Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. oktoober 2003 18:49
Tagasi
Trüki lehekülg

2004 aasta toob rallikrossis kaasa muudatusi

Kommentaare lisatud: 85

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
 
manager, 16.10.2003 09:42
mida te vehite siin mingite mõtetute numbritega? Lätis on nii- ja niipalju autokrossi sõitjaid. No on ka loogiline, kuna seal rallikrossi ei sõideta. Kui läti oleks mingil hetkel valinud rallikrossi, kas siis oleks seal oluliselt vähem sõitjaid? kahtlen. "lisaks kaovad krossist mõned sõitjad" - aga palju sõitjaid kaoks, kui eestis oleks ainult autokross? Usun et rohkem. Kui tahate mingite numbrite/nimedega hiilata, siis paluks lõpuni, faktideni välja. Suht lihtne on ju välja võtta palju oli see aasta puhtaid autokrossi ja palju puhtaid rallikrossi mehi. Kui need numbrid kõrvuti panna, siis on suht selge kummal sarjal on eestis eelistus. Numbrid sellised: Rallikross- 10 pidevat sõitjat ja hooaja jooksul startinuid 27. Autokross- 6 pidevat sõitjat (kahe klassi peale kokku) ja hooaja jooksul startinuid 17. Tulemus on saadud põhimõttel, et pidev sõitja on see, kes on startinud üle pooltel etapidest.

aivar, 16.10.2003 10:21
ainult numbritest lähtuda ei saa. ei ole päris nii, et autokrossi kadumisega kaob rajalt üksnes Paju August. tänavusel hooajal kadusid (ma arvan, et just kahe sarja liitmise pärast) Tenno Kahr, Jüri Reinumägi, Kristjan Pass - vo veel keegi, ei mäleta peast. Lauri Luts ei sõitnud (kuigi tal oli suht uus Golf). Alar Kuus sõitis ainult talviseid rallikrosse ja krosse, sest seegi mees on minu teada rohkem krossisõber. Avo Tamm on kusagile kadunud, ka tema oli alati krossidel väljas.

Allain, 16.10.2003 10:22
Ühinen karli arvamusega, et peaasi sõidetaks ühte sarja.Rallikross on ju pealtvaatajale igav ok sellel aastal on autosid finaalis 6 asemel 8 juba samm edasi.aga mida teeb see pealtvaataja eelsõitude ajal?Uued võistlejad tulevad just sealt .Omal ajal alustasin minagi just nii.Läksin mardiga superkrossile kaasa tol ajal sõideti mingit hästi lühikest ringi ja oli palju võistlejaid rajal.Tekkis huvi ja hasart .pakun välja kui ma oleks sattunud tänapäeva rallikrossile poleks ma autosporti sattunud.Igav ju. veokat hakkasin ka sõitma sellepärast, et neid oli stardis pea 20 . vot olid ajad. esimene start valgas olin kindel liider tagantpoolt .aga näed arenesime ja 3 aasta pärast olingi eestis ja lätis nr 1.Nii ei populariseeri seda ala....Need vähesed kes veel sõidavad tuleb toppida 1 starti ja korraga rajale lasta.Veel sellest, et bmv sõidavad esi ja taga sild eraldi ei kujuta ette mis moodi emv arvestuses neid punkte saaks jagada.

aivarilt managerile, 16.10.2003 10:26
ja sõidetakse ka lätis rallikrosse, kuigi krossidest tunduvalt vähem. lätlaste rallikrossi kadumisel on puht-majanduslik põhjus - publikut see ala eriti ei huvita, kui paraleelselt toimub autokrossisari. aga kui mei otsustatakse rallikrossi kasuks, siis otsustatakse. ainult et mul on korraldajasit kahju, sest publikuhuvi jääb järjest väiksemaks.
statistilisi andmeid pole kusagilt võtta ja silma järgi otsustamine on väga raske, aga mulle tundub, et suurim publikuhuvi on just nimelt krossidel olnud. suvisel varstu ja kevadisel tapa veokakrossil oli 2000-3000 piletiga pealtvaatajat, vasalemma kummalgi võistlusel ei tulnud see arv kokku vist ka koos võistlejate-mehaanikute-sõprade-sugu...

aivar, 16.10.2003 10:32
tegelt saab siinsest asjalikust vaidlusest ühe moraali välja lugeda - tehke kirik keset küla. sõitke nn rallikrossi radadel edasi, aga muutke pisut juhendit, mängige midagi ringi, et eelvoorud poleks 1-4 auto tiirutamised. on publikul huvitavam ja ma usun, et sõitjatel ka. miks mitte ka eelvoorudes 8-kaupa startida? iga mees on korra esireas, siis tagareas ja lõpuks kolmandas voorus kel parem aeg, see saab jälle esiritta.

manager, 16.10.2003 10:34
TO AIVAR: Paju - olen nõus, talle ei meeldi rallikrossi sõita. Õigemini talle ei meeldi viimane olla. Sõitis rallikrossi nii kaua, kuni enam vabaklassis peale ei lastud ja siis loobus. ERK2500's on konkurents liiga kõva. Tamm, Kahr ja Reinumägi ütlesid kõik juba eelmine aasta, et sellel hooajal ei stardi. igal oli oma põhjus, kuid mitte ühelgi polnud põhjuseks see, et peab rallikrossi sõitma.

mihkel, 16.10.2003 10:36
Minuarvates eesmärk olekski selline et tehnilised nõuded lätiga sarnaseks saada. Sõitjale tekiks rohkem erinevaid võimalusi kus sõita. Ei ole mõtet ainult omaette nokitsema jääda, vaid vaadata ka mujale mis toimub ja nendelt kellel hästi läheb õppust võtta.

aivar, 16.10.2003 10:44
keegi siin mainis, et kui tuleb homsest autokross...
ei saa lihtsalt tulla. isegi kui kamp vendasid võtaks kokku ja otsustaks, et nüüd hakkame omavahel sõitma, on EAL oma paberitega kohal. jagab litsentsid, korraldab oma "tiiva" all mõne võistluse ja siis ütleb, et rohkem sarja pole, sõidate rallikrossi edasi. ja meie komiteedes kehtestatud reeglite ja teh tingimustega.
vanemad mehed ehk mäletavad, et enne Eriste superkrossi oli Eestis veel üks superkrossi sari. nn "metsik sari". EAL kauples selle oma tiiva alla ja minu mäletamist mööda kasvasid sealt välja sellised mehed nagu Allain Karuse ja Tenno Kahr. Allain ehk teab sest sarjast pikemalt rääkida - palju seal sõitjaid oli, kus sõideti ja mis neist sõitjaist nüüd on saanud.

Karl >to aivar, 16.10.2003 11:23
muidugi ei hakka keegi metsas omaette krosse korraldama. See (tom) kes mainis et "kui homme tuleb paber..." - see tähendab et kui homme otsustab EAL hoopis autokrossi, siis paugust ei tõuse tase jne. (loe sealt ise edasi).

Karl, 16.10.2003 12:14
Kuigi manager proovis veel numbritest rääkida, üritan mina veel täpsem olla.
Kõigepealt pidevad sõitjad, kes on sõitnud ainult ühte sarja:
Autokrossis – Paju, Sei, Reinsalu, Kuus.
Rallikross – Lüüding, Arendi, Jamnes
Kusjuures osad neist on ikkagi ühe vastaspoole etapi kaasa sõitnud.
Ühesõnaga ühele sarjale spetsialiseerunuid on vähe.
Vaatame kui palju nüüd on hooaja keskmiselt ühel etapil sõitjaid olnud:
Autokross: esivedu – 4,25 ja tagavedu – 5,5 ehk kokku – 9,75 sõitjat
Rallikross: 12,6 (kusjuures välja on jäetud üksikud rallimehed)
Ja kui kogu hooaja kõikide klasside püsisõitjad kokku lugeda saan umbes 14.
Ja kõik figureerinud nimed kokku 30.

Minu järeldus on see, et kui nüüd autokross ja rallikross kokku panna ( just kokku panna, mitte autokross ära jätta – aga see on vist vaatenurga küsimus) – siis tulemusena sõitjate arv ühel võistlusel peaks kasvama, vaatamata mõnele solvunud loobujale. Seega tõuseb ka konkurents ja areng. Nüüd jääb ainsaks küsimuseks võistlussüsteem aga seda on võimalik alatu uuest hooajast muuta ja ka kompromisse annaks leida.

Karl, 16.10.2003 12:32
Eelsõidus kahest reast startida ei saa kui eelsõite on paaritu arv.
Mina pakun et eelsõite võiks olla kaks vooru. Kolmandas praegu on osad kas koolenud või loobunud esimese kahe hea tulemuse järgi. Sest pärast tuleb nagunii mitu finaali, kust on võimalik edasi pääseda, nii et aitab kahest eelvoorust küll. Praegu läheb kolmest kaks arvesse, milleks anda varuvõimalust – F1-s saab ka ju sõita ainult 1x1ring – ehk panused täispangale.

aivar, 16.10.2003 12:57
nüüd meeldib mulle Karli jutt juba rohkem - asi vajab arutamist ja kompromisside otsimist. EAL-i alakomiteede viga on see, et tullakse kokku ja otsustatakse isekeskis, aga eelnevalt sõitjatega nõu ei peeta. Alakomiteedes on küll asjalikud ja targad mehed, kuid sellisele kitsas ringis otsustamisele jääb ikkagi subjektiivsuse mekk külge.

aivar, 16.10.2003 13:20
muide, üks teemaväline repliik lootuses, et ERK alakomitee mehed neid kommentaare siin loevad.
Kas Margus Jamnese sõidustiilist ka komitee koosolekul juttu tehti? vaatasin eile õhtul sellel ja eelmisel hooajal filmitud videomaterjali. Mina ja minu tuttavad filmiamatöörid panevad rõhu veokatele, kuid sellele vaatamata on Jamnes kolmel korral jäänud kaadrisse hetkel, kui ta parajasti kedagi rajalt välja lükkab (ja tänavust Vasalemmat mul lindil veel pole). veokatest on kõige rohkem actionisse sattunud muide Kalju Parker.

to aivar, 16.10.2003 12:57, 16.10.2003 14:15
teadmiseks, et ERK alakomitee liikmeteks on sõitjate esindajatest A.Karuse ja Sei Elvast (Reinsalu), kes minu teada suured autokrossi mehed. Süsteemi ülemineku otsus võeti vastu nende juuresolekul.
Karl, 16.10.2003 12:32 eelsõitudest
2003 hooajal oli uuenduseks boonuspunkt, mis kiireima aja sõitnud endale sai. üldjuhul lähevad kõik rajad (mis muidugi kehtib korralike radade puhul ja kui ei hakka vihma sadama) iga vooruga kiiremaks, seega boonuspunkt jagatakse viimases voorus.

Karl, 16.10.2003 15:08
mis sa sellega öelda tahad et boonus viimases voorus tavaliselt jagatakse? Boonus jagatakse kireima eelsõidu aja eest, mis vahet seal on mis voorus see tuleb, ja kui kolmas voor ära jätta, siis tuleb kiireim aeg mõnest eelnevast voorust järelikult. (Viimase Vasalemma kiireim aeg sõideti I voorus)

Allain, 16.10.2003 15:12
Olin küll komitees mäol kohal aga seal ju midagi konkreetselt ei hääletatud. kes mille poolt käis üks tühi jutt ja kell 22 30 marssisin lihtsalt minema.Kaua võib eietada.Järgmine kord peaks hr. Kutsar tegema konkreetsed pakkumised kes mille poolt ja hääletada.

to Karl, 16.10.2003 15:08, 16.10.2003 18:24
Vaatasin viimase Vasalemma tulemusi ja kiireim aeg sõideti ikka III voorus kõikides klassides ja see oli ikka päris mitu sekundit kiirem kui esimeses voorus sõidetud aeg!
Aga mina oleksin ka selle poolt et kaks eelvooru ja siis kohe finaalid, mis sellest kui mõnel üks voor ebaõnnestub - põnevust ongi rohkem kui kiire mees tagant poolt hakkab üles kerkima nagu F1 see aasta kui Shumi või keegi muu kogemata tahapoole jäi!

Karl > to "to Karl", 16.10.2003 19:21
Vabandan, minu viga - pidasin silmas viimase Kogula sõitu: parim oli Jamnes, I voor.

niffnaffhuii, 17.10.2003 00:47
ikka vöiks 3 vooru olla. ega me nagu rahvatahtmise järgi ei vöistle.-

Karl, 17.10.2003 10:12
To> niffnaffhuii
Einoh rahvast nüüd täielikult ka ignoreerida ei saa, ja kes meist siin “rahvas” on? Usun et ka osad võistlejad peavad kolmandt vooru kohati mõtetuks. Näiteks oleksin ma äärepealt Vasalemmas ÜKSI rajale läinud, sest teine oli katkestanud ja kolmas ei soovinud startida eelneva hea tulemuse pärast. Viimasel hetkel lükati mind järgmisse sõitu kus juhuslikult oli üks vaba koht. Mis minul jäi tegemata selle tegi Privits ära Kogulas – üksi sõitmine pole eriti hea variant.

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
Artikli juurde
07.05.2024
Kuue aasta tagune aprillinali saab tõeks ja veoautokross naaseb sünnikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.05.2024 08:00
Latvian-Lithuanian Rallycross Championship 2024 (0)
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia