Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Tänavalegaalsed slickid
Autor: Kaido43 02.10.2015 09:24
Kuna eelmine teema läks ikka arutelu käigus totaalselt rappa, siis prooviks hoida arutelu ikkagi üleval ühel kitsal suunal – tänavakõlbulike slickide keelustamine ehk miks on sellist piirangut vaja ning millised rehvid siis täpsemalt keelatud on? Piibel ütleb meile nii: „Rehvid, millel on E- ja/voi DOT- markeering, kuid mis mustrijooniselt ja konstruktsioonilt on voidusoidurehvid, on keelatud.“ Street-legal circuit tires = Toyo R888 & RA1, Avon ZZR, Michelin Pilot Sport Cup, Hankook Ventus RS3 & RSS. Kindlasti tuleks lisada siia siis Yokohama A048, aga kas ka Kumho Ecsta XS KU36, kuna BMW-d liikusid ringrajal nendega liiga kiiresti? Minu jaoks jääb arusaamatuks miks neid ikkagi on vaja ära keelata ning kas keegi sellisest piirangust midagi võidab? Avaldage arvamust ja lisage "kahtlusaluseid rehve"!

oli
Autor: icedog 24.10.2015 21:06
Sõitsin isegi kunagi rahvarallit,sprinti.Kuni tulid rajaga tutvumise keelud ja muud jamad. Köige tipuks ulatati ralli stardis korraldaja legend,milles oli 2 tühja valget lehte.Jube turvaline pidi olema,kui ei tea kuhu sõitma pead. To arvi27 Kui see nüüd nii hea sari saab olema,kas oled ka siis kevadel kohe stardis?

Jah, hea sari oli kunagi
Autor: arvi27 24.10.2015 19:19
aga nüüd saab olema väga hea sari, sest ohutus suureneb kiiruste vähenemise töttu. Loobuvad need, kes sellest aru ei saa ja arvavad et tänavarehviga tuleb/peab sõitma sama kiiresti kui sportrehviga. Sari muutub odavamaks ja ei PEA ostma kasutatud rehve, mõtet pole. Korraldaja poolne rehvikontrollija pole jumal vaid koostööpartner korraldaja ja võistlejaga. Täna käivad rajal paljud autod, mille müratase tänavale kindlasti ei kuulu. Sari muutub tõeliseks rahvaspordi sarjaks, sest nüüd saab ka igapäevaselt rehve vahetamata tänaval sõita. Sõiduoskuse arendamine ja viimistlemine viib tulemused kõrgemale kui supersportrehvid vildaka sõiduoskusega või "apsudega" rajal, mida mõningate väitel rehvid halvemast ära hoiavad. Rahvasport on kõigi jaoks ja vabatahtlik, vingujatele soovitan tugitoolisporti.

Kahju, hea sari oli kunagi
Autor: mp 24.10.2015 14:32
Viimane aeg oleks uuesti kokku tulla koos võistlejate esindajatega ja antud teema uuesti läbi rääkida. Julged otsustada, siis julge vajadusel ka ümberotsustada.
Tean mis tähendab, kui puhtalt rajaosalt satud lahtise kruusa peale ja kui suur on pidamise vahe just lahtisel pinnasel kruusakas/slick versus LE tänavarehv. Just sealt need õnnetused alguse saavad.
Kihutada keskmise kiirusega ligi 100km/h kruusaradadel kehva pidamisega LE rehviga on enesetapp, midagi juhtub varem või hiljem. Tõesti hea, et on tekkinud alternatiivseid sarjasid, kus oma hobiga tegeleda.

rehvid ja keskmine kiirus
Autor: õhkjahutus 24.10.2015 10:04
Ai ai, nüüd läheb küll käest ära, kahe "punase rätikuga" lehvitamine härgadele on korraga ikka liiast :)

rehvid vs keskmine kiirus
Autor: Kaido43 24.10.2015 06:52
Huvitav oleks näha, kas alakomitee "keskmisi kiirusi" ka tõsisemalt koos rehvide teemaga hakkab käsitlema? Kolmel suvisel rahvarallil polnud MITTE ÜHTEGI võistlusmääruste kohast katset kusjuures !!! Näiteks Lääne-Eesti RR kõige lahjemal katsel oli 2WD keskmine kiirus 68,5 km/h, kõrgeim keskmine aga suisa 86,8 km/h. Aga nüüd on vähemalt see rehviotsus ilusama blanketi peale kodulehel korrektselt vormistatud. Asi seegi.

ohjah
Autor: Väikevend 23.10.2015 11:41
Reegel väljastati aasta tagasi. Keegi ei protestinudki siis, vaid paluti aastast pikendust. See anti. Siis olid kõik vait. Seega mõtle mida soovid, kuid selles vaikuses sa komiteed küll süüdistada ei saa.

Reegel
Autor: RainR 23.10.2015 11:27
Ehk siis reegel väljastati juba aasta tagasi ilma võistlejatega arutamist ning võimaluse andmist antud reegel ümber lükata. Sellisel juhul pole ju vahet, kas keegi selle vastu protesteeris või mitte, reegel oli juba väljastatud! JOKK.

reegel
Autor: Väikevend 23.10.2015 00:14
Sest see reegel on ju juba väljastatud. Tavapäraselt on siiani tulnud tingimused esimese ralli juhendiga, kui pole olnud suuri ja olulisi muudatusi, kuid see muudatus on suht suur ja tänu sellele tuli seda ka varem avalikustada. Tegelikult juba aasta tagasi. Praegu tuli selle kohta tehnikakomitee poolne sõnastus lihtsalt lisaks.

Argo
Autor: RainR 22.10.2015 22:16
Kui EAL tavapäraselt väljastab tehnilised tingimused esimese ralli juhendiga, siis kuidas praegu, 6 kuud enne suvehooaega, totaalselt hilja on?

Rainile
Autor: Väikevend 22.10.2015 18:24
See kirjavahetus oli vist enne, kuid oli ja selle üle ma ei vaidle. Samas ma ei väidagi, et Sirje pingutus oli tühine, kuid selle pöördumisega mul jooksiski juhe sedaaegu kokku, et mida siis tahetakse. Alguses oli jutt, et see ei ole mõistlik ja peaks tühistama. Siis jäi kõik vaikseks ja mingi hetk tuli palve see reegel aastaks edasi lükata ning ma arvsin, et see ongi sõitjte soov. Siis komitee seda ka tegi (mina siis ei olnud veel komitee liige). Hiljem oli täielik vaikus selle üle, kuigi oli kõigile teada 18.10.2014 aasta koosoleku protokoll, kus see otsus teatavaks tehti. Nüüd, kui totaalselt hilja on, siis hakati jälle selle teema üle vaidlema. Sealt tekibki küsimus, et miks oli vahepeal täielik vaikus?

Argole
Autor: RainR 22.10.2015 15:43
2014 sügisel , peale sportrehvide keelamise otsuse vastuvõtmist, pidasime pundiga kirjavahetust ning sina olid ka selles kirjavahetuses sees. Sa teadsid väga hästi, et sellele oldi vastu juba siis ja nüüd ajada, et keegi pole protesteerinud? Sirje pingutused sportrehvi kaotamise vastu ei olnud tühised, lubati küll 1 aasta juurde, kuid tegelikkuses oli soov seda reeglit üldse mitte vastu võtta. Ning seda sa teadsid!

Lõppkokkuvõttes on ikka asi see, et EAL teeb oma nägemise järgi, sõltumata osalejate pingutustest. Nii on olnud ja nii ka jääb. Eks ainult aeg näitab, mis see õige on. Kuid kindlasti ei ole argumendiks Hr. Perosti "uskumus", et nüüd muutub võistlus huvitavamaks.

Rain Rannala

M+S rehvid
Autor: RaoulR 22.10.2015 15:29
Aga nüüd veidin foorumi teemast ka. Seega mina saan aru, et M+S rehvid on siiski kruusal lubatud, kui võistlusjuhendiga see keelatud ei ole? See ei oleks ju sportrehv. Samas ma ei saa hästi aru, mida autospordiliit selle keeluga saavutab- Sõitsin ise ka 2010 a Simunas M+S rehviga 3. aja v.s. kruusarehv. Aga pruugitd kruusarehv on odavam ja tugevam, kui uus M+S, mida tookord kasutasin (olin veel roheline, ei osanud siis kruusakaid hankida).

TO: Väikevend, Kurvikiirus
Autor: RaoulR 22.10.2015 15:18
Paraku olen sõitnud ka rahvasprintidel, kui kurvikiirus on isegi 130 k,/h (näiteks Otepää oma, talv, 2 a tagas9) ja sirgekiirus üle 160 km/h 4WD klassis (ja ilmselt olid teised minust veel kiiremad). 100 km/h kurvis on suht OK, kui rada on puudeta. Ma ei täägi šikaanidest. Šikaani kiirus on kohati aga lust liiga madal- peab 1. käiguga sõitma. Aga seda tehakse selleks, et kunstlikult keskmist kiirust alla saada. Olen korduvalt kirjutanud, et ohutust ei taga keskmine kiirus, vaid raja olemus ja max võimalik kurvikiirus. Selles osas oli selle suve Otepää sprint ideaalne. Tõsi, mõnes kurvis kippus kiirus ikka 130 kanti aga õnneks olid need heinamaal.

kiri
Autor: Väikevend 21.10.2015 13:53
Hr Uukareda,
Siis polegi millestki rääkida, kui pole mõtet rääkida kirja hilinemisest!
Aasta tagasi kirjutati kiri, et lükata rehvireegli muutus aasta võrra edasi, sellel tuldi vastu. Nüüd, kui otsus on jõustunud ja selle teatavakstegemisest on möödas aasta (jah, täpsem sõnastus tuli vahetult enne teist sõitjate pöördumist), siis miks pole mõtet rääkida hiljaksjäämisest? Starti sa ju samuti hilineda ei saa (ok, 20min saad).

Demokraatia?
Autor: simku 21.10.2015 13:40
Sportrehvi jäämiseks tehti EAl-le kiri, millele kirjutas alla üle 100 hetkel kehtiva litsentsiga rahvasportlase ehk enamus. Rahvaspordi komiteeliikmed on valitud, et esindada rahvasportlaste seisukohta ja nende huve. Mis alusel eirati meie enamuse soovi( ei ole mõtet rääkida, et ennem kirja saamist tehti otsus)?

kurvikiirus
Autor: Väikevend 20.10.2015 18:38
RaoulR, isegi sportrallis pole tihti kurvikiirused 100km/h. Kui kurvikiirus ja ka sinu poolt kunagi mainitud shikaanide läbimis kiirused nii suured on, siis mis numbrit keskmine kiirus näitama hakkab? Küsid, et kas tänavarehviga ei anna välja sõita...loomulikult annab, nagu iga rehviga, kuid iga väljasõidu tekitab siiski juht ja seda tavaliselt liiga julgelt kurvi minekuga.

Nii on.
Autor: kristo82 20.10.2015 15:47
Nüüd et konkurentsis püsida tuleb hakata lihtsalt kõige paremaid rehve ja tihedamini ostma. Ma ei usu,et meil 4wd kergi mingi odava rehviga sõitma hakkab tulema. Ja sina tarvi27 kui sa arvad, et 4wd rahvasport on nii väga odav siis kahju sinust. Sõida rahulikult sina sportrallit ja aja seal teemat mitte ära kekka siin oma rahaga videotega mida siin viibiatest on kindlasti juba ammu mitu korda näinud. 👍🏼

TO: Arvi ja escortrs
Autor: RaoulR 20.10.2015 14:39
Minu meelest pole see jonnimine, vaid oma põhimõtete eest seismine. Ma ei saa aru sellest Arvi youtube lingi mõttest. Need ongi ju head kaadrid ohutust rajast, enamus isegi ei katkestanud. Kas tänavarehviga ei saa rajalt välja sõita? Saab küll. Vasalemma rahvasprindil on ka alati umbes 2...3 autot üle katuse keeratud. Ja mis siis? Peaasi, et kurvikiirus ei oleks üle 100 km/h ja puid poleks lähedal. Siis on kõik OK.

...
Autor: escortrs 19.10.2015 21:38
5 aastat hiljem, kui EAL otsustab võtta uuesti vastu seaduse, et võib kasutada võistlusrehve, siis ma olen 100% kindel, et hakkab samasugune jonn nagu praegu. Harjuge ära!
Iga muutus toob kindlasti ka midagi positiivset...


Roland Ilves
Autor: escortrs 19.10.2015 21:29
Et te kodudes ei mõtleks miks kõik niimoodi jonnivad...
https://www.youtube.com/watch?v=jdA-LNKv-bA

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia