et elavdada nn vaikset hooaega, pakun välja veokateemalise mälumängu. väike tagamõte on asjal ka - kirjutan vaikselt sahtlisse veoautospordi ajalugu ja loodan, et järgnevast saab üht-teist kõrva taha panna. mälumängu idee on sama, nagu paljudes erinevates foorumites (ka rally.ee omas) - üks tegelane esitab küsimuse, järgmised püüavad vastata ja õigesti vastanul on õigus esitada järgmine küsimus. selles konkreetses sarjas piiraks siis teemade ringi veoautodega. mäng kestab seni, kuni on viitsimist; mõte on silmaringi harimises, mitte auhindades ja võidus.
esimese küsa esitan ise. Läti bagimees Janis Koslovskis, nagu välimusestki võib oletada, tegeleb aktiivselt ka ühe teise spordialaga. Läti absoluutsesse tippu ta küll ei kuulu, kuid arvestades selle ala taset ja populaarsust Lätis, on Koslovskise puhul tegemist tõsise sportlasega. Raske võrrelda, aga mine tea, Eestis vääriks ta sellel alal võib-olla isegi mõnd meistrivõistluste medalit. Millise spordialaga tegeleb Koslovskis siis, kui ta parajasti veoautokrossi ei sõida?
Viimase postitusega seoses meenus veel üks seik. Sellest võiks esitada rida "tigedaid" küsimusi, millele oskaksid vastata vaid üksikud asjaosalised:) Nimelt: ilmselt 1996. aasta suvel (või kui mälu petab, siis aasta siia-sinna) sõideti jaanipäeva ajal veoautokrossi sellises kohas nagu Neeruti (Lääne-Virus Tamsalu-Kadrina vahel). Oli avalik jaaniõhtu koos tantsu ja tagaajamisega ning üks "atraktsioon" oli veoautokross:) Osales kusagil 10 auto ringis. Kuna tol ajal EMV-l sõideti vaid rallikrossi reeglitega, siis Neeruti kross oli ikka see "õige" - tüübid lähtusid ühisstardist ja päris pikalt sõitsid (kui pikalt, seda küll ei mäleta). Osalejate seas oli juba mainitud Kevade; Sooniste vist korraldas, aga kas ise ka sõitis, seda ei mäleta; meenub, et olid ka Viljandi mehed (vist Teder ja Siim, vbl veel keegi). Ja ilmselt oli see Jaan Villaku esimene võistlus - auto oli veel nii uus, et numbritki polnud küljes.
Eks Kõps teab ise kindlasti paremini, mitu pulka tema autos eelkäijatest pärineb, kui üldse veel pärineb. Krossifänni jutt on õige - Kõps ostis oma esimese auto Ambla mehelt Imre Loodiselt. Loodise auto, mille ta siiski praktiliselt ise ehitas, doonoriks oli Tapa mehe Atso Kevade auto. Sellest autost Immu siiski midagi suurt ei saanud, sest 90ndate teises pooles aeti see, rakverlane Valeri Hulko oli siis roolis, Taalis põhjalikult puruks. See oli tolle aja üks suuremaid avariisid, netis pole kahjuks sellest pilte kohanud. Hulko oli kõige all katusel, Marko Luhthein tema otsas ja keegi veel, enam ei mäleta, kes, andis oma panuse. Kevade oli jälle üks neist, kes "taasavastas" veokaspordi Lääne-Virus. Tõsi, Andrus Soonistel oli tol ajal ka veokas, aga mingi aeg sõitis Kevade läänevirulastest veokaga üksi (kusjuures sõitis vale nime all, sest load olid ära võetud, see varjunimi oli vist Allan Ruuse:)). Tema järel tulid juba Villaku Jaan, Sassi, Piigli, Roop jt. Teades seltskonda, kes Kevade autot ehitas, olid aga tema autos kohe päris kindlasti kindlasti mõned detailid vana Klettenbergi viimasest veokast. Niipalju siis Kõpsu auto ajaloost...
Kõpsi auto arengust tahaks ka teada.Mitu vanat juppi seal siis veel on? Minu teada tegi Kõbu esimese stardi Varstu rajal okt.2001. Auto nr.57 paistis vägagi sarnane endisele Imre Loodise masinale. Mainitud Varstu võistlus oli üldse üllatav uute võistlejate rohkuse poolest. Lisaks Kõpsile olid uued tulijad Priit Tamm nr.55 , Andre Osi nr.56 , Mait Mäesaar nr.58 ja Ahti Paavel bagil nr.18. Kihulase bagi ajaloo kohta kahjuks ei tea mõhkugi.Chupzic anna vihje,kas küsitav bagi oli enne ka"kroku"53-mootoriga või 51.
minu küsimusele saab muide vastata ka päris mitme rally.ee galeriis leiduva pildi abil:) ehk siis: eelmise omaniku ja eelmise sõitja valduses on sama auto päris mitu korda objektiivi ette jäänud. aga seal on üks konks, lisaks muutunud värvidele...
kuna krossifänn andis loa ka mulle küsida, siis viskan ka mina mündi õhku. märksa uuemast ajast. asjaga seotud isikuil, sh kodanik chupzic, paluks mitte vastata:)
http://www.rally.ee/?a=a022&b=93188&p=2 ehk Aldis "hipi" Kilkuts. Kes oli selle auto eelmine opmanik? või siis - kes sõitis selle autoga enne Kilkutsit? Kaks nime on seega õiged vastused.
Küsisin vahuri käest et palju on vanast bagist alles..ja ta vastas et raam...no ja ega ka kihulaesel seal palju pole..mõni toru jupike ka..aga vanemad bagi friigid peaxid teadma...vähemalt tiidekas teadis täpselt kelle bagiga kihulane sõidab..enne vahuri toli see bagi Mart Kallase käes ja enne Mart i oli......
Pea`nd hoogu, chupzic. Kihulase kohta ei oska vaielda, aga Koobakese bagi on ju vana Vahur Lillmanni bagi. Ja minu teada ehitas Vahur ikka päris uue bagi. Sõitmist alustas ta küll mingi vana bagiga ja selle küljest võivad pärineda mõned pulgad, kuid "õigusjärglaseks" ei saa teda vist ikka nimetada. Ja lisaks, kui ma õigesti mäletan, ei jätnud Lillmann vist sõitugi vahele - oli vanal bagil, ja siis äkki, hopsti juba uuega väljas. Ma võin muidugi valesti mäletada kah:) Kui lähtuda "mõne pulga teooriast", siis saaks vist kõige põnevama teooria kokku kirjutada Kõpsi veokast:)
Semetinil kiiver varnas vist jah.Sama lugu Ceikaga aga vaevalt,et bagid"kuusakoskis". Mõlemad Bauskast. Kahju,et baltikate jaokski ei tuldud välja. Aivar & Chupzic teie vastus oli kõige "soojem".Äkki tuleb teilt uus küsimus ka...
Siis mina oma S-tähega ja chupzic selle edasiarendusega Semetiniga väga mööda ei pannudki. Oli lihtsalt teine neist kahest võimalikust, sest ka Semetin on ju meil sõitmas käinud ning nüüd vist kiivri varna riputanud.
Ei ole ka Nõuakas.Tol ajal meil oma "krokusi" polnudki. 2003a.juuni Varstu etappi võib pidada "krokude"taassünnipäevaks. Siis olid Tiideberg ja Lillmann oma 53-e mootoritega bagidel väljas. OK! Küsitav tegelane oli Viesturs Avens (Lielvardest Kozlaga ühekandimees).2001 Jaanikese krossi võit (53 bagi) Ramatsile,teine Kozlovskis ja kolmas Avens. Kusjuures siis startisid mõlemad bagiklassid koos ja finaali viimasel ringil tegid Sarve Ruts ja Lillmann Avensile "ära". Absoluutarvestuses Sarv kolmas,Lillmann neljas ja Avens viies.