Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvaspordi rehvipiirangust
Autor: Kaido43 16.09.2015 08:07
Iseenesest ju õige otsus lõpuks ära keelata Competition Only rehvid rahvaspordis, aga sõnastus otsuses jätab tugevasti soovida, mis omakorda annab jälle miljon tõlgendamisvõimalust ja kus jumala asemikuks saab tehnilise komisjoni liige:". Rehvid, millel on E- ja/voi DOT- markeering, kuid mis mustrijooniselt ja/voi konstruktsioonilt (sh kummisegu) on kruusarehvid voi voidusoidurehvid, on keelatud (nt Toyo Proxes R888 ja RA1; Michelin Pilot Sport Cup; Hankook Ventus RS3 ja RSS; Avon ZZR jmt)
http://autosport.ee/sites/default/files/EAL_Rahvasport_rehvid.pdf
Huvitav, et sama teemat on arutatud 2013 ja siis jõuti järeldusele et "Rehvipiirangut mitte rakendada tulenevalt pädeva kontrollimissüsteemi puudumisest." Totaalse muutumise eri on nüüd läbi tehtud lõpuks.
Kas erinevad teh.komisjoni liikmed saavad eraldi ühise koolituse, milline muster meeldib neile ja milline mitte? :)

Tehnilised tingimused
Autor: Aimar2 13.10.2015 16:10
on kehtestatud võistlusklassi ühtlustamiseks. Kellele ei meeldi, ärgu sõitku. Tehnikaspordis on tulemus otseselt seotud investeeritud raha summast. Hästi vedrustaud korraliku rehviga on võimalik imesid teha. Selleks pole vaja 4 veolist autot. Lisaks on vaja trenni teha!Vaadake Saaremaa ralli üldseisu peale 4 katset.

meizi jutu peale 2
Autor: RaoulR 03.10.2015 09:00
Olen täiesti nõus, et tänavarehviga saab ka sõita. Võitsin ju mina Vasalemma sprindi suvel Hankook tänavarehviga. Simunas sain 2010 a suvel kohe 3. aja M+S talverehviga, kaotades Supsile vaid sekundi. Aga siiski- puhtalt fiilingu pärast on palju mõnusam, kui all on Misu kruusakas või Avoni slikk. Pruugitud sportrehvid ei maksa nii palju, aga fiiling nendega sõites on suurem. See ongi vahe. Isegi, kui ma ässadele nendega rohkem kaotan.

meizi jutu peale
Autor: indrek56 30.09.2015 22:53
aamen :)

..
Autor: meiz 30.09.2015 21:37
Inimesed juba on kord sellised, et keegi pole millegagi rahul. Kui on ebavõrdsus, siis on häda. Kui üritatakse asju ühtlasemaks ajada, jälle jama.
Olles kunagi selle otsuse tegija olnud, kus piikidele piirangud pandi, siis oli seda nuttu ja kurbust ka palju. Kohe pidi autosport välja surema ja kõik loobuma. Siin me nüüd siis oleme... Valikute küsimus. Kas liigud edasi ja saad rohkem võimalusi või lepid vähemaga, kui võimalusi/soovi pole.
Tegelikult oli juba siis põhimõtteline EAL-i soov olemas, et kõik"competition", "race" jms teemalised asjad ei ole rahvaspordi teema. Miks ülejäänud nende otsustega on venitanud, on iseteema. Minu hinnangul põhjendamatult.
Kusjuures ma saan aru täiesti selle piirangu vastastest. Kuid samas, mehed, sõita saab praktiliselt kõigega. Kui kõik sarnastel tingimustel võistlevad, siis ei ole mingit vahet. Kiired ja targad sõitjad on alati kiired, ning tulevad lõpuni. Hoolimata sellest, mis rehv all on.

reeglid
Autor: indrek56 30.09.2015 08:29
Küsiks niimoodi retooriliselt, et milleks üldse üle reguleerida valdkonda, mis on juba reguleeritud? ST et miks ei võiks see rahvasprindi/ralli tehnonõuded piirdudagi sellega, mis seaduses/ülevaatusel nõutud või keelatud? Milline tehnoülevaatusel lubatud asi on rahvaspordiks ohtlik või halb (näiteks istmete teema)? Milline ülevaatusel kehtiv piirang on see mis kohe kuidagi rahvaspordi tasemel võistelda ei võimalda (rehv ei ole teema)? Küsin mitte provotseerimiseks, vaid aru saamiseks. Olen tasemelt selline kes ei anna isegi algaja mõõtu välja.

rehvipiirang
Autor: martin1 29.09.2015 00:35
Ühele ei meeldi siin autod, millega rahvarallit sõidetakse. Teisele ei meeldi rehvid, millega rahvarallit sõidetakse. Kolmandale ei meeldi korraldajad, kes seda asja hetkel veavad ja kes midagi teede hooldusest ei tea. Kuid ometi asi toimib, võistlejaid on palju, köik teed on korrastatud ning sõitjad ja kaasaelajad on rahul. Kas mõned kaasvõi(s)tlejad koos EALiga püüavad rahvarallile luua justkui uut ja pehmemat imagot? See tõotab minna igavaks nagu kombinatsioon sõnadest "hall, diisel, automaat".

Kallele
Autor: PetsPets 28.09.2015 22:45
Korraldajate koosolek, mille ise kokku kutsusid ja sind polnud kohal? Hea nali :D Sirjet seal minu teada ei olnud ja ei pidanudki olema, kuna see oli korraldajate koosolek.
Ühesõnaga sellel teemal ma ei viitsi rohkem vaielda.
Ma ei saa samuti aru, et mis siin vaielda. Rehvireegli muutusest on väga pikalt ette teatatud. Kui keegi väidab, et sõitjaid ei võetud kuulda, siis kuidas nimetada seda aastast edasilükkamist? Ah nüüd uus kiun, et tehakse liiga. No kuulge! Ma ei teadnudki, et mu konkurendid sellised viripillid on :)

pets pets
Autor: kalle666 28.09.2015 21:56
Sa kahjuks ei tea sedagi et ma olin sellel päeval tööl kui see koosolek toimus ja hiljem uurisin Sirje käest mis seal toimus.Kas need kes väitsid et mina seal kõnelesin olid laksu all või,et mind kellegagi segi aetakse.Mind peaks ju suurem osa inimesi ikka ära tundma,nii et minu eest ei ole enam vaja jama ajada suust.Räägime ikka igaüks ikka enda juttu võivpeab hakkama jutuajamisi salvestama.Ma ei pidand siin tegelt kommima aga kuna minu kohtavvale juttu aetakse siis räägin kuidas tegelt on ja kes tahab jama uskuda siis ma ei ole kaheperseline,et koosolekul räägin üht ja sõitjatele teist.Jutt on koguaeg üks ja sama nii et edu välja mõtlemast jama kui muud teha pole.Mina mõtlen juba uuest aastast et mis sellega saab

tänavalegaalsed rehvid
Autor: retspets 28.09.2015 21:51
Mina igaljuhul ootan uut hooaega põnevusega ;)

rehvid
Autor: retspets 28.09.2015 21:49
Kui saab lätis sõidetud saab ka siin sõidetud. Otsus on tehtud, mis siin ikka vaielda?

Minu küsimus on selline et kas suvel tohib sõita M+S rehviga või tänavalegaalse lamelliga?

Terv,
Peeter Tammoja

:)
Autor: PetsPets 28.09.2015 21:16
Vabandust, võtan paar a-d tagasi siis.
Esimene koosolek sellel teemal oli 2014 aasta sügis. Mitme seal viibinud isiku sõnade põhjal olid sa seal olnud rehvireegli muudatuste soe pooldaja, seega ei mäleta valesti. Seal oli ligi 15 isikut, kes selle idee vastu ei olnud ja kiitsid seda pigem tagant. Aga ok, praegu poleks see populaarne ülestunnistus. Olen samuti korraldanud mitmeid võistlusi varasemalt ja võin öelda, et on küll vahe sees. Kruusarehv lõhub teid oluliselt rohkem ja ei pääse pinnase pealevedamisest. Tänavarehviga peab küll lükkama teid, kuid kruusa ei visata oluliselt metsa ja kruusa juurde tooma ei pea. See palju sul kogemusi on...tea, et ka teistel on :)

vastus pets pets -ile
Autor: kalle666 28.09.2015 21:00
Kruusma on ühe a-ga.Kui oled julge mees siin paukuma valede andmetega ja sõitjaid minu vastu ässitama,siis tea et minu seisukoht on koguaeg olnud sportrehvi poolt.(Esimesel koosolekul),missugust sa selle all mõtled,kas seda mis oli Laitses või.Ma ei söö oma sõnu ,aga tekib küsimus kas sa olid kaine et ei tea mis seal räägiti või ei saanud aru mille vastu ma olin.Ma väljendasin seal ja ka ennem selgelt oma seisukohta et mina sportrehvi kaotamist ei poolda ja olen seda koguaeg öelnud,minu nimel siin jama suust välja ei ole vaja ajada ja oma sõnu minu suhu panna.Igaüks vastutab oma sõnade eest ise ja mina ka seda teen.Olen koguaeg öelnud et kas sõidetakse kruusarehvi või millegi muuga pole korraldajal vahet teede taastamise osas ja mul on neid kogemusi küllaga.

sport
Autor: PetsPets 28.09.2015 12:14
Sportklassis sõidaksime ju vaieldamatult kõik, kuid paganama kallis on see.
No kindlasti see muudatus kaotab sõitjaid ja ka korraldajaid. Kruusmaa väitis, et tema ja ta kamraadid enam ei korralda. See ongi imelik, ett ise oli ta samuti esimesel koosolekul korraldajatega, kus see teema arutlusele tuli ja tema oli üks pooldaja. Nüüd aga sööb oma sõnu ja on üks suurimaid ässitajaid. Siis soovivad inimesed, et EAL kuulaks neid. Sedasi paraku ei hakka keegi kuulama. Samuti koguti allkirju (andsin ka ise sinna selle allkirja), et rehvikeeld aasta edasi lükata ( pidi algama see piirang 2015 aastal). EAL tuli vastu ja lükkas selle piirangu 2016a. algusesse edasi. Nüüd sõitjad hakkavad uusi allkirju koguma. No kuhu jäi kokkulepe ja miks arvatakse, et sedasi meid tõsiselt võetakse? Mina sellele kogumisele enam allkirja ei suutnud panna, sest see oli täielikult ettevalmistamata ja jooksusammul tehtud protest. Nii ei saa paraku asju ajada!

nõus
Autor: RRisto 28.09.2015 11:59
Jah...olen ka nõus. Kuid kahju on sellest, et palju sõitjad on tänu muudatustele loobunud või loobumas ja tänu sellele on ka korradajatel väike surve peal. Eks elu näitab, mis edasi saab ... alati võib ju autole puur sisse panna ja mingit sportklassi proovida :)

ok
Autor: PetsPets 28.09.2015 11:48
No selles osas olen küll jah nõus, et slick oli lubatud enamus võistlustel.
Samas (ei ole reeglimuudatuse suur pooldaja) ei saa ma aru ka enne uut hooaega rusikatega vehkijatest. Asja saab kokku võtta ja võrdlusi teha ikka järgmise hooaja lõpus.

to PetsPets
Autor: RRisto 28.09.2015 11:43
Jah....rehvipiirang, kuid siiski tohtis sõita slikkidega, mis on ka sportrehvid?!? vaid Laitses peab olema suverehv...no tegelikult tohib sportrehviga ka, kuid korraldaja ei jaksa seda kinni maksta...selleks ka piirang.

-
Autor: PetsPets 28.09.2015 11:35
Ülevaatusest. Passis võib olla ülevaatuse märge sees, kuid kuidas see sinna saadud on? Vaadates autosi, summuteid, ümber ehitatud pidureid, kere vigastusi jne, siis on ilmselge, et need autod ei ole pädevas kohas ülevaatusel käinud.
Teiseks, kui sa ei mäleta, siis ei tähenda, et pole selliseid võistlusi olnud. Mina mäletan näiteks (mälu värskendamiseks lugesin ka võistlusjuhendeid, mida enamus võistlejad teha ei oska) ning veendusin, et oli siiski mitmeid võistlusi. Muide ka Teie poolt mainitud Kärdlas ei tohtinud kasutada kruusarehve. Seega Laitse, 2x Vasalemma ja Kärdla on praktiliselt pooled võistlused, kus oli rehvipiirangud.

to PetsPets
Autor: RRisto 28.09.2015 10:20
MIllistel võistlustel olid sportrehivd keelatud??? Kui mõtled Vasalemma etappe, siis seal on kruusarehvid keelatud (raja omaniku nõue), kuid sõita tohib slikkrehvidega...Laitses on tõesti nõue, et sõita tohib vaid suverehvidega, kuid neile sobivad ka tänavalegaalsed slikkrehvid R888 jms, mis 2016 kuuluvad "sportrehvide" nimekirja. Mujal (isegi Kärdla ja Haapsalu linnas, kui soovisid) võis sõita kruusarehvidega. Seega mina ei mäleta etappi, kus ei oleks tohtinud sportrehviga sõita. Ja teh. ülevaatuse kohapealt...kõikidelt sõitjatelt nõutakse enne võistlust tehnilisepassi näitamist, et veenduda auto ÜV olemasolu, seega kõik autod on läbinud tehnilise ülevaatuse.

Mõla
Autor: PetsPets 27.09.2015 14:01
See aasta oli mitmed võistlused, kus olid kelatud sportrehvid ja keegi ei nurisenud. Kõik sõitsid ja olid rahul. See, et Anti siin ütleb, et korraldajatelt see soov algust ei saanud, siis eksid rängalt. Sealt nii 2a tagasi see idee alguse saigi. Mäletan seda koosolekut väga hästi! Muide üks algataja oli Kruusmaa, kes nüüd rusikatega vehib.
Jälle peab tõdema, et Anti arvates on rahvaralli autod on tänavalegaalsed. Pean JÄLLE mainima, et kui viia need autod ülevaatusele, siis ametlikult seda ei läbi vähemalt 70% autodest. Mõttekoht tehnilisele!

Ohtlik?
Autor: RaoulR 24.09.2015 21:24
Jah, mõned kiiruskatsed on küll olnud ohtlikud, nagu kahjuks eelmise suve Otepää sprint, kui Elvis Pukiga juhtus kole avarii. Õnneks mitte fataalne. Aga kas tänavarehviga ei juhtuks? Selle pidamine on ju ebaühtlane kruusal. Ka keskmine kiirus 50 ei aita, kui puudega ääristatud kurvis on korraks 120 sees. Lihtsalt tuleb teha võimalikult ohutu rada ja ohtlikes kohtades šikaanidega kiirus alla, aga mitte 20 km/h, nagu vahest on olnud. Muud pole vaja. Viimasel ajal ongi nii olnud- rajad on suht ohutud.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia