Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rain Rannala
31. oktoober 2003 15:11
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Tehnikamaailma karikasarja võitjad selguvad Tartus

 Loe lisaks
Rahvaralli punktiseis pärast 2003. a 7. etappi

Rahvarallurid kihutasid Lõuna-Eesti teedel

Laupäeval sõidetakse Lõuna-Eestis rahvarallit

Rahvaralli Tartu Sügis 2003 spikker pealtvaatajale

Juhendi bülletään nr 1

Teede sulgemine seoses rahvaralliga Tartu Sügis 2003

Rahvarallile Tartu Sügis 2003 registreerunud võistlejad

Algas registreerimine Tartu rahvarallile

Rain Rannala - Simmo Nestor autol Mazda 323F Sport. Foto: Villu Teearu
Rahvaralli hooaeg on olnud huvitav, liidrid on vahetunud ning tulemused olnud kohati üllatavad. On aeg tagasi vaadata ning uurida, kes on kaheveoliste masinaklassis kiiresti sõitnud.

Sel hooajal on Tehnikamaailma karikavõistluste sarjas sõidetud kuus etappi ning pidada on jäänud veel üks võistlus. Viimast rahvarallit 2003 aastal sõidetakse 15. novembril Tartus.

Esimene võistlus sellel aastal oli Tartu Kevad 2003, toimus see 12. aprillil lumemärjal rajal. Väikeses klassis noppisid seal klassivõidu Tarmo Järveoja - Kuldar Sikk Ford Fiestal, jättes enda seljataha rallipaari Peter Loorits - Arno Vainu (Toyota Corolla) ning vana tegija Tarvo Saare, kes koos kaardilugeja Lauri Pettaiga jäid VW Golfil kolmandaks.

Suures klassis võtsid võidu eelmise aasta klassivõitja Erkki Kruusimägi - Tuuli Laanetu Audi 80 Coupel, teiseks jäid Jan Õunaste - Indrek Jauk Nissan Sunnyl ja kolmandaks sellel aastal esimest ja viimast korda rahvarallit sõitnud Kristo Ebras - Lauri Aasmann autol Mazda 323.

Edasi kolisid rahvarallitajad Saaremaale, kus toimus karikaarvestuse teine osavõistlus. Saaremaal toimus ajalooline sündmus, mil rahvarallitajad sõitsid esmakordselt katsel mees-mehe vastu (et naised ei solvuks siis auto – auto vastu) ehk siis katse Oriküla paarisrajal.

Karikaarvestuses hakkas seis pingelisemaks muutuma. Väikeses klassis eelmise ralli võitnud Tarmo Järveoja tegi "katuse" ja pidi katkestama, võidu noppis aga vägagi kiiret sõitu näidanud rallipaar Taavi Kõrge - Jaanus Treffner Toyota Celical, teise kohaga pidid leppima Ain Pärnasalu - Priit Gradov Honda CRX’il ning kolmandaks, seekord küll teise kaardilugejaga, taas Tarvo Saar - Olavi Pukk.

Suures klassis pälvisid esikoha Jan Õunaste - Indrek Jauk , teiseks jäid Silver Havamaa - Kajar Valle Opel Astral ning kolmandaks Silver Kütt - Ranno Paosalu Toyota Celical.

Saaremaa tolm maha raputatud, oli aeg end taas tolmuseks teha Vasalemmas 19. juulil, sest seal asus Suveralli 2003 võistluskeskus. JR Racing teami poolt korraldatud võistlusele kogunes starti selle aja suurim arv osavõtjaid, kui startis 109 ekipaaži.

Ei läinud seegi ralli ilma plekimõlkimiseta, ennast katusel avastasid Elvis Pukk - Taavi Kütimaa (VW Golf) Vasalemma katsel. Samuti tegid vägitükke lätlased.

Seekord kihutasid väikeses klassis võidule Ain Pärnasalu - Priit Gradov, kelle paremust pidid tunnistama teiseks jäänud Margus Kluge - Tarmo Vachtel Honda Civicul ning kolmandana samuti Honda Civicul lõpetanud Kaido Viira - Ivo Ratas-Pähnapuu.

Suures klassis viis võidu koju autot vahetanud Silver Kütt (Nissan Sunny) teisena lõpetasid Erkki Kruusimägi - Tuuli Laanetu ning kolmandana olid finišis Silver Havamaa - Lauri Pettai. Karikaarvestuses aga hakkasid välja kujunema favoriidid.

Uno Aava karika nimel kihutati 9. augustil. Üldiselt oli see ralli tuntud kurikarallina, kuid seekord päris nikerdamist ei olnudki. Täpsuslõigust loomulikult pääsu ei olnud ja see võttis võimaluse paljudelt rallitajatelt.

Väikeses klassis kihutas seekord sellel aastal esimest korda karikaarvestuse rallil võidule Tarvo Saar - Olavi Pukk. Teise kohaga pidid leppima Imre Vanik - Rivo Hell Nissan Cherryl ning kolmandaks jäid taas Kaido Viira - Janek Karu.

Suures klassis aga võtsid selle aasta esimese võidu Rallipesakondlased Rain Rannala - Simmo Nestor Mazda 323F Spordil, teise koha said Indrek Ein - Meelis Viese Nissan Sunnyl ning kolmanda Priit Sildma - Urmas Künstler VW Golfil.

Punktiseis pärast neljandat etappi muutus põnevaks. Väikeses klassis tõotas tulla tihe rebimine Pärnasalu ja Saare vahel, suures klassis olid kolmas kuni kuues koht ühe punkti sees.

Karikavõistluste järgmine etapp toimus Lätis, kui septembri algul sõideti Milzise teedel. Lätis tegid eestlased puhta töö, kõik karikad peale vabaklassi (kus ei sõitnud ühtegi eestlast), toodi Eestisse.

Väikese klassi karikad tõid lõunanaabrite juurest ära Tarmo Järveoja - Kuldar Sikk, teisena Kaido Viira - Janek Karu ning kolmandana Ivo Tshetõrkin - Lauri Sepp Škoda Fabial. Suures klassis võitsid Havamaa- Pettai, teise koha said Kruusimägi - Laanetu ja kolmandana lõpetasid Kütt - Paosalu.

Oktoobrikuus sõideti Viljandimaa teedel Tehnikamaailma karikavõistluste eelviimane etapp - Mulgi Sügis 2003. Viljandi jääb kindlasti meelde kui üks kiiremaid, pikemaid, kõige rohkem pärisralli moodi ning kõige rohkemate plekimõlkimistega ralli. Esmakordselt said võistlejad sõita pimedas ning kesklinnas.

Kuna karikaarvestuse seis oli pingeline, üritasid kõik endast parima anda. Mõnel see õnnestus, mõnel mitte. Väikese klassi arvestuses võistelnud esikoha favoriidid Ain Pärnasalu - Priit Gradov suutsid kahjuks välja sõita, maandudes samasse kraavi, kuhu sattusid Tarmo Järveoja ja Kuldar Sikk. Katkestasid ka esikoha konkurentsis püsinud Taavi Kõrge - Jaanus Treffner.

Tänu konkurentide ebaõnnele said võidurõõmu maitsta Janek Minkovski - Kaivo Kalmu Lada Samaral, teiseks tõusid Tarvo Saar - Olavi Pukk ning kolmandana lõpetasid Imre Vanik - Rivo Hell.

Suures klassis tiitlit jahtiv Erkki Kruusimägi pidi leppima 8. kohaga tänu katsel seismisele. Esikoha pistis taskusse teist korda järjest rallipaar Silver Havamaa - Kajar Valle, teise kohaga pidid leppima viimastel katsetel vea teinud ja sellega esikoha kaotanud Silver Kütt - Ranno Paosalu, kolmandaks jäid Jan Õunaste - Indrek Jauk.

Enne viimast karikaarvestuse etappi on seis põnevaks muutunud. Väikeses klassis on küll esikoht juba läinud, kuid teist kohta jahivad 3-4 ekipaaži. Suures klassis tuleb esikoha pärast tihe rebimine Kruusimägi, Havamaa ja Õunaste vahel. Kindlasti segab seal kaarte ka rallipaar Kütt - Paosalu, kuid esikoha võimalus on viimastel vaid teoreetiline. Tagapool on aga seis suhteliselt stabiilne, kuid sõita on veel 41 kilomeetrit katseid ning 25 kilomeetrit sellest pimedas.



TM KV punktiseis pärast 6 etappi

Klass 2WDa
1. Saar / Pukk - 86 punkti
2. Viira / Pähnapuu - 65 punkti
3. Pärnasalu / Gradov - 60 punkti
4. Järveoja / Sikk - 59 punkti
5. Salong / Voksepp - 54 punkti
6. Minkovski / Kalmu - 48 punkti

Klass 2WDb
1. Kruusimägi / Laanetu - 84 punkti
2. Havamaa / Valle - 75 punkti
3. Õunaste / Jauk - 72 punkti
4. Kütt / Paosalu - 64 punkti
5. Rannala / Nestor - 55 punkti
6. Nooni / Maarand - 45 punkti

Vaata lisaks:
www.rallipesakond.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia