Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
25. oktoober 2013 23:53
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
4WD grupi liidritena lähevad Pärnumaal starti Aiko Aigro ja Marko Koosa. Foto: Rando Aav

Balti karikasarja võitjad võivad selguda Pärnumaal

 Loe lisaks
Piltuudis Pärnumaa rahvarallilt: tantsud kahel rattal

Pärnumaa etapp pingestas tabeliseisu 2WD grupis

Kodune rahvaralli hooaeg lõpetati Pärnumaal

Sander Siniorg tegi debüüdi neljarattaveolise auto roolis

Laupäevasel rahvarallil asub starti ligi sada võistluspaari

Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja teisel etapil Pärnumaal võivad selguda tänavuse hooaja võitjad. Startimas on kõigi kolme klassi liidrid, kes edu korral saavad võidu kindlustada enne kolmandat, Lätis peetavat otsustavat etappi.

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistlused algasid tänavu 1. juunil Lääne-Eestis. Varasemate aastatega võrrelduna alustas hooaega avaetapil senisest vähem meeskondi, kuid sellele vaatamata on mitut Baltimaad hõlmavas võistlussarjas osalevatel sõitjatel võimalus karikad auga välja teenida. Nagu mullu, saavad võistlejad punkte teenida kolmelt etapilt, millest arvestuse aluseks võetakse kahelt osavõistluselt teenitud suurim punktiskoor.

4WD klassis kindlustab ilmselt taaskord võidu mullune võitjapaar Aiko Aigro - Marko Koosa. Lõuna-Eesti mehed on stardis ka Uno Aava rändkarikale sõidetaval Pärnumaa rahvarallil.

"Balti karikas sai sel aastal võetud kavva, kuna toetajatel olid eelmisest aastast sellega seoses head mälestused ja nad ütlesid, et miks mitte ka see aasta osa võtta. Tundus selline atraktiivne, eriti meedia poole pealt," lausus Aiko Aigro. Ta sõnas, et kaalub osalemist ka Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja kolmandal etapil Lätis. "Kõik oleneb sellest, kuidas ajaline graafik lubab. Kui aega on, siis kindlasti lähen," ütles Aiko Aigro, kes aastas teeb keskmiselt 25-28 võistlusstarti. Selline hulk rallisid ja sprinte ühel hooajal on Eesti ühele osavamale rahvasportlasele andnud rohkesti sõidukogemust. "See vast ongi minu üks plussidest, kui konkurentidega võrrelda. Arvan, et kogemus suht palju mängib. Kolmas hooaeg läheb minul neljarattaveolise autoga. Teine asi on sõidu stabiilsus. Olen vaadanud, et võistluste lõpetamise protsent ja poodiumikohtade protsent on mul nii kõrge, et ei teagi, kas keegi veel on suutnud sama teha. Enamuse võistlustest olen lõpetanud kolme hulgas, kui ei ole olnud tehnilisi probleeme," rääkis Aiko Aigro, kelle auto tehnilise poole eest on hea seisnud Toomas Tammsalu.

Kui võib vaid loota, et neljarattaveoliste autode gruppi lisandub võistlejaid juurde, siis mõnevõrra rohkem pusimist võidu nimel tuleb grupis 2WD. Seal asuvad laupäeval Jõulumäel liidritena starti Läänemaa võistlejad Marko Kukuškin - Delvis Tõkke, kes avaetapilt teenisid 7 punkti enam, kui Lääne-Eesti teedel peetud rahvarallil teise koha saavutanud Janek Ojala - Kaido Kabral. Kuna kaks etappi on veel ees, on võiduvõimalused säilinud kõigil. Kindlasti asub esikohta püüdma Balti karikasarja mullune võitja Janno Nuiamäe, kel kaardilugejaks Harri Jõessar. Hooaja esimene ralli lõppes meestele mootori purunemise tõttu katkestamisega, kuid nüüd on autol teine mootor peal. "See mootor on nii ja naa. Mõni asi on parem ja mõni halvem," kommenteeris Janno Nuiamäe, kelle Nissanit veab edasi Imre Vaniku autolt võetud vana mootor. Janno Nuiamäe hinnangul ei tunne ta end asfaltkattega teedel võistlemisel kõige kindlamalt. "Pärnumaalt on samas kaks aastat kogemust, nii et ei ole hullu. Asfaldisõit ei ole muidugi minu kõige tugevam külg," lausus ta, lisades, konkurendid võivad tublisti üllatada, iseäranis Marko Kukuškin. "Marko sõidab väga hästi ja ta teeb seda tublilt nii kruusal kui ka asfaldil."

SU klassis lähevad liidritena rajale Rainer Meus - Elari Jallajas, kes mullu pidid Balti karikavõistlustel tunnistama Ruslan Pleshanovi ja Imre Jelle paremust. "Kuidas mulle asfalt sobib? Ütleks nii, et seni ei ole probleeme olnud. Olen alati finišisse jõudnud. Kruus sobib mulle muidugi paremini. Samas on Pärnumaa rahvarallil tee olnud tatine ja porine," lausus ralliteedel Žiguli rooli keerav Meus. "Loodan kuiva ilma. Ilmateade lubab märga. Aga no kui on märg, siis meenutabki ralli rohkem kruusal sõitu." Juhul, kui Meus - Jallajas oma sõidu untsu keeravad, avanevad šansid maksimumpunktide püüdmiseks Madis Kruusmale. Kodustel teedel sõidetud rallil tuli Madis Kruusmal ja Raimo Laksbergil leppida teise tulemusega, kuid juhul, kui mehed peaksid Pärnumaal finišeerima vastupidises järjestuses, saab otsustavaks Nīca-Rucava miniralli.

Kui Pärnumaa rahvarallil jõuavad võiduni samad näod, kes alistasid rivaalid avaetapil, teenivad nad Balti rahvaralli karikasarjas võidu välja enne otsustavat etappi ning neil ei pruugi enam Lätis 2. novembril korraldataval rallil starti minna.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia