Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
veokateemaline mälumäng
Autor: aivar 18.10.2006 22:28
et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna.
mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.

esimese küsa esitan ise.
Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?

tagantjärgi tarkusena...
Autor: aivar 03.11.2006 00:54
... tundub, et see auto oli paras saan. igatahes mäkke, mis praegu nii väga mägi ei tundu, ta igatahes kolmandaga ja tühjana üles ei läinud. käiguvahetus oli minul kui algajal autujuhil toona hirmus raske ülesanne ja ma lihtsameelsena arvasin, et küll ta üles läheb. aga ei läind, tagurpidi veeresin alla.

ma kommenteerin enda kogemust
Autor: aivar 03.11.2006 00:47
ei oska teiste kohta öelda, aga üks enda kogemus on küll. väga võimalik, et heade meeste autod olid ikka ainult autokrossiks ja lahjemate meeste autud tegid vahelduseks tööd kah.
mina sõitsin oma esimesed meetrid autoroolis igastahes krossi veokaga. kuulus ühe sugulase sõbrale (sõitjat ei suuda praegu isegi meenutada) ja see auto sõidutati maale vanaema juurde kindla eesmärgiga heinu vedada. seda ka tehti. aasta oli kusagil 80ndate ringis, auto nummer midagi 300-ga (võimalik, et 309), tegelt peaks nüüd tagantjärgi välja uurima, kelle autoga tegu:). see auto oli vanaema juures heinal ikka rida aega, igatahes sain ma juhtimise päris selgeks ja käisin selle krossikaga isegi poes leiva järel. hirmus uhke tunne oli küll roolis istuda:)

veel üks küssa
Autor: krossifänn 02.11.2006 22:34
Sel ajal,kui vastust välja mõeldakse küsiks ühe mänguvälise küsimuse.Selge siis see,et "nõuka"ajal pidid krossiveokad olema tehn.korras,paberid korras,ülevaatus jne.kõik ornungis olema.Kas need autod sõitsid siis ainult krossi (mõni võistlus aastas) ja seisid ülejäänud aja või leiti neile ka mingit muud rakendust ? Samas oleks üsna koomiline vaatepilt,kui auto millel ohukaared peal võistlusnumbrid küljes sõidaks ringi mingi põhu,silo või sitahunnik peal :) Kuidas siis ikka olid lood nende asjadega tol ajal ? Äkki oskab keegi kommentaarida.

hiljutigi nii tehtud
Autor: aivar 01.11.2006 21:15
Ega see "omal jalal" kohaleminek nii unustatud asi polegi. veel 90ndatest on tuua üks koomiline näide - Tapa bagimees Klettenberg sai oma bagi mootori viimasel minutil enne Lätti minekut kokku. Bagi pandi treilale, sellega poleks küll Lätti ikka vist lastud, mootor jäi käima ja mehhaanik Rummi Hendrik (Särts) ronis kokpitti, et aeg-ajalt gaasi vajutada:) Panid Tapalt kusagile Riia alla mis tirin, kuigi Valga piiripunktis tekkis piirikatega väike arusaamatus, miks üks mees kastis ja kokpitis reisib:). Piiri ületamise ajaks tuli siis Särts bagi roolist evakueerida.
Korgi Mart pani Saaremaale minnes jälle praamisõidu ajal kiisule käigukasti alla:)

tähelepanek
Autor: aivar 01.11.2006 21:05
huvitav küsimus krossifännilt selle mineku kohta ja küsisin asjaosalise Avo Muraka käest järele.
Vastus nii ja naa. St, et nt Murakas konkreetselt 1979. aastal läks ZIL 157 kastis. Aga Kuusmik, kel oli vaja mootorit sisse sõita, läks omal jalal. Eesti sisestele võistlustele mindi tavaliselt omal jalal, mõnikord ka kolmnurga otsas. Krossiautod olid tollel ajal kõik inspektsioonis arvel, reg. numbrid küljes. Võistlusele minekuks kirjutas krossika "omanik", mõni EPT või kolhoos siis, korraliku ja korrektse sõidulehe ka välja:).
Küsimus Rjazan-79 eestlastest osalejate kohta aga endiselt õhus. Kuna anmetes võib nagunii ebatäpsusi olla, siis panen pluss-miinuse kah - ütleme et kolme mardiga eksimine läheb veel õige vastusena kirja.

mänguväline küsimus
Autor: krossifänn 01.11.2006 20:52
Oskab keegi vastata (Markot,Aivar või keegi teine) Mis moodi tol ajal Rjazani mindi? Kas krossikaga omal jalal või ikka mingi treilaga?Eesti võistlustel käidi küll (vähemalt osad )omal jalal.Kui aga miskit võistlusel juhtus ? oodatud kõik kommentaarid,kes asjast teavad.Sorry,et vahele segasin aga ikkagi huvitav.

väike täpsustus
Autor: markot 01.11.2006 13:25
Need kaks meest küsimärkidega olid Ülo Treial ja Kalev Lain. Ülejäänud küsimusele ma Sinu soovitusel siis esialgu ei vasta.

täpsustus vastusele ja uus küsimus
Autor: aivar 01.11.2006 12:20
Leidsin üles päris täpse nimekirja sellest võistlusest ja oskan nüüd vist täiesti ammendavalt vastata (meeskonna kooseisu kohta).
Uhtna: Heino Plotnik, Tiit Kangro; Hannes Tiinas.
Praktiliselt sama kamba mehed, aga Sõmeru võistkonna koosseisus: Kalev Laik (Loik?); Avo Murakas; Vello Pääro; lisaks Toom Kuusmik ZIL-il ja Jaak Lill ning Jaan Põld GAZ 53-l.

Nii, julgen uue küsimuse küsida. Paneks siis sellise, millele saab ka katse-eksituse meetodil pihta saada: Kui palju eestlasi oli kantud selle 1979. aasta Rjazani võistluse stardinimekirja kolme klassi peale kokku?
(ps: Marko, jäta teistele ka võimalus vastata ja proovida, sul on kava näol nagunii spikker olemas)

veel Rjazanist
Autor: aivar 01.11.2006 12:03
Rjazani võistlused olid Eestlastele üldse väga edukad. Nt 78. aastal said 51-l kaksikvõidu Nuia mehed Tõnu Kurro ja Andres Särev; meeskondlikult saadi lausa kolmikvõit (1. Nuia; 2. Võru EPT; 3. Tartu Autoveod); 77. aastal oli siin juba mainitud Viktor Jashenko järel Vambola Kängsepp (Võru) teine ja Kurro kolmas; Nuia sai taas meeskondeliku võidu ning Võru EPT oli kolmas.
75. aastal oli Juhan Tõhk Viljandist 51-l kolmas, Tõnu Evert, siis juba Tallinna värvides, ZIL-il esimene jne

põhjalik vastus
Autor: aivar 01.11.2006 11:46
karta võib, et peast sellisele küsimusele vastust ei leia. kuna mul on kasutada teatud statistikamaterjali, siis vastan ja veidi põhjalikumalt, sest 1979. aasta Rjazani kross oli eestlastele väga edukas.
Meeskondlikku arvestust peeti igas klassis eraldi ja GAZ 51/52 võitis selle Uhtna meeskond. Ka teine koht tuli Eestisse - Viljandi EPT. Uhtna meeskonna kooseisu mul käepärast pole, aga julgen oletada, et sinna kuulusid näiteks Hannes Tiinas ja Avo Murakas:), ilmselt ka Toom Kuusmik.
Individuaalselt said eestlased GAZ 51/52-l kolmikvõidu: 1. T. Kangro (Rakvere); 2. Rein Pomber (Viljandi); 3. Arvi Mõttus (Valga).
GAZ 53-l oli Jüri (?) Treial Tartust kolmas.
Nii palju on veel tausta, et näiteks 51/52-l oli distantsiks poolfinaalis viis 11 km pikkust ringi, finaali kestvust pole teada. ZIL 130-l oli aga ringi pikkuseks millegi pärast "vaid" 6,8 km, mida finaalis läbiti viis ringi. Kusagil stardi-finishipaiga lähedal olid mingid "gabariidiväravad", mille mitteläbimisel anti võistlejale disklaff (neist väravaist ja nende mõttest tahaks rohkem teada - osalejatelt peaks üle küsima, mis värk oli).
Lisaks on teada, et sel võistlusel nähti viimast korda krossirajal sellist elukat nagu ZIL 164, millel ka ZIL-i klassi sõit ära võideti.

küsimus
Autor: markot 01.11.2006 11:06
sorry, panin kogemata ühe markot,i liiga.

küsimus
Autor: markot 01.11.2006 11:00
Kes eestlastest võtsid võistkondliku võidu GAZ-51 - 52 klassis 1979a Rjazani üleliidulisel kevadkrossil. Mis võistkonnaga tegu ja kes sõitsid?
markot

õige vastus
Autor: krossifänn 31.10.2006 18:49
Markot kõik õige,esita uus küsimus.

vastus
Autor: markot 31.10.2006 18:18
Äkki olid need Mart Mäll/Erkki Orunuk, kelle Gaz 51 pildi pealt vaadatuna üsna kurb välja näeb

küsimus siis ralliteemal
Autor: krossifänn 31.10.2006 17:53
Kes olid need veoka rallisõitjad,kes 1999a.Saaremaa rallil oma auto "kapitaalselt maha kandsid"? Meeste endiga õnneks midagi hullu ei juhtunud.Auto aga paistis küll välja kui "totaalne emexi kandidaat"peale rajalt väljasõitu. Kes olid siis need rallimehed ?

õige vastus
Autor: Chupzic 31.10.2006 13:23
krossifänn kõik õige ,kysi uus kysimus.

sorry
Autor: krossifänn 31.10.2006 13:20
Unustasin masinaklassi.51 klassis sõitsid need mehed.Üks neist sõitis hiljem Golfiga ka.(Alar vist)

vastus
Autor: krossifänn 31.10.2006 13:14
Meiby Alar ja Aivar Kuus.

võibolla vastus
Autor: kaaliants 31.10.2006 13:09
Äkki Mati ja Rein Koch

uus
Autor: Chupzic 31.10.2006 12:45
peale Mäesaarte on eesti ajal veel võrust olnud kaks venda..kes need olid ja mis masina klassis sõitsid.:)?

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia