Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
rallikross 2012
Autor: meiz 12.01.2012 14:56
kas see aasta rallikross ka toimub? ei ole juhendit ega tehnilisi.
eelmine aasta vist tehti kõva pauk ära ja nüüd toss välja. liigutage end seal EAL-is krt võtaks.

to kaaliants
Autor: iff 02.02.2012 09:40
Sa räägid õiget juttu, aga me räägime erinevatest asjadest.
Meistrisari oli tõesti ok ja seda andsime selles kirjas ka mõista. Nii et see jutt, milles sa räägid meistrisarja toimimises, on kõik kahel käel nõus.
Probleem on aga mujal. Mingi spordiala alakomitee ei peaks võrduma MV korraldajana. Selle jaoks võiks olla oma organisatsioon, kes teeb ja korraldab ja kui võimalik, teenib ka kasumit. Alakomitee ülesanded on tegeleda muuga. Näiteks on meil olemas ka Superkross, rahvakrossid, jäärajad. Alakomitee ülesanne peaks olema jälgida, et kõik, mis nendes sarjades toimub on reeglitepärane, turvaline. Samuti on komitee ülesanne anda nõu sportlastele, korraldajatele. Esindada ja aidata neid vajadusel alaliidus. Samuti kui kusagil tekivad protestid, mis mõjutavad tulemusi, siis alakomitee ülesanne on need lahendada. Kui komitee on aga ka konkreetsete võistluste korraldaja, siis ei suuda ta neid ülesandeid täita tahate.... (jätkub)

to kaaliants jätkub.
Autor: iff 02.02.2012 09:51
Oletame, et sul Kaaliants (või noh, sinuga seotud piloodil) tekib ühel võistlusel situatsioon ühe teatud sinist värvi tiimi sportlasega. Ja sa oled üdini kindel, et sul oli õigus. Aga õigus antakse teisele poolele (Mis iganes põhjusel: kohtunikud eksivad, või neid mõjutatakse (ka seda juhtus eelmisel hooajal, olin ise kõrval) ja sa ei lepi sellega, siis kuhu sa pöördud? Komiteesse, kus on samad inimesed? Või lepid sellega? Ma lihtsalt proovin selle lihtsa näitega selgitada, miks on vajalik võimude lahusus. Sest mitte üks võim ei takista nüüd edaspidi kinnitamast ühtegi ükskõik, kui absurdset otsust, mis tuleb korraldajate poolelt. On see rehvi hind või ostmisviis. On need reeglid autode vanuse kohta või mis iganes. Kasvõi võidusõitmiseeskirjade muutmise kohta.

rehvid
Autor: m6mm 02.02.2012 10:04
Pole nendel rehvidel häda midagi! Hinna ja kvaliteedi suhe on VÄGA hea. Miks just need rehvid, seda teab komitee, tõenäoliselt ei saanud sellise raha eest sellist kogust teistelt toetajatelt?! Vastupidamise poolest on tegemist tõeliselt pommikindla rehviga. Mina tulin tühja rehviga rajalt tagasi kolmel korral, kõikidel kordadel võtsin ise riski madala rehvirõhuga. Boksis puhusin kivid serva vahelt välja ja läks sama rehv uuesti sõitu. Terve hooaja peale kulus 6 rehvi ja kui üks rehv poleks avari tagajärjel katki läinud oleks tõenäoliselt 4 rehviga hakkama saanud. Mis puudutab sõidu omadusi, siis eelmisel aastal võideti just nende samade rehvidega mitmeid poodiumi kohti rahvarallidel, kus konkurentidel oli kasutada korralikud võistlusrehvid!

Tervitades
Imre Karu

kodanik Uutari mõttemaailm
Autor: iff 02.02.2012 10:12
Mis aga puutub minu müstilisse mõttemaailma, siis jah. Ma võitlesin tookord Standardi püsimajäämise eest. Ja ma olen senimaani seisukohal, et selline rahvuslik odav klass oleks vajalik. Vaadates möödunud hooaja DIV1A sõite ja teades muudatusi võistlejate tehnikas, siis käärid esimeste ja tagumiste vahel lähevad veelgi suuremaks. Ja mingil hetkel need tagumised kaovad. Sest kaob motivatsioon ja puuduvad võimalused. Ja tahtmata kellegile liiga teha, siis mitmel võistlejal oleks parem/targem sellises odavamas klassis osaleda. Ja Standard oli üpris tasavägine ja vaatemänguline võrreldes mõne muu klassiga.
Aga tol ajal toimus koosolek, kus hääletati Standardi üle. Jäi peale teine arvamus. Kui enamus nii arvab, siis olgu nii. Tuleb leppida tõsiasjaga, et maailmas on ka teisi arvamusi.
Mitte hakata komiteed selja taga laiali saatma.

Autor: iff 02.02.2012 10:26
Rehvide kohta arvan, et jah, tegu on odava rehviga. Kuid rääkides sellest, kuidas meil peab FIA olema ja määrates siis monorehviks mitte-homologeeritud rehvi, siis levitame me ebatõdesid ja paneme võistleja olukorda, et väljapoole minnes peab ta ikkagi teised rehvid ostma. Aga need jälle käituvad teisiti, ning see tähendab, et võistleja seab ennast halvemasse positsiooni. DIV1A võib vabalt olla monorehviga, ei vaidle.
Praegu on üritatud olukorda välja mängida sellele, et kui mitte Maxxsport, siis Avon. Kui nii küsida, siis on loomulik, mida tahab tundlikuma rahakotiga võistleja. Aga võiks olla nii, et kes tahab odavat, võtab selle, kes paremat ja võimalused, võtab midagi muud. On ka Toyod ja Yokohamad ning veel hulk teisi, mis on hinnaklassilt küll grammike kallimad, kuid samas paremate omadustega.
Aga see on jälle minu arvamus, kui teised arvavad, et see on hea ja kõiki arendav, siis olgu nii. Kuid oma arvamuse võin ja julgen ma ikkagi alati välja öelda. Ja oma nime alt.

Ivo Uutar

rallikross.ee lehelt
Autor: PriitV 02.02.2012 12:07
Ei saaks öelda, et mulle rallikross või üldse kross kui selline ei meeldiks. Vaatan igal võimalusel motorsi pealt aga... Kui Eesti MV lõplikus punktitabelis on 43 nime, nendest 5 on lapsed, 6 mitte-eestlased ja 21 nime sellised, keda võib lugeda "episoodilisteks" osalejateks, siis on tegu "marginaalse" autospordi alaga osaleja arvu kohalt.
OK, Div.1 on selge, see on puhas suund rahvusvahelisusele nagu autorallis N ja 1A ka rahvusvaheline.
Aga siis on miskises kommentaaris õelalt märgitud Eriste "erastatud" superkoross, kus on teist samapalju ja rohkemgi osalejaid, äkki oli 2011 erinevate klasside peale kokku 62? Kuid tegu on ikkagi täpselt sama alaga! Rääkige mis tahes, kross on kross, vääna neid reegleid kuidas tahes.
See teeb Eesti peale kokku sadakond autodega krossi kui distsipliini huvilist sõitjat kokku, osad on küll jah kattuvad nimed. Lisandub veel külakrosside kaader. See on nüüd see NUMBER, mille pealt uuesti alustada!

osa 2
Autor: PriitV 02.02.2012 12:16
Seega tuleb kogu krossihuviliste kaadril esiteks peegliss evaadata, siis kuivi arve uurida ja kambakesti maas istudes läbi mõelda, kuidas edasi? Täietsi arusaadavalt on kõigil tohutud majanduslikud huvid aga see peakski tähendama, et ärimehed suudavad omavahel pudrupoti ära jagada. Kui oled ärimees, pead olema Eesti konnatiigis piisavalt "amööbne" ja suutma ka teistele midagi jätta.

Vanatehnika"rallidega" oleme käinud suvel ja talvel kokku läbi KÕIK mandri-Eesti statsionaarsed krossirajatised v.a. Matsi rada ja Kehala. Ja eranditult KÕIK valdajad-omanikud-juhid-fännid on viimasepeal tegelased! Per inimene võiks ju kamba peale kokku väga tegija ala kokku tulla. Sõitjad on, rajad on, tahet paistab ka olevat (et ka Kulbilohu sai jälle heaks) - milles küsimus???

To: PriitV
Autor: uraalikas 02.02.2012 13:28
Suures õhina tõttu ei paista loetu sisu alati olla arusaadav. Seetõttu kirjutan lihtlausetega uuesti:
Eriste LÕI omale kuuluva Superkrossi erasarja ISE 1994.aastal.
EAL juhatus ERASTAS Reinsalule Rallikrossi sarja koos komiteega 2011-2012.
Ja edusoovid värskele sarjaomanikule on siirad.

Uraalikale
Autor: PriitV 02.02.2012 17:39
Seda kõike ma tean. Eriste tegi asja ära, nii lihtne see oligi. Ja on elujõuline. Aga-aga: selge on ka see, et kes tahab oma alaga profesionaalsemaks minna ja natukenegi ka rahvusvaheliselt tegutseda, peab superkrossi asemel rallikrossiga tegelema.
Seega võib praegu väita nii, et külakross on entry level, superkross oskuste omandamise koht ja rallikross siis see profesionaalne tase. Sama nagu rallis: küla"ralli", rahvaralli, autoralli.
Põhimõtteliselt peaks kõiki osapooli huvitama ni tipptaseme jätkusuutlikus kui sealne osalejaskonna rohkus aga ka teistpidi püramiidi kõige alumine ots. Alus on ju olemas: sadakond tõsisemat sõiduhuvilist. On olema ska rajad, korraldajad, isegi mingid hilinevad reeglid (mis tundub on EALi mõnede alakomiteede tüüphäda), pealtnäha absoluutselt adekvaatse diniemsed - aga näed, asi on kuidagitpidi pees.

osa 2.
Autor: PriitV 02.02.2012 17:45
Kui kogu probleem seisneb kellegi müüdavate rehvide eelistamises ja keegi tunenb enanst rahaliselt ülelastuna, siis mina olen ka monorehvi pooldaja autospordis. Leppige kokku mitme aasta peale ette, mis hooajal mis klass sõidab ühe tootja toodanguga, teine klas steis eomaga eeldusel, et osalejate arv klassides on sarnane; siis ka erinevate radade kasutamine, kui on vähegi võimalik siis kõigi kolme "erineva" ala koos võistlemine ühel päeval ja kurat milles probleem?
Ja tõesti, siis peab olema sõltumatu kohtunike komisjon, mis minu arust peaks EALis koosema kõigi erinevate alaliitude esindajatest, kes siis sõltumatult otsustavad, ka skeegi sõitis kellegile meelega sisse või ei. Saab sellest aru nii autoralli, ringrajaspordi, 4X4, kiirenduse, rahvaspordi kui kardi paberitega kohtunik.

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia