Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
ettepanekud rahvaralli/sprint 2008/2009
Autor: -awd- 19.05.2008 23:17
Hooaeg küll juba käib, kuid äkki on kellelgi midagi väga huvitavat välja pakkuda et muuta järgmist hooaega põnevamaks või siis tasavägisemaks. Kulude vähendamise huvides tuleks keelata igas klassis sportrehvide ja ka tänava legaalsete slikkide kasutamine. parc ferme... tehnikast vähegi jagav komisjon teab mis on stock ja mis mitte. 2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (sh. väljalaskekollektor, katalüsaator, summuti). Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele.2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt.95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult klassides V16, V18, 2WD-Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavatel 4WD autodel.2.5.7 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud.
Klass 4wd...teha eraldi arvestus neile mis ei ole ülelaadega ehk VABALTHINGAVATELE 4WD oma klass, sest hetkel on ikka täiesti mõttetu minna tõmblema oma vabalthingavaga. See on kindlasti positiivne lüke paljudele kes näevad et täiesti mõttetu on sinna klassi hetkel trügida. Klassis 2wd-a näiteks võid sa teha aegu 10X odavama autoga kui on mõnel osalejal aga klassis 4wd unusta see isegi 2x odavama autoga ära

Tava rehv
Autor: jannu24 28.05.2008 13:47
Muideks, toimib tava rehvi nõue hästi. Rahvarallis ei tohtinud kasutad ei kruusa rehve ega naelu. Kõik said ilusti hakkama. Miks ei võiks siis olla ka sprindil keelatud slik rehvid ja kruusa rehvid. Autode meeletu võimsus ei mängi siis enam rolli. Sama tehti ka ERC sarjas kus keelati ära kruusa rehvid. Rajad püsivad paremini korras ja autode meeletud võimsused ei mängi rolli. Tähtis on vedrustus ja sõiduoskus. Mina olen selle poolt, et sõidetaks tänava rehviga.

RAHVASPORT
Autor: lootsu 28.05.2008 16:01
Korviste pole lubatud, sest kui sa üle kuudi käid siis ei saa pead alla tõmmata ja auto koogib su lihtsalt ära, tavaistme ja tava vööga saad ennast pikali lasta ja paremal juhul ei saa kriimugi, kuid samas korviga jääd peast ilma. Kui sul rehvid sitad, pane natuke õli peale, usu aitab, vaata karti, seal kasutatakse sama tehnikat, nakkumine kohe paraneb!

2009
Autor: Mann 28.05.2008 19:28
mina pooldaksin tavarehvi.. et asfaltil tavaline suvekas - ükskõik mis tootja oma ja kruusal siis M+S ja muud variandid sellest, samuti võiks olla tootja vaba. küll peaksid olema keelatud igasuguset "poolkõvad" sliki ja kruusaka variandid (v.a. 4WD ja 2WD-Sport).. õnneks on endalolemas toetajad, kes selle koha pealt aitavad, kuid rahvaspordis ma seda õigeks ei pea!

see, miks ei ole lubatud ilma puurita autos istmed ja traksid on juba mitmel pool seletatud; võiks küll olla lubatud asendada istmeid teiste tootjate istmetega (et samaarivennad ka saaks normaalselt istuda sõidu ajal)... loomulikult peaks kontrollima hoolega nende kinnitust, kuid ma olen üpris kindel, et osades autodes poleks orig. iste ka nii hästi kinni kui mõnel teisel vahetatud iste...

üks asi, mida ma ei mõista on see, et tehnilistes tingimustes on sätestatud hulk piiranguid ja tingimusi, mis autol peab või ei tohi olla, aga miks siis seda ei kontrollita? selleks ei pea küll eriline geenitehnoloog olema, et vaadata, kas väljalase vastab originaali(lähedase)le või mitte ja samas ei võta see palju aega.. kahjuks pole võimalik sama kiirelt kontrollida autode "aju-tegevust", kuid eks see jääb igaühe oma südametunnistusele, kuidas ta oma auto võimekusele kaasa on aidanud...

samuti võiks piirata ühe karikasarja etappide tihedust... minu meelest pole see eriti mõttekas, et neli nädalavahetust järjest on karikavõistluste etapp... kui korraldajad juba on mõelnud sellise geniaalse äriplaani välja nagu on etapi korraldamine, siis võiks ta mõelda ka selle peale, et "klientuur" reaalselt "teenust" ka tarbida jõuaks...

ja ideaalne oleks, kui muudetaks klassidesse jaotamise põhimõ

2009 jätkub
Autor: Mann 28.05.2008 19:29
ja ideaalne oleks, kui muudetaks klassidesse jaotamise põhimõtet... selge see, et kümmet erinevat klassi poleks mõistlik teha, kuid siiski võiks olla jaotus enamlevinud kW-de järgi (näiteks 2WDa kuni 66 kW, 2WDb kuni 118 kW ja 2WDc üle 118 kW)... ise arvan ka seda, et naisteklasse võiks olla ka kaks (jaotus näiteks nagu praegu 2WD-s); arvatavasti oleks suurem osavõtjate arv ja väikses klassis ehk tuleks siis ka tibid oma "naistekatega" sõitma...

igatahes kui järgmine hooaeg samas vaimus edasi läheb, siis ei kavatse sellest sarjast enam osa võtta...

[kellele saavutusi vaja selleks, et juttu tõsiselt võetaks, siis eelmine hooaeg N-klassi III ja mõned korrad ikka elus poodiumile ka jõudnud]

parema tuleviku ootuses,
M.Vaher

-
Autor: -awd- 28.05.2008 23:37
miks üldse on 4wd klassis lubatud piigid ja rehvide lõikamine? 2.4.2 Keelatud on igasugune rehvi turvisemustri lõikamine ja lõigatud rehvide kasutamine (v.a klassides 2WD Sport, 4WD, V16 ja V18).??? Aetakse meelega klass juba nende nõuetega kallimaks. Kui on ikka tegemist ralli liigiga kus sõidavad tänavaautod, siis miks peab tegema mingeid erandeid klassis 4wd? Sõitke N-i või E-d!

to mann
Autor: -awd- 29.05.2008 07:24
Sinu jutus on iva. Mingi sarnane klassideks jaotamine on täitsa ok, ainult kw-d tuleb veel üle vaadata. 1) Kuni 66kw kannataks siis sõita ka näiteks 1,8 mootoriga mis sobiks sinna klassi. Hetkel 2wd-b klassi enam poleks mõtet sellise tehnikaga proovimagi minna. Hoobilt jääksid kuni 66kw klassist välja näiteks crx-id ja muud gti-d ja gt-d, citroen c2 2) Kuni 118 kw.Siia jäävad opeli gsi-d, fordi rs-id, golf gt, crx, bemmid, jne..3) üle 118 kw. Enamus võimsamaid uusi ja suurema kubatuuriga masinaid
4) 4wd-a ehk kuni 142 kw. Lahjemad audid, kuni 2,5l bemarid jne
5) 4wd-b ehk üle 142 kw. Alates turbo legacy ja teised kiiremad
6) mosse
7)naised kuni 66kw ja naised alates 66kw-...

to -awd-
Autor: villu 29.05.2008 08:58
Liiga palju klasse ei ole ka hea. Tehes naistele 2 klassi, 4WD-le kaks ja 2WDle 3, teeb praeguse seisuga võrreldes 3 lisaklassi. Pealtvaatajatele läheb asi veelgi keerulisemaks. Muidugi võistlejate suhtes ausamaks, seega eks tõeline piir jookseb kuskilt kompromissina kahe vahelt. Mida rohkem klasse, seda enam on ka tehnilisi aspekte, mida kontrollida ja kui te praegu kurdate, et tehniline kontroll ei vaata kõike, siis seda enam hakkab see probleem teravaks saama. Seega esialgu peaks tugevdama tehnilist - kontrollima kõike võimalikku, mitte tegema ainult pinnapealset kontrolli.

miks kW järgi?
Autor: alar 29.05.2008 15:08
Aga miks jaotada klasse kW järgi, sest autot edasi viib ikkagi mootri väändemoment. Kuna momenti passis kirjas pole, siis seda kontrollida ei saa. Minu arust on hetkel kehtivad klasside jaotused suurepärased.

võimsus ja vääne
Autor: serxx 29.05.2008 15:54
Tegelikult ei näita kumbki ei võimsuse number ega ka väände number tegelikku auto sooritusvõimet.
Kuna mõlemad numbrid on antud mingitel x pööretel.

Tähtis polegi kõrge väändemomendi(või võimsuse) number, vaid see, et väändemoment oleks ühtlane võimalikult suures pöörete vahemikus.
Ühesõnaga läheb see asi väga keeruliseks ära.

Kõige lihtsam on liigitada ikkagi kilovattide järgi.
Või siis võimsuse kaalu suhte järgi, nii kaal kui võimsus on tehnilises passis kirjas, võimsuse/kaalu suhe iseloomustab paremini auto sooritusvõimet kui ainult võimsus.
Päris 100% ausaks ja võrdseks ei saa seda kunagi teha, kuna määravaid tegureid on liiga palju.

Kas naiste klassi poolitamine on mõistlik?
Naisi iseenesest on suhteliselt vähe sõitmas ja naistel on tegelikult ju võimalik ka tavaklassides sõita, kui selleks soovi peaks olema (näiteks 4wd).
Võibolla mõni naisteklassi sõitja võiks sellel teemal sõna võtta.

4wd klassis sooviksin mina näha ainult tänavasõidu rehve, igasugused võistlusrehvid peaksid kõigis klassides keelatud olema siiski.
Klasside lisamist ma küll eriti ei poolda, kuid neliveos võiks küll kuidagi anda võimaluse ka neile, kes ei sõida impreza või evoga (loe: autod alla 200kw).

Või siis teha klasside jagamiseks täiesti uus süsteem, kus võetakse arvesse nii vedavate sildade arvu, mootori võimsust kui ka kaalu.
Kõigepealt võetakse võimsuse/kaalu suhe ja 4wd siis korrutatakse läbi mingi koefitsendiga (just nagu hetkel turbomoototide töömaht korrutatakse mingi koefitsendiga).


.
Autor: -awd- 30.05.2008 07:11
Kaalu järgi klassidesse jagamine ajaks asja veelgi segasemaks. Jääks kw-de järgi ja sellest esialgu piisaks. Kui igal võistlusel ei jaotata kw-de järgi klassidesse,siis vähemalt karikavõistluste aasta kokkuvõttes ja jooksvalt peaks arvestust pidama. Vaadake kui palju on juba sel aastal osalejaid erinevates klassides. 2wd-a 37 ja 2wd-b 45 autot. Päris arvestatav hulk, et saaks selgeks kw-de vahe. Klassi N poolitamine võiks esialgu ära jääda, tuleb leida hoopis teine tee kuidas naisi juurde meelitada(väiksem osalemistasu?). Klass 4wd aga tuleb muuta selliseks et seal kannataks sõita ka vabalthingavaga. On erandeid aga korralik vabalthingav uuem 4wd maksab ikka päris palju.

kulku
Autor: nuhk 30.05.2008 08:11
Tegelikult võiks hoopis nii teha, et paneme stardimaksule 50 EEK otsa ja iga mats saab omale peale sõitu mannergu koju tassida. Kõik rahul...

??
Autor: Siimss 30.05.2008 11:38
kw järgi võistlusklassid? :D(kuidas näeb välja kw kontrollimine,mega irw)
Tehnilised tingimused teeb Rahvaspordi komitee,ja kui ei meeldi ei pea ju sõitma.
Millal asjalikud ettepanekud tulevad,kui tulevad.

kw
Autor: raido 30.05.2008 11:45
kw järgi on minuarust ka kõige mõistlikum võistlusklassid teha, w siiis jh, kw ja kaalu suhtena. ja see et kuidas näeb välja nende kontrollimine, ega ei saagi kontollida ju, enne kui keegi kaebust ei esita. rahvasport võiks ikka aus sport olla, mitte et oi, nyyd ei saa kontrollida kw ja nyyd petame niimis torust tuleb, see jääb igayhe sydametunnistusele, kas ta järgib reegleid w mitte.

to nabaalune
Autor: eestivabak 30.05.2008 15:21
"Aga ma ei ole veel suutnud seda mõelda, et kuidas sundida neid sitemini sõitma, kes roolis tegijad on? Kas keegi oskab ettepanekuid teha? Sest tee sa need klassid mille järgi soovi on, võidab ikkagi ainult 1 ja võidab see, kes tihendina rooli ja pedaalide vahel kõige võimekam on."

Tule nüüd reaalsusesse tagasi.See, et üks auto on teisest 1 km kohta 10 sek kiirem küll mingit efekti ei oma onju ? Huvitav, et kõik "võitjad", kes sinu jutu järgi iga autoga võidaksid, ikkagi klassi kiireimate autode peale on sattunud.

Aga sõbrad..
Autor: Marksl 30.05.2008 16:39
..palun korraldage siis proovi korras üks sprint, kus siis keelatud on nn. spetsiaalrehvid vms ja klassidesse on jaotatud kW-de järgi. Rahvasprindi juhendi järgi saab reguleerida rehvide kasutamist ja määrab arvestusklassid justkui korraldaja:
3. VÕISTLUSAUTOD
3.1 Keelatud on osaleda autodel, millel on kehtiv EAL Tehniline Kaart (va. klassides 2WD Sport ja 4WD).
3.2 Võistlusautol peab olema läbitud tehnoülevaatus sellekohase kehtiva märkega registreerimistunnistusel.
3.3 Tehnonõuded võistlusautodele on sätestatud Rahvaralli ja rahvasprindi tehniliste tingimustega. Korraldajal on õigus esitada võistluse juhendis täiendavaid nõudmisi rehvidele.
3.5 Arvestusklassid määratakse juhendiga.
3.6 Võistlusnumbrid antakse korraldaja poolt.
3.7 Võistlusauto peab liikuma mootori või inertsi jõul.
Korraldajal jääb üle veel ainult palgata ca 6-8 meheline väga pädev tehniline komisjon, kes siis eksijatele teeks oi,oi ning tuld. Ning siis saaks näha kas asjal on kah jumet ja kas siis siinsed virisejad kah poodiumil on.
See selleks. Paljud rõhuvad siin sõnale "rahvasprint". Jah - need võistlused ongi rahvaspordi üritused. Aga see võiks eelkõige tähendada seda, et asjast tuntakse mõnu ja lõbu, et leitakse erinevate etappide jooksul endale (ja oma tehnikale) võrdväärne konkurent ja võisteldakse mõnusasti omavahel. Siin aga käib hala nagu oleks tervele plejaadile tegelikele võitjatele üüratut ülekohut tehtud ning karikatest ja auhinnarahadest ilma jäetud. Mille pärast te siis võistlete - kas oma sõiduoskuse lihvimiseks või karikate kogumiseks. Kui karikate pärast - siis neid saab iseendale kah tellida, igasuguse võistluse ja

"Rahvasport odavaks !"
Autor: Pöörane 02.06.2008 08:24
Praegused reeglid on küll natuke teises suunas.
Kui varem sai kiiresti sõita ka Golfi või Ladaga, siis praeguste reeglite järgi tuleb konkurentsis püsimiseks vähemalt Type-R soetada.
Sõidaks isegi, aga enam reeglitesse ära ei mahu, kuna autot on nats järgi aidatud. Lihtsalt et liikluses paremini veereda.
Deforseerida aga ei tahaks.
ETTEPANEK siis järgmine: Auto järgi aitamine võiks ikka lubatud olla.
Siis saaks ka need poodiumile pretendeerida, kes tehasepoolt tuunitud(200kw, blokkdiffer, torukollektor jne.) autot osta ei jaksa.


to nabaalune
Autor: jannu24 02.06.2008 09:34
Tere, tulin just Hiiumaa sprindilt ja võin öelda, et KW ei ole määrav. On võimalik sõita lahjema autoga ka kiireid aegu. Asfald on parem tagaveolisele kruus esiveolisele. Küsimus on rehvides, mina maksin 18 000.- krooni rehvide eest ja olen saanud poodiumeid. Ära keelata tuleks sport rehvid, nii kruusal kui asfaldil.

Jaanus Piller

...
Autor: -RS- 02.06.2008 16:04
Ütleks ka siis sõna sekka. Arvan sama et sport rehvid tuleks ära keelata, nii kulude kohapealt, ning siis ei mängiks see kw ka nii suurt vahet kätte.
Teiseks pakuksin välja, et äkki oleks võimalik korraldada peale võistlust iga klassi kolmele kiiremale uus tehniline (natuke põhjalikum) ülevaatus, milles võivad osaleda kõik võistlusel osalenud inimesed (kellel aga soovi on). Siis saaksid kõik oma arvamuse välja öelda ja seda ka samas kohe kontrollida. Igasugune tagantjärele internetis jne. urisemine ei oleks siis enam põhjendatud.
(lihtsalt minu väike mõte)

to -RS-
Autor: Veiko7 02.06.2008 18:33
Miks ainult esikolmele kontroll. Kõik kes nopivad punkte, peaks siis täiendava kontrolli läbima...nii oleks aus. Või äärmisel juhul esiviisik, sest lõppkokkuvõttes ju autasustatakse viite esimest.

to Pöörane: minuarust b-klassis teevad pigem ilma BMW'd kui Civic Type-R'id. Olen type-r'iga omajagu sõitnud ja 100% stock seisus pole ta küll midagi erilist. Ja rääkida, et vanasti oli vanasti oli...krt vanasti oli taevas ka ju sinisem ja muru rohelisem...aeg läheb edasi ja autod arenevad. Ega rahvasprindis ei saa aega seisma jätta ja sõita ainult ladadega. Minuarust Golf'id püsivad vägagi hästi konkurentsis, kui neil tehasest õige mootor on peale tehtud.

Minuarust pole meil vaja muud muuta tingimustes kui, et karmistada tehnilisi tingimusi, sest praegune jutt "mul on tehaseseades" ajab ausalt öeldes naerma kui autot reaalselt rajal hakkad jälgima.

Edu!

parandus
Autor: Veiko7 02.06.2008 18:35
Mõtlesin, et karmistada tuleks tehnilist kontrolli.

Ja üks asi tekitab küsimuse...miks mõnel nõutakse kontrollis luukpära kerega autodel pagasikatet ja mõni teine saab ilma katteta läbi.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Kliki siia
Artikli juurde
06.12.2019
Toyota WRC auto avaldas Kalle Rovanperäle muljet
Artikli juurde
04.12.2019
Roland Poom võistleb uuel hooajal R5 klassi autoga
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
14.11.2019
Hiiumaa rahvaralli 8-9.11.19 (0)
28.10.2019
Ott Tänak maailmameistriks! (0)
27.10.2019
Kataloonia ralli 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
01.12.2019 09:34
Aasta kokkuvõte 2019 (0)
28.11.2019 20:06
Mõned vanad Tehumardi ralli pildid (0)
28.10.2019 13:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja - maailmameistrid! (1)
28.10.2019 13:14
Rallijututuba Discord'is (20)
15.10.2019 22:51
Saaremaa ralli 2019 (6)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia