Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Lada VFTS: mida see endast kujutab?
Autor: n2o 05.06.2005 19:31
olen suht võhik seukste asjade alal.. mis see on?

:D
Autor: carlzx 05.06.2005 21:20
Lada VFTS on rallilada...

;)
Autor: n2o 06.06.2005 13:22
sellest olen ma aru saanud küll, aga mis mootor sellel peal on ja mida on kerega tehtud?

vfts
Autor: ivark 06.06.2005 13:31
Google ka muidugi abiks, aga mingi infi saad siit:
http://www.ladaklubi.ee/cms/index.php?ralli
Üldiselt siis 05 kere, 1.6-1.8 mootor , otsekast ja weberid või pritse tänapäeval.

Vilniuse toodang
Autor: aivar 06.06.2005 13:54
Lada VFTS on Vilniuse transpodivahendite remonditehases (sealt lühend VFTS) ette valmistatud ralliauto, mis omal ajal kuulus B-gruppi ja oli vägagi kõva sõna. Nende autode saamiseks oli järjekord ja sugugi mitte iga kihutaja ei saanud selle omanikuks. Kunagi kirjutasin kusagile VFTS-ist tõlkematerjalide abil artikli (vist isegi rally.ee-le, aga ma ei mäleta, kas ta ka ilmus), mille mustandi leidsin oma arvutist üles. Ma ei tea - kas ta ta täiskujul siin foorumis avaldub, aga teen igaks juhuks copi-paste:

Kõik, kes tegelesid N Liidus autoralliga, ütlesid sõna VFTS (Vilniuse transpodivahendite remonditehas lühendatult) austusega. Paljud sõitjad unistasid endale saada VAZ 2105 VFTS-i, kuid välja arvatud üksikud erandid, said VFTS-id enda käsutusse vaid N.Liidu koondise liikmed. VFTS-id olid nii head, et mõningatel välisvõistlustel kasutasid neid isegi AVTO-VAZ-i (ehk siis VAZi tehase) sõitjad.

VFTS-i “õitseng” algas 80ndate alguses. Vabrikus, mille suurus oli 1500 m2, (see on vist väike siis – ao?) asusid eksperimentaaltsehh, konstruktoribüroo, ning labaratooriumid mootorite ja elektroonika katsetamiseks.
Töötajaid oli 50 ja aastaga jõudisid nad ette valmistada 200 sportautot (millest suur enamus läks nö massitarbeks ja ei olnud “klassikalised” VFTSid).
Alguses ehitati sportautosid VAZ 21011 (kuulusid A-gruppi, mootorimaht 1600), aga pärast seda, kui kehtestati rahvusvaheline B-grupp, tekkis vajadus selle grupi teh tingimustele vastava masina järele.
VAZ 2105 VFTS sai Vilniuse vabriku kõige edukamaks projektiks. VFTSidel võitsid N. Liidu piloodid mitu korda Sotsialismimaade karikavõistlused meeskondlikus arvestuses ning samuti individuaalselt. VFTSid olid hinnas ka piiritaguste pilootide seas – masinaid müüdi Roo

järg
Autor: aivar 06.06.2005 13:55
VFTSid olid hinnas ka piiritaguste pilootide seas – masinaid müüdi Rootsi, Norrasse, Saksamaale ning isegi Ladina-Ameerika riikidesse Panamasse ja Kolumbiasse. Välismaalaste kätte sattusid VFTSid peamiselt läbi VAZi välismaiste müügiesinduste, kuna oma kauba headust tuli ju sportautode abil reklaamida. Aga Ladasid osteti ka treeningautodeks, kuna nende hind, 20 000 dollarit, oli soodne ja vastas kvaliteedile. Näiteks Leedus võidusõitja Brundza muuseumis seisab tänaseni Porsche 911, mille üks Bulgaaria meeskond vahetas kahe VFTSi vastu.
B-grupi tehnilised tingimused lubasid autod põhjalikult ringi ehitada. Ralli “nullviis” oli sama marki standardautost tunduvalt laiem. Auto ehitusel kasutati rohkesti klaasplastikut, alumiiniumit ja titaani, millest muuhulgas ehitati ka ohutuspuur.
1600-kuubisest forseeritud mootorist, millele paigaldati horisontaalne Weber karburaator, saadi kätte 160 hobujõudu. Koos mootoriga kuulus VFTSi “komplekti” Vilniuses projekteeritud 5-käiguline otselülitusega käigukast. Muudeti ülekandeid ja kõigile ratastele paigutati võimsad ketaspidurid.
Loomulikult jäi VFTS siiski kaugele turbomootoriga B_grupi monstrumautodest, mis tol ajal valitsesid rahvusvahelist autorallit. Seepärast ehitati Vilniuses 1986 aastal uus Lada-analoog, sedapuhku alles äsja tootmisse antud “kaheksa” baasil. Seeriautost polnud selle masina puhul mitte midagi alles – ainult väliskuju natukene meenutas “kaheksat”. Isegi mootor vahetas asukohta – see viidi taha ja masin oligi tagaveoline. Väga põhjalikult ehitati ringi vedrustus. Suurem osa salongist oli klaasplastikust. 16-klapiline mootor (1860 kuupi) varustati turboga ja sellest saadi kätte 300 hobujõudu.
Autot kavatseti veelgi täiendada, kuid enne kui tegudeni jõuti keelas FIA B-g

järg 2
Autor: aivar 06.06.2005 13:56
Autot kavatseti veelgi täiendada, kuid enne kui tegudeni jõuti keelas FIA B-grupi ära.
Paar aastat hiljem lõpetas eksisteerimise N.Liidu koondis. Tehas VFTS sai uueks nimeks EVA (Vilniuse Eksperimentaalautotehas) ja paari aasta jooksul ehitati seal ralliautosid “kaheksa” baasil. Leedu iseseisvumise järel kadus nendele autodele nõudmine ja tehas orienteerus ümber lääne autode müügile ning teenindusele.

tähh
Autor: raido 06.06.2005 20:54
suht asjalik teadmine, sai endalegi midagi kõrvataha panna, sellised textid tulevad alati kasux! kui kellelgi veel sellist verki on siis olen huvitatud ja arvan, et teised ka!

otsekast
Autor: hr pilt 29.06.2005 12:04
mida see otsehambumisega käigukast endast kujutab äkki keegi seletaks lähemalt

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia