Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Osavõtutasud rahvaspordis 2009. a
Autor: JRclub 28.01.2009 09:10
Nagu näha ongi käes see aeg, kus rahvasprint ja "rahvasport" hakkab välja surema. See on lihtsalt kurb.
Head võistluste korraldajad...Kõik hinnad on langenud, majandusseis on selline nagu ta on, aga ikkagi kõik raiuvad osavõtu tasusi 750 eek-i. See ei ole ju normaalne!!! Laske need tasud vanale tasemele tagasi ja on sõitjad jälle olemas. 500 eek-i oleks täiesti talutav ja noortel- ning naistel veel odavamaks. Kiltsi on ehe näide. Tänase seisuga registreerunuid 30 sõitjat. Ise tahaks ka väga jätkata, aga sellised osavõtu tasud ei ole lihtsalt vastuvõetavad !
NB. Sellistel meestel mitte kirjutada, et kui raha ei ole ära sõida ja vali mingi muu hobi jne jne jne. SEE ON RAHVASPORT !!!

Nabaalusele..
Autor: Priit P 02.02.2009 18:12
siit viimasest postist tuleb välja et kõik teised on lollid ja hr nabaalune annab ainult endale aru mis kirja paneb.

Siiski ei väsi ma kordamast, et rahvas on oma häält teinud ja kutsun üles korraldajaid mõistlikusele ja alandama osavõtutasusid...500 oleks täisti OK ning arvan, et sellisel juhul ei köhiks keegi...750 jällegi on pisut liiast. Haapsalus oli selline tasu kuid rada jättis ikka täiega soovida....huvitav oli...kuid autost hakkas väga kahju.

...
Autor: Tarmop 02.02.2009 19:28
Kas tohib küsida herr nabaaluselt,mis sarja ta ise sõidab? Sõna olete Te võtnud päris mitmes teemas ja pilootide muresid laitnud, aga kas Teil reaalselt on üldse mõtet sõna võtta,kui asjas sees ei ole?

minu arvamus asjast
Autor: Raini 02.02.2009 20:06
võib olla tuleks võistluse korraldamise kulude ülempiirmäär teha...

Mida rohkem võistlejaid, siis seda odavam osavõtumaks tuleb, ja mida vähem võistlejaid, siis seda suurem osavõtumaks...samas kaotatakse korraldaja riskid miinusesse jääda...
...tundub jube keeruline, aga võibolla tasub arendada seda suunda..

Aga see on küll imelik, et kui 500 oli osavõtumaks, siis oli keskmiselt ca 100 võistlejat...mis on 50000 EEKu, ja kui nüüd on 750, siis on 50 võistlejat, mis teeb 37500, ja huvitav küll, kuidas sellega siis on kasulikum võistlust korraldada kui 50000ga?! Ma saan aru, et hinnatõus on loomulik, aga talutav oleks 5-15% hinnatõus, mitte 50%. usun et selle 50% pärast on 50% sõitjatest jalga ka lasknud...

Igal juhul tuleb nii võistlejate kui ka korraldajate jaoks mingi kuldne kesktee leida..

kiltsi
Autor: jaanusr 03.02.2009 08:29
Kõrgetest tasudest veel niipalju, et oli näha Kiltsis pealtvaatajate ridades nii mõnigi hea sõidumees,kes ei osalenud just nimelt kõrge osavõtutasu pärast. Rajast aga niipalju, et autost hakkas kahju küll. Edu kõigile.

...
Autor: JRclub 03.02.2009 16:04
Loodame selle peale, et korraldajad võtavad meid kuulda ja leiame kompromissi. Kiltsist nii palju, et käisin sõitmas ja minumeelest nuriseda pole küll midagi. Korraldus sujus ilma probleemideta ja rada oli väga huvitav ja pikk. Tõesti need põllupealsed paar kohta aga ei ole hullu. Tänud korraldajatele hea ürituse eest!!!
Mind huvitaks ka, mis klassis nabaalune sõidad ja kas üldse sõidad. Või käid siin niisama tolmu üles keerutamas???

Valgeranna rahvasprint
Autor: Priit P 09.02.2009 12:26
Ausaltöeldes hakkab tekkima tahtmine terve see Rahvasprindi karikasari pimedasse kohta saata kui kõikidel sõitudel osavõtt on 750 EEKi. Tänavaasta on nii palju igast muid sõite mida võimalik sõita. Nii et palju õnne kallid korraldajad minu poolt!

Rahvasprint
Autor: Ladavfts1 09.02.2009 13:33
poetaks kah siis omalt poolt paar sõna. Osalesin siis eelmine aasta 6 võistlusel ja ei ütleks et osavõtu tasu suur vaid mulle teeb just meelehärmi see kui tehnilises öeldakse sulle et sul laiendid peal ja sõitma ei saa. Võiks siis tehnilise ennem ära teha ja kui ei lasta peale maksaks näiteks ainult oma nr kinni vaevalt see 750.- maksab. Osavõtutasu kohta ei oska seisukohta võtta kun aosad sõidud väga head ja saab ka piisavalt sõita kuid kui sa saad sõita 750.- 1km kokku siis see jah ei ole normaalne. See tõttu ka enamus rahvast hakkand rahvarallidel osalema kina seal saab ikka palju rohkem sõita ja on huvitavam. Mina isiklikult ei käi sõitmas karika pärast vaid elamusi saamas.
Ühesõnaga ei tohiks ühelepulgale panna kõiki sõite mõni võiks olla odavam ja teine kallim. Näiteks Rapla rajal korraldatavad üritused võiksid olla odavamad kuna seal kulutused poole väiksemad. Eks vaatame palju rahvast rapla säästusprindile tuleb siis näeme kas see teema üldse vajab kajastust kuna see ju ulmeliselt odav ja kui rahvast ikka ei tule siis pole viga osavõtutasus!

klassid / voorud / startimine
Autor: serxx 10.02.2009 21:52
Üks mõte veel siia teemasse.
See küll ei puuduta osavõtutasusid, kuid puudutab sprintide korraldust.

Et kahe vooru vaheline aeg väga pikaks ei veniks (120 võistlejat = 2+ tundi), siis ehk võiks kaaluda stardikorralduse muutmist veidi.

Ettepaneks oleks järgmine:
Kuna eelregistreerimise järgi on teada, palju võistlejaid mingis klassis on, siis võiks üks päev enne avaldada nn. stardiajad.
Startimine oleks klasside kaupa. Üks klass sõidab järjest kõik oma 3 vooru ära ning siis läheb peale järgmine klass.
Stardiaegade avaldamine oleks vastavalt klassidele, mitte ükskute sõitjate kaupa.

Mida head/halba see endaga kaasa tooks?
Halb oleks võibolla rajaga tutvumine, see võiks olla ikka kõik koos ja kohe hommikul. Kes aga stardivad hiljem, peavad ikka vara kohale tulema, kui tutvuda soovivad.

Hea oleks aga sõitjatele, kes saaksid suhteliselt kiiresti sõita oma kolm katset ära. Olles katselt just tulnud, saab kohe uuesti järjekorda võtta ning peale minna. Olles ennast soojaks sõitnud ja minnes uuesti peale, tuleks järgmine voor ilmselt veidi paremini välja, kui minnes peale 2+ tunni pärast.

Hilisemad startijad saaksid tulla hiljem kohale. Seega ei tekiks ka tehnilisse / mandaadi väga pikka järjekorda, kuna võistlejad saabuvad erinevatel aegadel ja põhimõtteliselt saab ka tehnilise ajad klasside kaupa paika panna.

Kui sinu sõidud on sõidetud, võid jääda vaatama teiste sõitu, või võid lahkuda. Ei ole vajadust ega kohustust võistluse lõpuni kohal olla.
Erijuhtum on muidugi esikolmik. Ka siin on variante. Kas autasustada klassi võitjaid kohe peale kolme vooru sõitmist või kõik koos lõpus. Viima

...jätkub
Autor: serxx 10.02.2009 21:53
Viimane variant tähendaks, et esikolmik peaks võistluse lõpuni kohale jääma.

Negatiivne on asi ka sellisel juhul kui võistlus on korraldatud pealtvaatajatele, mitte sõitjatele. Sellisel juhul on pealtvaatajaid ilmselt vaid huvitavamate klasside ajal, aeglasemad/ebahuvitavad klassid jäävad suht ilma pealtvaatajatest. Samas sõitjana mind suurt ei huvita, kas rajaääres on keegi vaatamas või mitte. Korraldajate osas ei oska asja hinnata.

Ma ei soovi sellega väita, et taoline korraldus on parim variant. Lihtsalt veidi mõtteainet korraldajatele ja teisetele võistlejatele.
Tore oleks kuulda ka teiste arvamusi antud ettepaneku osas.

mõtlemisainet!
Autor: urmasjc 15.02.2009 22:48
Loodan väga, et ka võistluste korraldajad loevad seda foorumit ja teevad ka lõpuks mingid järeldused! Ehe näide jälle Taali rahvaspridilt, kus osalejaid 33. On siis tõesti raske teha arvutusi, kui oleks võistlejaid 100 ringis ja osavõtutasu 500-eek. või osalejaid 33 ja osavõtutasu 750-eek. Huvitav oleks teada, kumb variant oleks korraldajatele tulusam ja millise rahasummaga oleks lihtsam võistlusi korraldada. Aga kahju küll, et see lihtne matemaatika kõigini ei jõua!

Taali kohta...
Autor: ksaul 16.02.2009 08:08
Hetkel tundub, et korraldajatel puudub tõesti igasugune huvi korraldada võistlusi odavamalt kui maksimaalne lubatud summa. See kehtib just sprindikarika arvestusse minevatel etappidel. Ise kaalusin tegelikult Taali sõitma minemist aga viimase põntsu minu jaoks pani bülletääni väljaandmine, millega lubati 4WD-s piike kastada. Kuna neid pole ja hetkel ei kavatse ka soetama hakata, siis polnud mõtet tavanaelaga "lolli" mängima minna. Kui võistlusel osalemistasu oleks olnud väiksem, oleksin läinud ehk kohale kasvõi trenni mõttes aga 750 EEKu trenni tegemise eest on ikka natule palju välja käia.

osavõtutasu
Autor: ermo76 23.02.2009 10:32
No nii kisakõrid teie häält on kuuldavõetud ja korraldatud rapla säästusprint kuhu siis nüüd teie osavõtt jääb?Kas nüüd on liiga odav ja ei kõlba jälle osaleda või?Milles seisneb küll teie probleem?Saaks ainult millegi kallal iriseda?

...
Autor: Tarmop 23.02.2009 10:51
Ja taas ilmus kusagilt välja üks tühikargaja ja hakkas lihtsalt lolli juttu ajama! Lubage esitada küsimus,miks on vaja siin üldse midagi rääkida?Kui Te nii rikas olete,siis minge sõitke WRCd.Maitea,isegi F1 piloodid,kelle palk pole mitte väike protestivad kõrgete litsentsi tasude vastu ja tavalist inimets,kes tegeleb rahvaspordiga tümitatakse.(Eriti isikute poolt,kes ise mitte midagi ei sõida)

Kulud?
Autor: PriitV 23.02.2009 22:28
Vastaks siis JRclub'i küsimusele meite suhteliselt suure ürituse eelarvega: ka mina ei saa aru, kuhu see hunnik sprindifüüri pistetakse?
Sõltumata, palju see "ametlik" ajavõtt ka maksab, on muud kulud suhteliselt olematud. Ma seekord tegin lihtsalt põhimõtte pärast esimese lisakatse Tallinna külje all, kesklinnast 7,5 km. Tõestasin ära "elu võimalikkuse Eestis" ka rahvaspordi jaoks.
Ja elus esimest korda kulutasin 2000 krooni raja ettevalmistamisele, mis seisnes teehöövliga 2,1 km pikkuse raja ideaalselt siledaks hööveldamises, mõnedes märkekurikates ja paaris rullis punavalges kilelindis. Seda rada kannataks sõita ka WRC autode ja piikidega mitu päeva järjest. Küsimust pole ka paari trampat sisse ehitada, katse pikkust pea 5 kilomeetrini venitada etc, etc. See siis jutt hirmsatest rajakuludest... Meite rallil tervelt 25 krooni auto kohta, julm kulu.
Muuseas, Uuesalu omanikud ootavad uusi tegijaid, nende poolt ei ole takistust seal sprinti korraldada. Raja lükkasin järgmistele juba siledaks. Kasutage võimalust!

OK, jääraja ja linnakatse ettevalmistamine maksis ka midagi aga needki pole ulmelised kulud. Igal juhul tulime 175 eek/inimene uhkelt välja, see teeb kuni 500/auto aga oli pikk ja üle-eestiline sõit.

Peab vist hakkama rämeda rahaeest korraldajatele koolitusi tegema, kuidas korralduskulud kontrolli all hoida, ajusid kasutada ja teha selline üritus, kuhu tullakse massiliselt ka 0-reklaamiga aga teles saad pikemalt aega, kui seda saavad sportrallid...

Rapla säästusprint
Autor: serxx 23.02.2009 22:47
elmo76, milline nendest neljast registreerunust oled Sina, et siin nii kõvasti sõna võtad?
http://rally.ee/?a=a047&b=532

Ka mina võtsin sõna osalustasude teemal, kuid mina olen täiesti olemas nende nelja registreerunu hulgas (Tarmo Sergo).

Kui siiski kirjas oled, siis väga vabandan.

...
Autor: ermo76 24.02.2009 21:48
To serxx.Minu osavõtt selgub homme lõunaks-kas olen tööl või mitte.Kirjutama ajendas siin eelnevate kodanike kirjutised,et laske hinda alla vat kus siis võtame osa.Mis on sellest saanud?Hetkel kirjas 6 osalejat.Lihtsalt kurb näha,et enamus targutajaid on lihtsalt targutajad.

...
Autor: serxx 25.02.2009 08:10
Selle viimasega olen täeisti nõus.
Virisejaid-targutajaid palju, kuid kui võimalus antakse pole ikka neid kuskil näha.
Ma väga loodan, et võistlus ikka toimub ja ei jää vähese huvi tõttu ära.

Milles siis tegelikult asi?
Autor: Priit P 25.02.2009 09:41
Päris mustvalgelt osalejate arvu ei saa siiski ainult osavõtutasude arvele taandada. See sõltub mitmetest asjadest. Kuna praegu rahval üldse rahaliselt raskem seis siis vaadatakse hoolega kuhu sõitma minna - ehk siis kas võistlus kuulub mingisse sarja (hepa cup, rahvasprindi karikavõistlused jne), et hooaja kokkuvõttes äkki mingi koht saada. Selge see, et need üksikud sõidud nii populaarsed olla ei saa. Teiseks mis puudutab Rapla Säästusprinti siis seal on lamellrehvi nõue. Paljud on talveks soetanud naastrehvid ning lamell lisakulu ja kellel lamelli olemas pole see sõitma ei lähe Arvan, et selletõttu ei saa sinna vägapalju osalejaid tulla.

Osavõtutasu on kindlasti osalemist soosiv faktor, kuid võrdusmärki osavõtjate arvu ja osalemistasu vahele tõmmata oleks lühinägelik ja läbimõtlemata väide.

Reaalne elu
Autor: PriitV 25.02.2009 14:01
Priit P on õigel teel: Rapla suurim häda on just lamellrehv.
Kuid üldises plaanis on hädasid palju rohkem ja need on "tingitud" sellest, et iga ehitaja ei uju enam füürihunnikus. Oli raske töö ja ulmeliselt ülemakstud tegevus, enam õnneks ei ole. Täna tuleb vaadata, KUS üldse midagi korraldada. Igasuguseid imeasju nime all "sprint", "kross" ja muu BS on selgelt liiga palju, mille eest ulmepappi nõutakse.

Täna tuleb korraldada sõite seal, kus inimesed elavad, ehk suuremate linnade lähedal. Autod on ju olemas ja selle mõnesaja krooni äkki leiab ka "soomest koondatud ehitaja", kui tegu on tõsise huvilisega. Et rahvasport päris välja ei sureks, tuleb ära lõpetada täiesti arutute kulude tekitamine: mingi täielik totter litsents, edasi-tagasi kilometraaž 100 ja rohkem km kolmest suurest linnast, osalustasud poole väiksemaks (säästusprint on väga OK hinnaga) ja lõpetada ära ka suisa nõmedaks kiskunud tehniline. Peaasi, et aku on kindlalt paigas ja kiiver peas-vöö kinni, muu on ebaoluline. Seda saab kontrollida stardijärjekorras seistes, selleks ei ole vaja mitmeid tunde lolli moodi passida.

Kindel asi on ka lasteaia eemaldamine, nemad mängigu liivakastis mudelitega. Kel olemas "titeload" ehk 16-18 vanad, sõidavad koos täiskasvanutega samadel tingimustel ja kogu lugu. Ja ka igasuguste erirehvide klassitamine - piigid, kruusakad jms jäägu saavutussporti ning neile võistlustele. Nende asemel teha klass "tagavedu" ilma kubatuurita ja ongi olemas. Saab kiilakal 64 kW lamellidega Lada "majanduskriis" 160 kW turbo-Volvole lõdvalt vastu, kui tihend peab. http://recce.pri.ee/album170/uunik1680.jpg PilleR lõpututest albumites

jätkub..
Autor: PriitV 25.02.2009 14:02
Ma julgen 100% väita, et EAL lolluste lõpetamisel ja reaalse elu vaatamisel oleks asjalood hoopis paremad. Absoluutne enamus kasvõi äsja 325 km rallitanutest ei viitsi ega taha lolli mängida aga mõnikord oma tagavedusid tuulutada - jah! Seejuures on seal väga-väga kiireid sõitjad. Kasvõi kogu Muhuklubi oma 5 (viie!) rahvaspordi jaoks illegaalse Lada-replicaga. Kujutad ette, stanged on puudu ja lisatuled on ees spetsraamil, rääkimata plastsitatorudest tehtud "turvapuurist" või ajaloolistest gonkavaludest.

Inimesed on nõus kulutama tuhandeid stiilile, et oleks lahe ja saaks natukenegi sõita aga tuhandeid lollustele ei ole, vähemalt mõiste alla "uuniklased" kuuluvad tegelased, nõus raiskama.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia