Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. oktoober 2013 3:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Pärnumaa etapp pingestas tabeliseisu 2WD grupis

 Loe lisaks
Piltuudis Pärnumaa rahvarallilt: tantsud kahel rattal

Kodune rahvaralli hooaeg lõpetati Pärnumaal

Sander Siniorg tegi debüüdi neljarattaveolise auto roolis

Balti karikasarja võitjad võivad selguda Pärnumaal

Laupäevasel rahvarallil asub starti ligi sada võistluspaari

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste teisel etapil selgusid tänavused võitjad grupis 4WD ning grupis SU, lõpplahendus 2WD grupis pingestas aga tabeliseisu laupäeval Lätis sõidetava kolmanda etapi eel.

Ligi 5 kuu pikkuse pausi järel peeti taaskord rahvaralli, millelt anti Balti karikavõistluste punkte. 26. oktoobril sõidetud Pärnumaa rahvarallil olid stardis kõigi gruppide liidrid, ent lisandus ka sõitjaid, kes 1. juunil toimunud avaetapil selle karikasarja punkte ei jahtinud. 4WD grupis otsustasid sel korral väheke kaarte segada Rain Rannala - Simmo Nestor, kuid juba avaetapilt maksimumpunktid teeninud Aiko Aigro ja Marko Koosa osutusid taaskord parimaiks.

"Libatse katse esimesel läbimisel kaotasime liiga palju aega. Ja me ei tea, miks. See kaotus jäi kripeldama, et nii 5 sekundit ära andsime," nentis Rain Rannala, kes ralli kokkuvõttes pidi leppima teise kohaga. Kaotust võitjapaarile kogunes 3,3 sekundit. "Aiko oli puhta sõiduga kiirem," jätkas Rannala. "Ralli ise oli libedaga seiklemine. Katsetest rääkides - Jõulumäe oli väga hea ja meelepärane. See sobis meile hästi. Teistel katsetel pidime slikkrehvidega kohati sopal sõitma, see ei olnud kuigivõrd meeltmööda. Eelistan kuiva rada. Aga muus osas ei olnud väga viga."

Rain Rannala ja Simmo Nestor võitsid kaheksast katsest kolm, viiel katsel olid kiireimad Aiko Aigro ja Marko Koosa. Teise järjestikuse etapivõiduga parimad punktid teeninud ja seeläbi teist aastat järjest enne otsustavat võistlust võidukarika välja teeninud Aiko Aigro märkis, et tänavune hooaeg on tal sujunud väga hästi. "On olnud edukas hooaeg, kõige paremini välja kukkunud võistlemise aasta. Sai tehtud kõik nii, nagu ise tahtsin," rõõmustas ta. Lisaks Balti karikasarja võidule ihaldas Lõuna-Eesti mees ju ka Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistlustelt esikohta ning võitis selle Rain Rannala ees.

Rallit kommenteerides lausus Aigro, et tegu oli tema jaoks ideaalse sõiduga. "Palju vigu ju lubada ei saanud, kuna EAL-i karikas oli samuti mängus," lausus ta. "Libatse katse teisel läbimisel oli näpukas ja tegime spinni, mille järel auto suri välja. Vaatasime, et enne eelviimast katset oleks edu olnud 10 sekundit, kuid selle intsidendi tulemusel jäi kolme sekundi ringi. Ülejäänud sõit tuli kõik puhtalt välja."

Parimaks katseks pidas Aiko Aigro Jõulumäed, kus sõideti kahel korral ralli lõpuks. "Eelmisel aastal oli seal sõites hirm, lume pärast. Aga nüüd oli pidamine parem, lausa hea! Ja katse ise tip-top, üles-alla."

2. novembril sõidetavale kolmandale etapile Lätis värsked karikavõitjad ei lähe. "Ajaga ei mängi välja," tunnistas Aiko Aigro. Nīca-Rucava minirallil ei stardi ka teised tänavu 4WD grupis võistelnud eestlased. Mis aga ei tähenda, et karikasarjas ei otsusta siiski veel kaasa lüüa mõni lätlane, nagu mõlemal varasemal hooajal. Mullu 4WD grupis Läti etapi võitnud Elmārs Tikums - Arnis Modris võistlevad tänavugi kodustel teedel, aga hoopis kaherattaveolise "bemmiga". Kiireid lätlasi oli võistlemas ka Pärnumaa rahvarallil, kuid siinsel võistlusel otsustasid nad Balti karikasarjas eestlastele konkurentsi mitte pakkuda.

2WD grupis käis Pärnumaa rahvarallil samuti tuline võidusõit. Hea enesetundega alustas võistlust liiderpaar Marko Kukuškin - Delvis Tõkke, kes Lääne-Eesti rahvarallilt olid etapivõiduga teeninud maksimaalsed 25 punkti. Avakatse Uulus BMW-ga sõitnud mehed võitsid, kuid neist vaid 0,1 sekundi kaugusele jäid värskelt Balti karikasarja punktidele sõitma asunud Sander Sepp - Ken Torn (fotol). Teisel katsel osutusid saarlased läänlastest kiiremaks, edestades neid 5,3 sekundiga. Kaks järgmist kiiruskatset, kolmanda ja neljanda võitsid taas Kukškin ja Tõkke, kuid siis oli nende laul lauldud. "Difri polt läks neljanda katse lõpus pooleks. Reduktor oli all lahti," kommenteeris Marko Kukuškin. "Sellest saati ei saanud enam midagi head tunda. Pealegi olid meil uued rehvid, millega me ei olnud sõitnud."

Samal, neljandal kiiruskatsel katkestasid võistluse Janno Nuiamäe - Harri Jõessar. "Kolm ja pool katset saime sõita, siis läks pooltelg pooleks. Ilmselt sai poolteljel parim enne mööda," sõnas Nissan Sunnyt roolinud Nuiamäe. "Targem andis järgi," resümeeris ta.

"Nii me jäime sinna katse peale. Jalutasime poodi. Siis järsku plahvas, et teeme remonti nii palju, et saame hooldusalasse ära sõita omal jalal. Küsisime ühe külamehe käest poldi, mutreid ja seibe. Tõmbasime pooltelje jupi rummust välja ja laagri kokku, et see laiali ei jookseks. Siis saime ühe ratta veoga ära servisesse sõita. Tasapisi liikusime. Aga pidime kiiremini minema, kuna selleks ajaks oli meil teada, et Janek Ojala Nissanile on juhiust vaja. Meie selle oma autolt olime valmis andma, kuna nagunii katkestasime. Tal oli raja peal väike apsakas olnud. Ja hoolduses juba vahetasime uksed ära," muljetas Janno Nuiamäe.

Teine katkestamine sel hooajal tähendab, et Janno Nuiamäe - Harri Jõessar Balti karikasarjas kolme sekka enam ei mahu, kuna tabelis on järjestikku kaks nulli ja ka Läti etapi võidu korral ei saaks nad kolmandale kohale kerkida, sest magusaimad punktid haarasid endile värskelt Sepp ja Torn. Mis aga ei tähenda, et Lätti sõitma ei minda, sest konkurentide elu tuleb kibedaks teha. "Kas me läheme, on täna lahtine. Homme või ülehomme selgub," lausus Janno Nuiamäe, kellel kodusel karikariiulil vähemalt mullusest hooajast Balti karikavõistluste võidukarikas.

Kui Janno Nuiamäe - Harri Jõessar olid ralli katkestanud ning karikasarja liidrid Marko Kukuškin - Delvis Tõkke ei saanud sugugi liikuda võidusõidu kiirusega, edestasid järgnenud katsetel konkurente Renault Clioga kihutanud Sander Sepp ja Ken Torn, kes 2WD grupis olid seega kiireimad kokku viiel kiiruskatsel. Sealhulgas Jõulumäe katse mõlemal läbimisel ehk katsel, mida oli ralli algusest peale oodanud Marko Kukuškin. "Jõulumäed ootasin hullult! Aga kiiresti me seal sõita ei saanud. Kardaaniga oleks paagi ära lõhkunud. Põhja lõhkus ära. Delvis mingi hetk ütles, et meil on lihtsalt vaja lõpuni saada, et Balti karikasarja punkte mitte ära anda. Veeresime siis neil katsetel nagu pensionärid. Enne probleeme oli enesetunne hea, mõnus. Oleks me edasi saanud sõita probleemideta, saanuks tempot tõsta. Kohanesin rehvidega. Kus oli vaja, andsin minna. Ilmselt me oleksime olnud, kui mitte päris esimesed, siis eespool kindlasti. Aga selline see tehnikavärk on," rääkis Kukuškin. Ta lisas, et tänavune hooaeg ei ole tervikuna olnud kõige parem, iseäranis sprindivõistlustel. "Aga praegune jama oli punkt i-tähele," nentis ta.

Marko Kukuškin ja Delvis Tõkke lubavad, et ei lase võiduvõimalust käest ning stardivad Läti etapil. Kirja panid mehed end sellele võistlusele päris varakult. Et mitte ehku peale lõunanaabrite juures starti minna, võtsid nad 24. augustil osa ka Lätis Alūksne ümbruses peetud minirallist "Marienburga 2013". Kui laupäeval sõidetav Nīca-Rucava miniralli neil 2WD grupis võita õnnestub, on nad välja teeninud ka karikasarjas esikoha. Seejuures pole aga kindel, kui palju on Lätti sõitma minemas konkurente Eestist, ega seegi, kas mõni lätlane plaanib viimaselt etapilt punkte jahtida. Võiduvõimalust neil aga enam ei ole, kes seni punktideta. Ilmselt otsustavad seega Leedu piiri ääres sõidetaval võistlusel võidu saatuse just avaetapi võitnud läänlased ning äsja etapivõiduni jõudnud saarlased.

Saarlased Sander Sepp ja Ken Torn ei ole veel end Nīca-Rucava minirallile registreerinud, lastes ilmselt konkurentidel veel paar päeva "praadida". Osavõtjate registreerimine sellele rallile lõpeb internetis 29. oktoobri õhtul kell 17.

Laupäeval konkurentide eest suurima hulga punkte napsanud Sander Sepale tuli esikoht ilmselt mõneti üllatuslikult. Miks? Ta selgitas: "Esimesel katsel tagurdasime ühe korra. Kolmandal kaks korda ja viiendal ühe korra. Me ei saanud kaardilugemisele pihta. Pealtvaates kaardiga ei teadnud, kuhu täpselt minna. Sirge pikkused olid nii ebamäärased. Panime mitmest kohast otse, sest ei olnud aimugi, kuhu pöörata. Viimane katse oli enam-vähem. Seal ei saanud ära eksida." Kõige vähem oskas vanade Toyo rehvidega võistelnud Sander Sepp edu loota asfaldirallilt: "Asfalt on minu arvates kõige halvem pinnas. Jube! Mulle üldse ei meeldi. Vihm tegi olukorra veel hullemaks."

Tabeliseis 2WD grupis seniste etappide järel näitab, et enim punkte on kirjas võistluspaaril Marko Kukuškin - Delvis Tõkke, kokku 40. Äsjase ralli 2WD grupis teise tulemusega lõpetanud Janek Ojala - Kaido Kabral on kogunud 36 punkti. Sander Sepp - Ken Torn avasid punktiskoori, teenides etapivõiduga 25 punkti.

SU klassis läksid liidritena rajale Rainer Meus - Elari Jallajas. Kindel sõit ja võidud kõigilt lisakatsetelt tagasid meestele tänavu Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistlustel SU grupis esikoha. Võiduni jõudsid nad samas võistlussarjas ka 2011. aastal, kuid mullu osutusid võitjaiks Ruslan Pleshanov - Imre Jelle.

"Tegelikult ei tulnud võit meile kindlasti mitte lihtsalt. Katsed olid päris rasked minu arvates. Ja tehniliselt keerukad," lausus Rainer Meus. "Libatse katsel oli joonise järgi sõitmine paras orienteerumine. See ei olnud sugugi lihtne. Sai tublisti seigeldud. Ühe koha peal suisa seisime. Vaatasime legendi, et kuhu minema peab," jätkas ta. Sellele vaatamata võitsid Meus ja Jallajas omas arvestusgrupis kõik kaheksa kiiruskatset. "Jõulumäe katset oli lust sõita. Nii lahedat kiiruskatset polegi vist varem olnud. See, et viimasel katsel saime absoluutarvestuse kaheksanda aja, tuli täitsa üllatusena," rääkis Rainer Meus, kes iseloomustas Jõulumäe katset sedavõrd keerukana, mis paneb sõitja ja kaardilugeja kõik võimed proovile. "Joonise järgi sõites on seal kaardilugeja töö päris tähtis."

Kuigi Madis Kruusma - Raimo Laksberg tegid 3,1 km pikkuse Jõulumäe katse trampliinidel konkurentidest uhkemaid õhulende, tuli neil taaskord ralli lõpul leppida teise kohaga. Jõulumäe katsel jäid nad seejuures rivaalidele alla esimesel korral 10,8 ning teisel korral 12,4 sekundiga. Hoopis palju tagasihoidlikuma tulemusega lõpetasid äsjase etapi IZ Kombiga võistelnud Ruslan Pleshanov - Darja Antonova, kes üldises pingereas finišeerisid mõnevõrra eespool, kui 2WD grupis sõitnud Marko Kukuškin - Delvis Tõkke. Aga tõe huvides olgu öeldud, et neljandal katsel purunenud autol BMW 320i sõitnud mehed olid 24 minutilise hilinemise eest viiendasse ajavõtukontrollpunkti saanud 4-minutilise karistuse ja 20-sekundilise karistuse seitsmendasse kontrollpunkti varem sisenemise eest.

Viimast aastat peetava Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja otsustav etapp sõidetakse 2. novembril Lätis Nīca ümbruse kruusateedel ja lühikesel asfaldikatsel. Võistlusraja üldpikkus on 152,43 kilomeetrit, sellest üheksal kiiruskatsel läbitakse 17,14 kilomeetrit.

Lisaks Balti karikasarja võistlejaile plaanivad sel rallil võistelda ka Karel Tölp - Priit Guljajev, kes tänavu varemgi lõunanaabrite juures edukalt konkurentsi pakkunud.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia