimesed? Või lepid sellega? Ma lihtsalt proovin selle lihtsa näitega selgitada, miks on vajalik võimude lahusus. Sest mitte üks võim ei takista nüüd edaspidi kinnitamast ühtegi ükskõik, kui absurdset otsust, mis tuleb korraldajate poolelt. On see rehvi hind või ostmisviis. On need reeglid autode vanuse kohta või mis iganes. Kasvõi võidusõitmiseeskirjade muutmise kohta.

to kaaliants
Autor: iff 02.02.2012 09:40
Sa räägid õiget juttu, aga me räägime erinevatest asjadest.
Meistrisari oli tõesti ok ja seda andsime selles kirjas ka mõista. Nii et see jutt, milles sa räägid meistrisarja toimimises, on kõik kahel käel nõus.
Probleem on aga mujal. Mingi spordiala alakomitee ei peaks võrduma MV korraldajana. Selle jaoks võiks olla oma organisatsioon, kes teeb ja korraldab ja kui võimalik, teenib ka kasumit. Alakomitee ülesanded on tegeleda muuga. Näiteks on meil olemas ka Superkross, rahvakrossid, jäärajad. Alakomitee ülesanne peaks olema jälgida, et kõik, mis nendes sarjades toimub on reeglitepärane, turvaline. Samuti on komitee ülesanne anda nõu sportlastele, korraldajatele. Esindada ja aidata neid vajadusel alaliidus. Samuti kui kusagil tekivad protestid, mis mõjutavad tulemusi, siis alakomitee ülesanne on need lahendada. Kui komitee on aga ka konkreetsete võistluste korraldaja, siis ei suuda ta neid ülesandeid täita tahate.... (jätkub)

onuarno
Autor: onuarno 02.02.2012 00:39
niipalju kui mina tean on see rehv mida tahetakse kasutada homologeerimatta, seega ei peaks sellega võistlustel sõita saama !?
ja see rehv on ju kehvem kui korralik slikk just vastupidamiselt ja sõiduomadustelt . oli ju eelmine aasta näha kui palju tuldi rajalt maha tühjade rehvidega , ja mis kuradi kasu ma saan kui ostan kindlat rehvi ja korraldaja käest? tegemist EI OLE ju erasarjaga vaid riigimeistrivõistlustega!
ok superkross on erasari ja seal on kindel rehv täitsa nõus .
või keegi hea inimene seletaks ära miks just see rehv ja miks sellise hinnaga ?

...
Autor: kaaliants 01.02.2012 21:55
Aga milles on nn endiste komitee liikmete tegelik probleem? Kas siin pole mitte mängus (nagu Reinsalu puhul süüdistuseks toodud) isiklikud huvid- rahaline kahju missugune, kui veel kaks klassi odavale rehvile üle lähevad ning oma raha Kutsari juurde ei vii?
Kodanik Uutari mõttemaailm tundub samuti müstiline- kord võitleb nn odava standardklassi ellujäämise nimel, aasta hiljem tahab aga rehve vabaks teha, mis tähendaks seda, et kõrgete kohtade eest võitlemine muutuks võistleja rahakotile 3 korda kurnavamaks.

kas te üle ei pinguta?
Autor: kaaliants 01.02.2012 21:50
Rallikross hingitses Eestis juba mitu viimast aastat. Asi polnud eelmise komitee esimehe ebakompetentsuses, vaid selles, et igal inimesel on päevas 24 tundi. Kui tegeleda asjaga põhitöö kõrvalt, nõuab see suurt pingutust ja seega on loogiline, et mõni asi jääb kahe silma vahele. Alates 2011. aastast tegeleb alaga aga inimene, kelle jaoks on see põhitöö. Rääkige te mis te räägite, fakt on aga see, et 2011. aastal oli üle pika aja hooaeg, kui valdav enamus hea sarja korraldamiseks vajaminevatest faktoritest olid olemas ning sari reaalselt toimis. Lisaks oli ka võistlejaid välisriikidest, kes kindlasti piiri taha hea sõna viivad.

Õnnesoovid
Autor: uraalikas 01.02.2012 21:00
Lisaks Eiki Eriste poolt 1994. aastal ellu kutsutud ja tema omanduses olevale Superkrossi KV sarjale on nüüd äsjase eduka erastamisprotsessi tagajärjel Eestis ka teine krossi valdkonda kuuluv erasari - Rallikrossi Eesti MV. Õnnitlused ja edusoovid sarja suuromanikule Valdur Reinsalule ja ka kõigile Rallikrossi komitee liikmetest väikeaktsionäridele ning palgatöötajatele!

kiibitseja
Autor: onuarno 01.02.2012 19:45
Õigel teel ! Selline vaikimine ja mahasalgamine ja nurgataga sosistamine tuleb jätta ! Tuleb ütelda kui vaja ja nii et kuulda on , ega muidu asjad ei muutu . Kahjuks on eesti liiga väike ja kõik tunnevad või on seotud kõigiga ja ei saa oma arvamust avaldada

Autor: nisuunn 01.02.2012 12:17
Mitmed võistlejad plaanivad protestiks kogu olukorra protestiks võtta litsents mujalt. Lätist või Venemaalt nagu Koitla. paljud sportlased lihtsalt hoiavad suu kinni.
Reedel on valimised auospordiliidus ning kõik on ringkaitsesse asunud.
Endal jääb rallikross sel aastal sõitmata. Superkross on teinud õigeid samme ja pakub erinevaid radasid sel aastal lähen pigem sinna. Odavam ka tunduvalt see.

Aga nagu öeldakse: pikk jutt on halb jutt. Laadisin selle dokumendi ülesse kes tahab see näeb sellelt aadressilt:
http://www.upload.ee/files/2036003/avalik_poordumine.pdf.html

Autor: nisuunn 01.02.2012 12:12
Asjast huvitatuile. Minuni jõudis üks dokument mis oli endiste liikmete poolt EAL-i juhatusele saadetud. Selle edastas üks juhatuse liige kes soovis ise anonüümseks jääda aga arvas et võib-olla oleks siiski õige seda avalikusega jagada.
Tundub et EAL mahitusel sõidab üks seltskond kõigest ja kõigist tuimalt üle. Jääb mulje et peasekretäril on omad huvid teemas. Lubatud ehk tallegi midagi. Ka see on avalik saladus et kust tulid Piiroja ja Kulbilohu asfalteerimise rahad. Komitee rahaasjad on nii sassis kui saab ja kõik käib läbi mitme organisatsiooni. Sponsorite rahad pannakse enamus kõrvale. Naeruväärne lugu on see kuidas Reinsalu bussile osteti monorehvist laekuvatest rahadest uued rehvid.
Muidugi on nii et kui raha võim räägib siis kaob terve mõistus seega ei arva keegi et sellest midagi muutub. Suht haige olukord on tekkinud.
Paljud sõitjad ja klubid on ka tigedad aga midagi teha nad ei saa. Keegi nagunii ei kuula, aga sõita tahaks. Ei julge ka midagi öelda kuna kohe tehakse ära..

tase
Autor: iff 30.01.2012 10:34
Tuleb nii välja tõesti. :)
Sain isegi just autospordi liidu lehelt sellisest asjade käigust teada. Keegi asjaomastest pole vaevunud midagigi mainima.
Ju siis king hakkas pigistama ja tehti seljatagant ära. :P

Parimat,
Ivo Uutar

PS. Kuna uus komitee koosseis on ilmselgelt ainult MV sarja korraldamise orientatsiooniga ja kusagilt ei loe välja, kes tegelema hakkab alamsarjade ja kasvõi jääradade teemadega, siis soovitan nende küsimuste puhul otse EAL-i sekretariaati pöörduda: eal@sport.ee . Mina hetkel ei ole vist enam pädev vastama ja ei oska ka. Minule juba saadetud materjalid ja juhendid edastan loomulikult EAL-i.

???
Autor: 333 27.01.2012 21:08
EAL juhatus kinnitas muudatused rallikrossi komitee koosseisus.
Komitee jätkab viieliikmelisena.
Komitee esimees on jätkuvalt Madis Uibo. Sõitjate ja radade eest seisab Mati Kask. Urmas Posti vastutusala on tehnilised tingimused. Klubide esindaja on Jaanus Ligur ning noortetööga tegeleb Johannes Sikk.
Allikas: http://www.autosport.ee

ja nüüd lõpp.
Autor: ir67 26.01.2012 21:45
5. Toimus komitee hetkeolukorra arutamine. Antud küsimuse arutelust taandas endast Urmas Posti. Ülejäänud komitee liikmed väljendasid rahulolematust komitee esimehe käitumise ja tegevusetuse üle. Otsustati teha avalik pöördumine EAL-i presidendile, juhatusele ja sekretariaadile.
Protokollija,
Ivo Uutar

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
06.05.2021
Ott Tänak jätkab Hyundai ridades ka tuleval aastal
Artikli juurde
06.05.2021
Valitsus toetas Estonia ralli läbiviimiseks erisuse tegemist
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
23.04.2021
Horvaatia ralli 2021 (0)
24.02.2021
Pandivere rahvaralli 20.02.21 (0)
15.02.2021
Otepää Talveralli 13.02.21 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
11.04.2021 11:32
Tarvastu Karikas 2021 2. etapp (0)
21.02.2021 16:25
Pandivere Rahvaralli 2021 (2)
14.02.2021 21:03
Otepää Talveralli 2021 (3)
08.02.2021 10:20
Jäärajasõidu KV 1. etapp, 7.02.2021 (0)
08.02.2021 10:20
A1M Otepää 1+1 rahvasprint, 6.02.2021 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia