Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
30. oktoober 2005 21:42
Tagasi
Trüki lehekülg

Tartu Sügis võib jääda viimaseks "kiireks" rahvaralliks

Kommentaare lisatud: 99

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
 
Smurf555, 31.10.2005 17:28
kui puur sees siis peavad ka istmed ja rihmad olema. Aga mõte õige turvanõudeid karmistada ja jätkata sama moodi. Osalejate arv räägib ju enda eest.

M, 31.10.2005 18:02
Mille alusel ma tegutsen? Foorumis kirjutatud põhjal või? Alakomitee võiks infot jagada, teha arutelu või kui otsus on juba vastu võetud, siis palun avalikustage!

PriitV, 31.10.2005 18:11
to ints, 31.10.2005 16:33
"Tavamasinate hulgas on ju samuti palju vanu ja odavaid autosid kes minimaalse eelarvega oma lõbuks sõidavad"
see vana ja odav teebki asja ohtlikuks ning kes see ikka tahab endale vastutust võtta.

Ohtlikuks teevad täna rahvaralli neljaveolised ülikiired kilukarbid a'la Subaru, Evo; läbiroostetanud ja ülinõrga turvalisusega 80'tel projekteeritud Audi80, Hondad, Volkswagenid, Nissanid, Ladad, Bemmid, Opelid jne, mitte Mossed, Saabid ega Volvod. Kanged mootorid, uljad juhid, head rehvid, sitad autod = suur kiirus = ülisuur surmasaamise oht. Mosse ei saavuta suurt kiirust ja Rootsi tankid jälle ei karda niipalju puid ega kive. Seejuures kannatab kõige odavamalt kiiresti sõita kindlasti just Volvodega ... aga meil ju vohab plastmassautode vaimustus. Kui tänasel rahvarallil hoiaksid korraldajad üldreeglitest kinni ja katse keskmine oleks lubatu piires, poleks Mossede, Volvode, Mersude, Saabide ja veel mõne automargi puhul mingit vajadust puure nõuda ja hobirallureid rahaliselt piinata. Kui aga kihutatakse 0-tehaseturvalisusega forsseeritud autodega 130-140 km/h, siis lihtsalt peab midagi muutma. Osad tahavad, suudavad ja oskavad kiiresti sõita, neile tuleb kohustuslik turvavarustus. Eks ise siis vaatavad, kas päris- või miski ecoralli. Teised ei taha raha kulutada või ei tunne endas vajadust hobikorras ennast surnuks sõita, need sõidavad siis tasem ja kulutavad vähem. "Kurikaralli" ei pea tähendama platsipeal vigursõitu, see tähendab hoidumist liigsuurest kiirusest, tehislikku kiiruse piiramist.

varustaja, 31.10.2005 18:14
mina olen kahe käega selle poolt, et tuleks panna puur ja siis muidugi ka vastavad kiiver ja dress ja suss ja istmed ja traksid... tegelt on mul ca 100 ekipaazi jaoks need juba lattu tellitud ja puurikeevitajatele järjekorrad broneeritud, krdi jama oleks küll kui see magus tellimuste buum nüüd vett vedama läheks...
(ekipaaz: kiiver2x +suss2x +dress2x +iste2x +traks2x +puur = 45000,-)

Peeter, 31.10.2005 19:47
45000 krooni on täitsa reaalne hind normaalse varustuse jaoks. + veel auto ning paljudel mootori ja käimakasti forss...100-150tonni lännud :) Edukaid kordaminekuid osalejatele !

autopilot, 31.10.2005 21:16
Kuulge, ärge siin nüüd sportralli autode hindadega üle kah pakkuge, vaadake kasvõi siitsamast lehelt kuulutusi!!! 100 000 eest saab ikka väga kiireid spetsiaalautosid osta, aga sama kehtib ka 40 000 ja allapoole hinnaklassides ... krt ... isegi valikuvõimalus on.

Mis puudutab istmeid ja trakse, siis siin on alaliidul valik, kas nõuda kehtiva hom. või mitte. Hinnavahe on tohutu! Kehtiva hom. puhul oleks ju tegemist sisuliselt E-rühmaga, seega ECO liigaks sobiv. Sõiduriiete ja kiivrite osas ju isegi E rühmas ei pea olema UUSI ja kehtiva hom. asju.Olles kogu selle kadalipu sisuliselt läbi teinud, tean, et nii keeruline ja kallis see puur/istmed/vööd/sõiduvarustus nüüd kah ei ole ja ma arvan et keegi ei nutaks kui 140 auto asemel vaid 80 stardis oleks...pealtvaataja ei jõua niikunii kõiki vahtida :) Oi oleks elline mass autokrossis.......kõva konkurents.

Ilmselt on eelkõige tegemist psühholoogilise probleemiga, et puure ei taheta, sest lihtsalt arvatakse et on kallis (tegelikult alates 5000 kr). Küll aga on nö "puuriomanikel" hiljem palju valutum üle minna ECOsse, sest investeeringud juba tehtud.

kapsapea, 31.10.2005 21:23
Järjekordne super üllitis PriitV-lt. Üldjuhul ikkagi autod mis tulevad meie idanaabritest ida poolt ning ka lääne poolt on ikkagi inseneride poolt välja mõeldud ning ega nad nüüd 0-tehaseturvalisusega ka ei ole. Kui pead silmas konkreetselt Vene toodangut nagu Samara, siis on see jutt natuke diskrimineeriv, sest esiteks sul ei ole arvatavasti tuua näiteid mainitud autodega seotud õnnetustest ning kannatanutest. See, et hakkame volvode ja saabidega sõitma on naljakas, sest need autod saab ikka väga kiiresti liikuma panna, mida ka skandinaavia lähikondlased on aastate jooksul tõestanud. Võtame parem siis juba volgad ning keelame igasuguse ümberehituse ära!
Igaljuhul on see puuride nõue igati teretulnud nähtus, mida ka lõunanaabrid on rakendanud. Sellisel juhul peab ka muu turvavarustus vastama nõuetele. Lisakatsete kogupikkusele ~15-20 km juurde ning Woila ongi rahva poolehoid käes.

osaleja, 31.10.2005 21:38
...iseenesest muidugi saaks auto ju kergemaks kui puur ära keelatakse u 50kg. Siis saab ju veel sekundeid võita. Tore:)))

eco, 31.10.2005 22:02
eco on ikka parim idee, miks mitte lükata puuridega ja turvavarustusega autod sinna ning ülejäänud kurikate vahele ? turvalisus tagatud ja kulud jäävad samaks

PriitV, 31.10.2005 22:08
Kapsapea, õpi lugema ja asjadest ARU SAAMA. Seda esiteks. Teiseks ei tähenda 0-turvavarustus muud, kui nendel autodel puudub turvakere, pürotehnilised eelpingutid, turvapadjad- ja kardinad ja veel palju 21 sajandi autole omaseid turvaelemente. Need autod on 0-turvalisusega, sest nende autode projekteeritud ekspluatatsiooniline resurss on ammuilma läbi. Enamuse nende autode keredest on pehmenenud rooste, avariide ja rallisõidu tõttu. Enamus nendest(ehk räägime rahvarallis kasutatavatest autodest) on läbinud "kergenduskuuri" erinevate plekkide äralõikamise teel jne. Samas on mootoreid tuunitud, pandud plokksillad, jäigad amordid jne, mis veel omakorda pehmendavad niigi sitta keret. Miks on puur sellistele autodele vajalik? Sest suure tõenäosusega paigatakse puuri paigaldamisel ära ka nõrgad kohad ja puuriehitaja ehk projekteerija "seob" kere monoliidiks. Kas seal puuris istuvad mehed kannavad FIA kirjadega asju või mitte, polegi oluline. Oluline on, et see kere peab mingisuguse matsu vastu. Kõik.
Näiteks uute autodega võiks ilma igasuguse puurita samade kiirusteni sõita. Uued Avensised, 406'ed, Audid, Bemmid jne, ehk 8-10 padjaga turvakerega autod kannataksid tunduvalt suuremad paugud välja, kui "viietoruga" e-rühma autod. Põlve, külje, pea, näo turvapadjad. Pauk käib aga sina oled nagu vati sees. Paljude elusate(nii joodikute kui lihtsalt õnnetute) poolt testitud selgi aastal ... vastupidiselt Audi80, 80te jaapanlaste ja rullnokkadega sõitnud kalmuküngastega.
Muuseas, mina eelistaks oma kodusest autovalikust rahvaralliks 1977 aasta Volvot kõigile teistele. Isegi oma Mossele;) Näiteks tolle 2001 aasta Sitika kaks turvapatja ja 5cm "paksud" uksed ei tekita mingit turvatunnet. Ja ei tekita erilist soovi küljega puusse sõita ka

varustaja: to autopiloot, 31.10.2005 22:15
summa 45k ei ole üle pakutud (E-rühma nõuetele vastav varustus) - ära unusta et rallis on vaja turvavarustada 2 sõitjat ja teiseks ei ole juba mõnda aega kerge leida kasutatud varustust, kuna nõudlus juba niigi suur - kui 100 ekipaazi rahvarallureid peavad võimalike uute tingimuste järgi turule tormama, siis kasutatud (ja ainult natuke odavamt) kaupa jätkub üksikutele.

olavi, 01.11.2005 00:25
PV:sina ei pea mitte roppustega oma mõtteid teistele arusaadavaks tegema,seda enam,et sinu mõtted lonkavad kõikidest jalgadest korraga.Ja üleüldse peaks ju sinu hing kõige suurema rahuloluohke välja paiskama sest sinu häält on ju kuuda võetud,aga ei PV pole ikka rahul...küll oleks ikka tore old kui keegi ennast kõvva ära oleks sättind siis oleks ikka näpu kolm korda pikemaks saand venitada ja vibutada

matu, 01.11.2005 09:14
Arvan ,et eco lisamine saaremaa, eos või võru rallile saab ka olema problemaatiline sest sealgi osavõtjaid juba liiast. Ainuke variant saab olema siiski see, et kiirerahvarallile saavad peale ainult puuriga autod ja sõiduriietuse ja trakside osas tuleb leida kopromiss (näiteks saab erk standardis krossi sõita ka mehaaniku kombega ja iste ja rihmad võivad olla aegunud homologeeringuga jne.) Kes aga tahavad ohtuse osas kokku hoida võivad kurikate vahel oma kujundeid joonistada

ints, 01.11.2005 09:35
nüüd pisike provokatsioon: arvestades tänasel kujul rahvaralli kandepinda ning fakti et enamus sõitjatest ei taha minna ei ecosse ega kurikatevahele, siis on variandiks nn. klubisarjaks asi teha ja EAL kuu peale saata. kuigi vaevalt et see praktikas teoks saab, pole piisavalt initsiatiivikaid tegijaid...

latvian, 01.11.2005 09:54
Would you please give short idea what is this discussion all about ? What was said by Part so interesting or radical ? Tartu rahverally used to be very popular for LAT drivers, but this year we had 10(!) local rallies and for most of drivers budgets are "over" and "over-over".

to latvian, 01.11.2005 10:10
The discussion is mostly about the future of standardrally in Estonia and the security equipment.

jälle kapsapea, 01.11.2005 10:20
Ok! Võtan siis omale uue kolmanda seeria bmw ning kukun kihutama peas mõte "mis minuga ikka juhtub kui mats käib olen nagu vati sees" Ja kui ükskord see mats käib, mis siis saab. Elusees ei jõua keegi neid patju sinna sisse tagasi toppida. No ma ei tea. Mina küll ei soovi mingi turvavarustust täis tankiga, millega puusse pannes ei ole sa mitte esimese või teise lepa taga vaid palju palju kaugemal männimetsas. Tänava peal on muidugi tore bemmide peugeotide jms autodega liigelda, aga jutt käib ikkagi ju rallist täpselmalt rahvarallist ning andke andeks sellisel kujul ei kannata nendega seal küll sõita. Võibolla tõesti oli see nii 5 aastat tagasi, aga enam see nii ei ole. need kes tahavad sääraste autodega sõita mingu öösel kuhugi poe parklasse, pangu tokid maha ja andku minna. Näiteks lasnamäe maksimarketi juures on mõnus suur platsi ohutussaaartega, mida saab kasutada erinevate lillekeste joonistamiseks. Kui politsei tuleb öelge, et harjutate sõiduosavust ning las mõõdavad kiirust, sest seda seal tokkide vahel niikuinii ei ole.

to latvian, 01.11.2005 11:04
Parts said out thing that everybody knows for a long time. It is about problems in Estonian standardrally. Parts main point was that Tartu everyman rally is likely last fast everyman rally in Estonia. It is expected that next year is required more security equipments (roll-cages and so on)

rainj, 01.11.2005 13:11
Ehk peaks rahvaspordi komiteest keegi sõna võtma ja täpsemalt tutvustuma, mis plaanid (alternatiivid) on järgmiseks aastaks ?

xxx, 01.11.2005 13:16
probleem selles ongi, et ei ole selgust. Kus on autospordiliidu tegelinskid? Kas pole juba VIIMANE aeg teada anda mis järgmisel aastal sündima hakkab? Siin ja seal sahistatakse midagi...keegi rääkis üht ja keegi teist. Küsimus rahvaralli komiteele...MIS TOIMUB?

 

| 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 |
Artikli juurde
29.04.2024
Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Eesti ja Balti sarja avaetapil viis esikohta
Artikli juurde
02.05.2024
Lääneranniku rallile registreerimine on täies hoos
Artikli juurde
02.05.2024
Eestlased võistlevad Kanaaridel Euroopa meistrisarja etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
03.05.2024 14:22
Est Rx 1. Etapp Raassilla (1)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia