Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
19. oktoober 2015 20:22
Tagasi
Trüki lehekülg

Võistlustrehvide kasutamisele tõmmatakse kriips peale

Kommentaare lisatud: 45

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
 
boss100, 29.11.2015 20:40
Kuidas m+s ehk lamellrehviga lood on, kas seda võib kasutada? Mustri poolest vast peab kruusa peal paremini, kui tavaline suverehv. Ise ei ole kunagi ühel rahvarallil osalenud, lihtsalt oleks huvitav teada, kui selleks kunagi võimalus avaneb.

RaoulR, 17.11.2015 16:24
Kuule Olavi Pukk "myts". Sa lähed ikka veidi liiga isiklikuks. Ma ei ole sinu väidetega kuidagi nõus. Jah, juba ammu plaanisin vait jääda, aga sinu jutu peale on väga raske vait olla. Ma olen ikka mitu aasta rahvarallit sõitnud ja INSENERINA tean, mida ma räägin. Aga paraku on Autospordiliit teinud sellised "näilised ohtutsnõuded" nagu keskmine kiirus 50 km/h, kohustuslik slaalom, mis ohutust mitte kuidagi ei mõjuta. Kui kiires kurvis on ikka 120 sees, siis keskmine 50 ei loe midagi. See ongi ju lihtne inseneriloogika.

myts, 15.11.2015 09:29
Püüan rehvireegli sõnastusse veidi selgust tuua. Probleem nimelt selles, et sellise sõnastuse tingis üks ammune lugu. Kuna rehvireegli vaimne isa on oma kohal juba kergelt naftaliini järgi lõhnav mäletab tema asju mida uus rr-i põlvkond kuulnudki pole. Nimelt on kaasaegase rr-i aegade algusest (ca 15aastat) olnud mõte kasutada tänavalegaalseid nn. tavarehve, sellele ilusale ideele pani hävitava põntsu Bridgestone kelle kruusarehv oli ja vist on siiani tänavalegaalne. Kuna suur juht ja õpetaja veel mäletab neid ammuseid aegu kui esimest korda üritati võidelda kruusarehviga sõitmise vastu rahvarallis, siis sellest mälestusest tekkis ka segane sõnastus a´la rallimustriga rehv. Kuna olen olnud ka nende arutelude juures olen üpris veendunud, et puudutas see otseselt kruusarehvi. Kaasaegsed, aga keerasid selle hoopis asfaldile ja nii on tekkinud veelgi suurem segadus. Kuna see tee on juba läbi käidud, siis võin ennustada, et pulli alles hakkab saama, sest minu arust meenutab igasugune talverehv hirmasti kruusarehvimustrit ja keegi ei ütle, et teh. komisjonis oleval isikul sama nägemus pole.
Täna on lisandunud veel suur venemaa kus toodetakse kõikvõimalike kuulsate tootjate rehvide sarnaseid rehve, aga vot seal võid lasta rehviküljele trükkida mida iganes, kasvõi vanaema näo. Üks lihtsam võimalus on veel, aga las ta hetkel veel jääb ;)

myts, 15.11.2015 09:02
RaoulR kui sa midagi ei tea ja uurida ei saa-taha-oska-viitsi jää ometi vait! Kurat ma lihtsalt ei mõista kuidas üks insener saab sellisel hulgal segast peksta!


indrek56, 10.11.2015 15:55
icedog vaata siin kommentaariumis, kahjuks aga mitte dokumentides on sellise eksituse vastu ka rohtu. Jutt siis sellest teoreetilisest võimalusest, et 150km kaugusel võistlusel kuuled kohtunikult, et rehv ei päde. Pakuti välja, et enne rehviostu võid kahtluse korral vabalt pommitada komiteed ja küsida kas sellistega võib peale tulla. Nii on siin lubatud ja loodetavasti toimib.

Väikevend, 09.11.2015 19:59
Rehvireegli täpsem sõnastus on vajalik ehk tõesti, kuna sai vägapalju suheldud hooaja lõpetamisel sõitjatega. Selgus, et niiväga ei oldagi sportrehvide keelustamise vastu, vaid selle reegli keerulise sõnastuse vastu. Kindlasti me ei poolda monorehvi tulekut, kuna on raske leida rehvi, mis sobib nii 13" veljele, kui ka 17" veljele ning on saadaval kõikjal Eestis.
Igatahes on meeldiv, et inimesed otse rääkides suudavad probleemidest rääkida palju selgemalt ja sellisest rääkimisest on ka kasu, mitte nagu foorumites haugutakse ja põhjenduseks tuuakse kruusarehvi vajalikuseks selle parem väljanägemine auto all.

icedog, 09.11.2015 17:14
To Väikevend Tehke see rehviteema siis selgemaks.Hetkel te ei tea ise ka mille ära keelasite.Tehke konkreetne nimekiri rehvidest mis keelatud! Hetkel nii,et tuleb võistleja 150 km kauguselt kohale ja kohapeal mingi jors otsustab,et nende rehvidega ikka starti ei lase. Kulud katab siis RSK?

Väikevend, 09.11.2015 14:42
Raoul, ma väga vabandan, kuid kas sa ikka ise tead mida sa rahvarallist tahad? Kord tahad, et kurvides saaks täiega lasta ja kiirused oleks ikka suuremad, siis, et rajad on liiga ohtlikud ja rehvides polegi asi, siis on sportrehv disaini element, siis õige kruusakas teeb fiilingu...
Kui tahad kruusarehviga rallit sõita, siis saa aru, et selleks on palju võimalusi. Eestis on selles osas kõik hästi, et autosporti harrastades saab valida endale meelepärase ala, kuid pea meeles, et igal alal on reeglid, mida tuleb täita. Sinule rahvaspordi reeglid ei meeldi ja seda ala vedavad isikud on sinu arvates kõik pehmod, siis ma usun, et sa võiksid vaadata ringi, et äkki on vähe meeldivamaid alasi olemas.

RaoulR, 09.11.2015 14:19
Vabandan muidugi kirjavigade pärast, liialt kiirustades trükkisin.

RaoulR, 09.11.2015 13:57
Lugupeetud Olavi Pukk. Kas teil on mingi kokkupuutepind Elvis Pukiga, kes eelmise (2014 a) suvel küllalt raske avarii tegi? Ega minu eesmärk ei ole niisama vaielda ja ”riiukukk” olla, tahan vaid mõndades asjades selgusele jõuda ja ka oma arvamust avaldada.

Esiteks- autosport on autosport ja 100% turvaline see olla ei saa. Tegelikult ei ole 100% turvaline ka jalgrattaga sõitmine- sain viga selle suve (2015) Otepää sprindi rajaga tutvumisel. Õnneks ei olnud vigastused väga tõsised ja ma siiski sain võistelda. Autoga võisteldes ma alati mõtlen, et see on ohtlik, ja olen ettevaatlikum, kuid rattaga rajaga tutvmisel unustasin selle ära. Tulemus oli suht verine (pildistasin kaameraga rada ja samal ajal ka pidurdasin rattaga...).

Üle-eelmisel 2014 a suve Otepää sprindil oli aga asi nii, et peale rajaga (jalgsi) tutvumist ma ütlesin oma naisele ja pojale, et läheme koju, see rada on liiga ohtlik. Täpselt nii ma ütlesingi. Aga päras siiski mõtlesin über- osavõtutasu oli makstud ja kaugele oli tuldud- otsustasin siiski võistelda, aga ettevaatlikult, ilma riske võtmata. Kahjuks raja kolmandat läbimist ei toimunud, sest Elvis Pukk oli teinud raske avarii ja võistlus peatati. Kas asi oli sportrehvi kasutamises? Ei. Asi oli seles et rada ei olnud piisavalt ohutu. Kui rada valitakse võimalikult ohutu ja ohtlikus kohas, mida vältida ei saa, tehakse kunstlik šikaan, siis ongi võistlus üsna ohutu. Aga siiani sellistele detailidele kahjuks piisavalt tähelepanu pööratud ei ole. Sportrehvi keelamine siin ei aita.

RaoulR, 09.11.2015 13:08
ma ei saa aru sellest jutust- tänapäeva uuemad tänavaautod on tutvapuurita tugevamad, kui vanad turvapuuriga Ladad. Aga surnuks võib ennast muidugi kõigega sõita... Ei aita siin tänavarehv. Kui ma tahan tegeleda rahvaralliga, siis ma eeldangi, et see on ralli, mitte vigursõit.

myts, 07.11.2015 13:31
... piiratakse nende liikumisvabadust üpris pikaks ajaks. Siit ma jõudsin nn.päris- ja rahvaralli suurima erinevuseni. Kui rahvarallis peab korraldaja, rajameister, turvavaatleja ja lõpuks ka alakomitee tegema kõik selleks et imetabaseid tundeid tundev tegelane ennast päris juppideks ei lammutaks, siis pärisrallis peab selle vastutuse valdavas osas enda peale võtma autos viibiv meeskond. Siit edasi peaks jõudma selle imelise asjani mida äkki isegi võiks miskiks päristunde osaks nimetada. See on tunne kui viimase käiguga täisgaasil hästi madalalt lennates osa mõistusest juba ammu tajub, et piir on ületatud, aga teine osa sunnib vaprusest väriseva põlvega jalga gaasi põhjas hoidma.
Nüüd siis uuesti probleem keskmine kiirus ja sellest tulenev oht et loodusse apsud hakkavad oma regulatsiooniga tegelema. Paraku seadustest tulenevalt on sellega vaja võidelda ja vot selle võitluse üks osa ongi minek kehvemate rehvide peale. Kas see on õige või vale näitab aeg, seda muidugi juhul kui mõni korraldaja jätkuvalt on nõus riskima, et just tema võistlusele ei tule kedagi kelle aeg ümber on saamas.
Kahjuks on selle otsuse elluviimine jätnud sellise kinnisidee mulje ja seetõttu on see ka paljuski puudulik ja sellest tulenevalt pole seda võimalik rakendada kujul mida oma kitsarinnalisuses üritati saavutada. Tegelikult oleks vaja avalikku arutelu, aga kahjuks elu on näidanud, et see on üpris võimatu, sest alati liitub mõni raoulr kes kogeb mingeid imetabaseid tundeid ja seoses sellega viibib äärmiselt harva(kui üldse) reaalsuses. Seega jääb üle oodata mida aeg toob. Hetkeseisuga tundub küll, et rahvaralli sellisel kujul on liikumas oma kuulsusetu lõpu poole.

myts, 07.11.2015 13:28
Lihtsalt uskumatu missuguse arenguhüppe on inimmõistus ajas läbinud. Läbi teatud rehvide suudab organism tajuda mingit tunnet mida reaalselt justkui ei eksisteeri.
Juhuse tahtel on elu mind ka kokku viinud mõne võidusõitjaga, keegi neist pole kordagi maininud eelmainit ühest tunnet. Kindlasti ei saa väita, et sellist tunnet pole, sest ma arvan, et midagi seesugust tunneb 2-3 aastane poiss kui ta elus esimest korda auto rooli taga püsti seistes seda kahele poole rapib ja ise suuga änn-änn häälitseb.
Kuna reeglite lugemisoskus tundub endiselt olevat hoomamatus defitsiidis siis otsustasin aidata abituid ja kirjutan siia, et rr-i kiiruskatsel on lubatud keskmine kiirus 50 km/h ja nii on pidanud see alati olema. Vot siit saabki alguse probleem. Tänapäevase tehnika ja rehvide juures ei ole võimalik isegi ligilähedast kiirust enam "ehitada". Jah ehitada, sest looduslikult sellist rada leida pole võimalik. Võidusõidu lähedast tunnet kogevatele kodanikele pole see ju probleem, sest neile meeldib ilma igasuguse turvavarustuseta plekkpurgis mööda metsi kihutada ja nende ajunatuke ei saa üldse aru, et kui see kolakas näpust läheb laotab ta oma soolikad mööda seda plekihunnikut laiali. Sellest iseenesest polekski ju midagi(kui jätta kõrvale asjaolu, et see just eriti ilus vaatepilt pole) sest loodus on juba nii seatud, et ta ise koristab oma nõrgemad isendid. Paraku saab probleemks seadusandlus mis looduse poolt looduga kohe täitsa vastuolus on. Olgugi, et "võidusõitja"läheb katki ja sellega tema roll piirdub peab hakkama terve hulk inimesi vastuseid andma äärmiselt suurele hulgale äärmiselt ebameeldivatele küsimustele ja kui kõigile neile õiget vastust leida ei õnnestu piiratakse nende liikumisvab

RaoulR, 06.11.2015 16:43
TO Indrek 56: Ma ei tahtnud küll enam kommenteerida. Aga mina ei saa aru mõttest osta pruugitud tänavarehvi. Talve etapiks olen ostnud uued Continentali naastud- vaid tutika rehviga on pidamine konkurentsivõimeline. Samuti suvel Vasalemmas all olnud Hankookid olid uued. Mida on teha pruugitud tänavarehviga, kus mustrit 3 mm? Pruugitud kruusarehvil on mustrit veel 10 mm ja servad suht teravad, jooksu saab 100 euroga.

icedog, 04.11.2015 23:27
Vaevalt,et 2016 rahvarallisid üldse toimuma saab.Ei usu,et 50-60le autole korraldamine ära tasub. To arvi. Maksad 150.-euri stardiraha+45 litsents.Selle eest saad tünnide vahel sõita 60km/h. Fiiling missugune.

indrek56, 04.11.2015 22:33
RaoulR, kas neid pruugitud sportrehve saab ka odavamalt kui pruugitud tänavarehve?

arvi27, 04.11.2015 20:41
FIILING
Sportrehviga starti minnes on täiesti teine tunne, rallisõitja tunne! Ja see tunne ongi kõige olulisem. Aga seda saab ju sportrallis, käi ainult papp välja ja ongi FIILING.
Kui seda ei ole, siis võin oma lõbuks lihtsalt Laitses 20 ringi sõita ja koju minna. Käi papp välja ja saad Kehala ringil sportrehviga sõita ja ongi FIILING, mitte oma lõbu.
Ole mees ja pane Mitsubishi Evo võim tänavarehvidega tee peale kinni ja saad veel uhkema FIILINGU, võib-olla tunned ennast Tommi Mäkinenina või veel enamat ...
Su jutt on ehtne halamine, pole fiilingut, oma lõbuks sõita ei taha, tahan kulunud sportrehviga sõita, tahan starti minna. Kas sa ikka tead mida tahad ?

RaoulR, 04.11.2015 17:20
Ja kui mulle antakse andeks veel see kommentaar, siis lõpetan- Minu arvates ei ole asi niivõrd ohutuses (koikide rehvidega võib avarii teha) ega ala hinnas (kasutatud sportrehvid on odavamad, kui uued tänavarehvid), kuid peamine asi on ikka fiiling. Sportrehviga starti minnes on täiesti teine tunne, rallisõitja tunne! Ja see tunne ongi kõige olulisem. Kui seda ei ole, siis võin oma lõbuks lihtsalt Laitses 20 ringi sõita ja koju minna. Ja rahvarallisid ei olekski mõtet teha.

RaoulR, 04.11.2015 17:00
Keelatud on sportrehvi meenutavad rehvid...
Ja keegi vastas siin: Teie poolt küsitud rehvidest esimene tekitab kõigerohkem küsimust ja vastuseks oleks pigem ei. Tootja reklaamib seda rehvi sport rehvina.
Teised kaks (Nokia ja Britgestone) on igati sobivad rehvid.
Võib olla peaks keelatud olema siis ka Mitsu Lancer EVO, sest seda reklaamitakse tänavalegaalse ralliautona, samuti Impresa STI ja näiteks SEAT Leon CUPRA (esiveolisena 290 hj). Keelaks need autod ka ära rahvarallis? Kas kogu see jama ei kõla EAL liikmetele naeruväärsena?

myts, 03.11.2015 07:27
...tähenduse, ehk nullitakse ära. Kurb!
Ja veel infoks. Kogu EAL-il on rahvaaladest üpris suva. Selleks on suure EAL-i sisse loodud terve hulk komiteesid ja vot see komitee kes meie väikse RaoulR-i muresid ei kuula on Rahvaspordikomitee.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Artikli juurde
14.07.2019
Taas rallil võistelnud Märtin: seda autot oli lahe proovida
Artikli juurde
14.07.2019
Avapäeva lõpetasid liidrikohal Tänak ja Järveoja
Artikli juurde
13.07.2019
Elfyn Evans ja Scott Martin kvalifikatsioonikatse kiireimad
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
15.07.2019
Rally Estonia 12-14.07 (0)
15.07.2019
Rally Estonia 2019 3. päev by Kaido (0)
14.07.2019
Rally Estonia 2019 2. päev by Kaido (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.07.2019 02:46
SHELL HELIX RALLY ESTONIA TRUCKS! GAZ (0)
16.07.2019 09:19
Shell Helix Rally Estonia 2019 (8)
15.07.2019 18:38
Video (0)
15.07.2019 08:02
Rally Estonia 2019 (1)
12.07.2019 16:39
Rallijututuba Discord'is (13)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia