Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. oktoober 2003 18:49
Tagasi
Trüki lehekülg

2004 aasta toob rallikrossis kaasa muudatusi

Kommentaare lisatud: 85

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
 
aivar, 15.10.2003 10:19
mina olen niimoodi aru saanud, et veokad sõidavad aastal 2004 ikka rallikrossi ka. ainult et sarjade ülesehitus on tänavusest erinev, on veokate rallikrossi mv ja veokate autokrossi mv. ning ilmselt toimuvad osad veokate ja sõidukate rallikrossi mv etapid ikka paralleelselt.
kas veokad on huvitavad või mitte, see on maitse asi. palju inimesi saares ja vasalemmas ootab just nimelt veokate finaali, sest seal ikka tavaliselt juhtub midagi. sõidukameestel ei maksaks nina väga püsti ajada, sest kõige raskema aja elas rallikross üle just nimelt tänu veokatele, kui kahe klassi peale oli sõidukaid stardis 10 ja veokaid 15-16.
aga miks sõidukakrossi ei toimu, see mulle küll pähe ei mahu. rallikross on terves maailmas teisejärgulisem kui kross ja olgem ausad, asi on vaatemängus. ei viitsi minagi, kes pea kõigil võistlustel kohal, vaadata ennelõunaseid eelringe, kus neljast autost veel kaks tavaliselt katki lähevad. sõidukakrossis käib aga hommikust saadik andmine ja eestis on selleks ka sobilikud rajad olemas: elva ja taali. aga noh, mehed teavad, mis mehed teevad, tiirutage aga pealegi siin omavahel edasi.

arvaja, 15.10.2003 10:27
rallikross on mugavate ja rikaste meeste ala. tuled hommikul, uhked tunked seljas ja imeilus auto särab päikese käes. tibid ümber. oled oma autosse palju pappi ladunud, mingid mehed (keda sa isegi võib-olla näinud pole) on sinu auto kallal vaeva näinud ja selle kiireks teinud. sõiduoskust pole ka eriti vaja - sirgel vajutad nagu jaksad, auto astub kenasti, ja küll selle paari kurviga ka hakkama saad...

aga kross? porine, autod mõlkis, kuskil põllu peal pead rehve vahetama, aukudes raputab ja teeb haiget, lisaks tuleb mingi külavant ja võidab oma naabrimehest sepa poolt tehtud mootoriga minu kallist ning uhket autot, sest ma jäin mingi neetud kummivalli või puu taha kinni...

to arvaja, 15.10.2003 10:50
minu arust on terve autosport rikaste meeste ala ja kui päris aus olla siis ei usu et nende "külasepa kirvesilmaga üles löödud romudega" väga kaua suudaks rahva huvi säilitada ja mis põhiline keegi peab ju ka raha sisse tooma ja usun et on väga vähe rahastajaid kui need autod enam kellelegi huvi ei paku!

Autokross, 15.10.2003 10:52
Keegi ju ei keela külavõistlusi Autokrossis korraldada - mis seal vahet on kas ta on EMV etapp või ei ole!

kuule mihkel, 15.10.2003 10:56
miks sa neid lätlasi nii väga kummardad? miks on vaja ainult endast lõunapoole vaadata? kui keegi oli kohal elvas BM etapil, siis seal võis näha autosporti solvavaid sõiduvahendeid. kui õieti mäletan, siis lõunariikidest oli 206 ainuke auto, mis seda nime väärib. Soomes on olukord tõsiselt teisem ja seal viljeletakse rallikrossi. samuti on sealsed autod võimsamad. kui suudaksime nemad siia meelitada, siis see tookski endaga kaasa võistlusmomentide juurdekasvu. üritaks asjadega edasi minna, mitte tagasi. uus muutus, et finaalides on koos 8 autot, peaks olema juba piisavalt atraktiivne, miks peab neid olema terve ring täis, et ei saaks enam aru, kes on ees ja kes taga.
2003 aasta oli murranguline aasta krossis, ja kui vaatate protokolle, siis enim võistlejaid oli ikkagi rallikrossis k.a. tuntud rallistid.

mihkel, 15.10.2003 10:59
Neid kes väljas käivad pole praegu tõesti palju, kuid mis huvi on sõita sellist sarja ja selles osaleda kui pole kuhugi edasi areneda. Praegu on ilus võimalus osaleda balti meistrivõistlustel.
Muide Lätis käimine pole suurt midagi kallim kui Eestis sõita. Lisaks puudub seal omavaheline kisklemine ja väljaspool rada ära tegemine. Ka korraldus on alati tasemel ja proteste lahendatakse õiglaselt ja erapooletult. (täiesti erinevalt Eestist)

to autokross, 15.10.2003 11:07
Nagu sul tuleks võislejaid nn külakrossile.
Selle aasta võistlustele mis Eriste korraldas oli esimene kord kohal ainult Karused ja teine kord 4 sõitjat kellest ka kaks ei startinud.

OPkivonsuur, 15.10.2003 11:24
Minu meelest ei ole eestlastel üldse huvi väljaspool Eesti meistrivõistlusi kuskil võistelda.
Võtame kasvõi selle sama Balti meistri-võistlused kus igas klassis ainult 2 eestlast osales.Kuigi ilus oleks kodus vähemalt sama arv võistlejaid välja panna kui lätlasi oli.
Ja noortest olid ka ainult superkrossi võislejad väljas,aga kuhu jäid Mölder,Ats ja teised.Ei julgend välja tulla ,sest lätlased on järsku nii palju kiiremad.

kas, 15.10.2003 11:40
keegi teab kas järgmine aasta peavad kah noorte autod standard tingimustele vastama või mitte??ja mis elvasse puutub siis möldril ja atsil seda probleemi vist ei ole kuid ega kõik mehed igale poole kah ju ei jõua ja stardimaks ei olnud ka ju odavaimate killast-50-euri.

aivar, 15.10.2003 11:52
mis sellesse nn läti romudesse elvas puutub, siis arvestagem, et nee olid ka praktiliselt teise esheloni mehed. need sellid, kes div 1-s euroopa etappe sõidavad baltikatel ei startinudki ja nende autod on ikka väga korralikud. klikkige kasvõi em-i bauskas toimunud etapi pilte http://www.osc.lv/autokross/pic/index.php?gallery=0525bauska

RIHARD, 15.10.2003 11:54
TO" KUULE MIHKEL"
MIS TÄHTSUST ON SELLEL MILLISED NÄGID VÄLJA BALTIKATEL LÄTLASTE AUTOD, KUI ÜKSKI EESTI RALLIKROSSI MEES (ARENDI, JAMNES JNE.) EI VIITSIN TULLA ELVASSE SÕITMA. PÕHJUS ON KINDLASTI SEE LÄTLASTE ROMUD OLEKS TEILE ÄRA TEINUD! RALLIKROSSI MEHED TE OLETE HARRASTAJAD MITTE SPORTLASED. IGAL MEHEL PEAB OLEMA KAUGEM EESMÄRK MILLE POOLE PÜRGIDA.TEIE EESMÄRK ON ILMSELT LÕUGU LÕKSUTADA. MA TAHAKS NÄHA KAS EESTIST TULEB MÕNI AUTOKROSSI MEES KES SUUDAKS EUROOPAS MIDAGI ÄRA TEHA. KUIGI VAEVALT, MEIE HAKKAME NÜÜD JU RALLIKROSSI SÕITMA ARENDI EES JA JAMNES TAGA JA KÕIGIL ON VÄGA VÄGA LÕBUS.

Tom, 15.10.2003 12:06
Hr. Rihard miks Te nii ärritunud olete, et isegi ei märka "caps locki" maha võtta või pidi tähendame see karjumist. Osaliselt on sinu jutus ka iva aga ühest ma ei saanud aru, et kas sina suudad Euroopas midagi saavutada või kuidas? Eestis on 99% autospordiga tegelejad harrastajad, sest palgalisi on meil väheseid ja nemad teegelevad selle alaga natuke teistmoodi. Üks küsimus sulle veel hr. Rihard, et kas sa finantseerid mõnda võistlejat aga tal ei tule kuidagi tulemused? Kui sa oled nii kompententne selles värginduses, siis tead, et kõik ratsutavad seal rajal oma rahakottide selgas. Kui sind häirib "nüüdses rallikrossis" Arendi ja Jamnese järgi kolmas olemine, siis kas õpi sõitma või tuleb rahastajaid leida. Jõudu.

manager, 15.10.2003 12:10
miks on vaja tekitada poleemikat selle üle, kas sõidetakse ralli- või autokrossi. Teh. tingimused on suht sarnased ja tänu sellele kellel on tahtmist võib minna alati Lätti autokrossi sõitma ja lätlased võivad siia tulla rallikrossi proovima. Tundub et enamus siinsetest kritiseerijatest ei ole ise sõitjad, muidu ei ajaks sellist lolli jura, et miks see või teine ei käinud elvas BM etapil. Iga võidusõit maksab midagi ja mida kallim auto ja tehnika, seda rohkem. Enamus sõitjad valivad siiski hooaja alguses omale meelepärase sarja ja sõidavad selles kõik etappid kaasa. Mis huvi peaks olema näiteks Arendil või Jamnesel sõita hooaja lõpus ühel BM etapil? kulutad ca 10kilo, auto lõhutakse ära (selle parandamine maksab ka midagi) - ja tulem??? Peale selle toimus nädal peale elvat sprindi viimane etapp, kust osadel veel midagi küsida oli. Samamoodi võiks ju hakata rallisõitjate kallal inguma, et miks nemad näiteks elvas BM'il ei startinud, missiis et pole ühelgi etapil enne osalenud.

Kah huviline, 15.10.2003 12:55
Ma ei saa aru miks siin nii sapised komentaarid on, mina näiteks vaatan sõitu vaatamata sellele, kas see on autokross või rallikross, peaasi et mootorid mürisevad ja palju sõitjaid sõidab! Komentaare lugedes tundub et mõni mees siin on "jube kõva jutuga sõitja" ei tea kas ka rajal nii kõvad mehed ollakse? Kõvad Euroopasse arenejad ja Läti kiitjad tegelege ise alaga ja saavutage midagi seal, mis te teiste kallal ilgute kes teevad - te ikka olete täitsa jobud sellised!

Meelis, 15.10.2003 13:11
Jätke need lätlased hetkeks kõrvale.Ära oleksid need romud meie omadele teinud nagunii.Selle üle ei maksa üldse vaielda!Katsume enda asjad kuidagi korda saada,sest normaalne pole see kindlasti,mida praegu planeeritakse.

RIHARD, 15.10.2003 13:22
TRÜKI TÄHTEGA, ET KÕIK ASJA PULGAD NÄEKS. KA MINA FINANTSEERIN OMA SÕITE ISE! JAH MA OLEN ÄRRITUNUD KUNA EESTIST TAHETAKSE AUTOKROSS KAOTADA JA ASENDADA RALLIKROSSIGA. MIKS OLI ARENDI END ELVASSE REGISTEERINUD???

to RIHARD, 15.10.2003 13:33
Võin su rahustuseks öelda, et Arendi ei registreerinud ennast elvasse. See oli kellegi "vallatus". PS! arvan, et need kes on juba mingid "asja pulgad" oskavad kirjatähti ka lugeda.

Allain, 15.10.2003 14:15
Kommentaarid ajavad pea segi neid on nii palju.minu kui sõitja ja sponsori ettepanek on ikka, et oleks autokross seda kasvõi vasalemma saaremaa jne.. radadel.Kõrvu jäi jutt lätlaste romudest,seda saavad töesti öelda võhikud esiteks kui kiirelt nad liiguvad ja kui palju see tehnika maksab.Lätlastel on väga korralike autosid ja on ka romusid nagu meilgi. Mõeldes pealtvaatajatele siis pole rallikrossis tõesti peale finaalide muud vaadata.Korraldajad on ikka huvi midagi müüa ka aga seda 2-4 autoga jukerdamist ei tule keegi vaatama.

aivar, 15.10.2003 14:38
arvan, et ei teeks siinkihal paha, kui seletaks üle, mis on autokrossi ja rallikrossi vahe. nii mõnigi lugeja paistab arvavat, et ühte sõidavad romud ja teist "ilusad" autod.
rallikross koosneb kolmest eelvoorust ja C- (või isegi D-); B- ja A-finaalist. Eelvoorus on rajal korraga neli autot. Finaalides varem 6, uuest hooajast siis 8. Finaalidesse pääsenud ja stardikohad selgitatakse eelvooru aegade põhjal. Eelvoorudes sõidetakse 4, finaalides 6(-8) ringi.
Autokrossi juhendeid on erinevaid, kuid põhimõtteliselt on nii, et rajal korraga 10-12 autot. Sõltuvalt osalejate arvust peetakse kas kaks poolfinaali, lohutussõit ja finaal või kolm võrdse kaalukusega finaalsõitu. Viimasel juhul selgub etapi võitja kolmest sõidust kogutud "miinuspunktide" alusel. Ringiaeg omab tähtsust vaid nn "ajatreeningul", mille põhjal määratakse poolfinaalide või esimese stardi järjekord. Sõidetakse tavaliselt 10 ringi.
See arvamus, et rallikrossi sõidetakse "Headel" ja krossi "auklikel" radadel on vale. Rallikrossi võistlusmäärus nõuab ralt lihtsalt asfaldilõiku. Nii krossi kui ka rallikrossi rada muutub võistluse jooksul auklikuks. Aga kui krossirada korralikult ette valmistada ja sõitude vahel siluda (nagu see mujal pool toimub), siis ei lõhu ta sõiduautot sugugi rohkem, kui rallikrossirada.
Tõsi, plekimõlkimist on krossis küll rohkem, kui rallikrossis. Kuna võistlusmaa on pikem ja sõitjaid korraga rohkem rajal, siis on ka möödasõidud ja paratamatu "koksimine".
Mul on sügavalt isiklik arvamus, miks meie mehed autokrossi eriti sõita ei armasta: see on 1) auto nõuab põhjalikumat ettevalmistust, nii

aivar, 15.10.2003 14:42
sorry, et nii pikaks läks. aga lõpetan siiski ära
1) krossiauto nõuab põhjalikumat ettevalmistust nii mootori kui ka seadistuse osas. ei ole võimalik ehitada nn 6-ringi autosid, mis kiiresti liiguvad, aga kaua ei kesta.
2)krossisõitja vajab ise ettevalmistust, eeskätt füüsilist. olete näiteks Karuseid lähedalt näinud? mehed on muskleis, tähendab, nad tegelevad ka füüsilise ettevalmistusega. kõikide meie sõitjate kohta seda kahjuks öelda ei saa

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
Artikli juurde
07.05.2024
Kuue aasta tagune aprillinali saab tõeks ja veoautokross naaseb sünnikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia